Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 kwie 2016, 20:58

peterpan pisze:Czy ktoś może mi łopatologicznie napisać, gdzie są te dysze do przedmuchania i która to jest dysza główna? Są dostępne z zewnątrz czy wymagają jakiejś rozbiórki gaźnika? Jak je wykręcać, żeby wrócić do poprzedniego ustawienia? ........

Poniżej masz link do zdjęcia gaźnika Mikuni VM 22.https://onedrive.live.com/redir?resid=676AE11AE0289246!58841&authkey=!ADmtn2-eilzqJlQ&v=3&ithint=photo%2cjpgZdjęcie przedstawia dysze ,śrubę do regulacji składu mieszanki i pływak.Zdjęcie jest zrobione po zdjęciu komory pływakowej.Dyszę wolnych obrotów odkręcasz płaskim śrubokrętem,rurkę emulsyjna głównej dyszy paliwowej odkręcasz kluczem 8 a potem samą dyszę z rurki śrubokrętem płaskim.Zależy jaki masz dostęp.Ja demontuję komorę pływakową bez zdejmowania gaźnika.Najpierw zakręcam kranik przy baku ,potem spuszczam z komory paliwo do pojemnika,następnie odkręcam komorę pływakową (4 śruby na śrubokręt krzyżakowy)i oto mamy dostęp do dysz.Potem wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 kwie 2016, 21:09

gucekt pisze:Zastanawiam się co to może być,może źle wyregulowane zawory.Zaglądałem do nich w marcu i regulowałem ssący na 0,05 a wydechowy na 0,8 .Sprawdzę je jeszcze raz dzisiaj po południu.Macie jakieś pomysły?

Sprawdziłem zawory i ustawiłem na 0,08 wydechowy i ssący.Potem odpaliłem moto i przejażdżka 45 km.Chodzi lepiej po odkręceniu manetki powyżej 3/4.Jest mocniejszy i lepiej pokonuje wniesienia.Na prostej osiąga licznikowe 85 ~90 km/h co w/g GPS daje 75~80 km/h.Jedyne co się nie zmieniło to kolor świecy-nadal wypalona jest na bardzo jasny biały kolor.Sprawdziłem także połączenia miedzy gaźnikiem-króćcem-głowicą. Wszystkie są ok,nic nie jest luźnie. Sprawdziłem też wężyk idący z króćca do zaworu nazwijmy go" EGR:". Wężyk jest cały i dobrze podłączony ,więc nie powinno w tych miejscach łapać "lewego powietrza".Na razie będę tak jeździł i obserwował zachowanie moto.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 05 kwie 2016, 21:29

Wielkie dzięki! Teraz już wiem, że się tego sam nie chwycę. Za stary jestem, żeby się uczyć budowy gaźnika.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 kwie 2016, 22:08

peterpan pisze: Za stary jestem, żeby się uczyć budowy gaźnika.

A tam zaraz za stary :D Spróbuj temat jest prosty.https://www.youtube.com/watch?v=UNpEQYSHfH0 ,https://www.youtube.com/watch?v=7LOGFvwBSuw
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 07 kwie 2016, 22:02

Filmiki tylko mnie utwierdziły w przekonaniu, że trzeba znaleźć fachowca. Zwłaszcza, że w Mańku mikuni siedzi na styk. Właściwie to trzeba by szlifnąć wzmocnienie ramy albo wywiercić dziurkę tak fi 14 żeby góra gaźnika miała choć minimalny luz. Ubrała mnie ostatnio LP w regipsy na ganku i to zrobię. Drewno do kominka potnę i porąbię. Jak będzie trzeba to pospawam albo poskręcam z drewna. Ale za gaźnik się nie wezmę _boisie
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: eNgine dodano: 07 kwie 2016, 22:33

peterpan pisze:Filmiki tylko mnie utwierdziły w przekonaniu, że trzeba znaleźć fachowca. Zwłaszcza, że w Mańku mikuni siedzi na styk. Właściwie to trzeba by szlifnąć wzmocnienie ramy albo wywiercić dziurkę tak fi 14 żeby góra gaźnika miała choć minimalny luz. Ubrała mnie ostatnio LP w regipsy na ganku i to zrobię. Drewno do kominka potnę i porąbię. Jak będzie trzeba to pospawam albo poskręcam z drewna. Ale za gaźnik się nie wezmę _boisie

Bardzo możliwe, że musisz wcześniej poluzować obudowę filtra powietrza - po tym demontaż gaźnika powinien być znacznie ułatwiony.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 12 kwie 2016, 20:32

Nie, nie, dzięki. Szukam fachowca w Krakowie, najlepiej płn-zach (Pasternik, Opolska, bliskie okolice ). Prawdę powiedziawszy, to przydałby się dział warsztatów polecanych i warsztatów do unikania. Na forach samochodowych przeważnie takie działy funkcjonują.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: beniamin82 dodano: 12 kwie 2016, 23:42

Peterpan kiedyś to mototrip był solidny. Jak jest teraz to nie wiem.
Ja kupowałem u nich rometa z125 i przegląd zerowy praktycznie idealny.

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 07 cze 2016, 19:49

A ja się wreszcie zmobilizowałem i dokonałem wymiany gaźnika w swoim KSL'u :) Wywaliłem PZ26 i założyłem VM22.
Sama wymiana to pikuś, sorry Pan Pikuś :D
W sumie do odkręcenia dwie śruby mocujące gaźnik do króćca dolotowego, jedna mocująca opaskę od filtra powietrza, że o przewodach od paliwa i lince gazu nie wspomnę :)
Wymiana to było jakieś 15-20 minut. Zgryz się zaczął jak zacząłem podpinać przewody. Pozakładałem co trzeba i został mi się jeden wolny, i gdzie podpiąć :zalamka: A bez niego moto nie bardzo chce ze mną dyskutować. w końcu podpiąłem go pod EGR czy jak to się nazywa. Wpiąłem się w miejsce przewodu, który szedł z niego do króćca dolotowego czyli miał tam podciśnienie. Na króćcu otwór zaślepiłem (prowizorycznie), i zabrałem się za uruchamianie. Ssanie, troszkę gazu, rozrusznik i wystartował. Wolne obroty oczywiście potężne, coś około 4tk. Śrubokręt i kręcę, obroty ładnie spadają. zagrzał się, ssanie wyłączyłem, ustawiłem obroty na 1500 i jazda dookoła bloku. Idzie ładnie, zbiera się bez zająknięcia. Pojeździłem trochę i do garażu. Jak ostygł wykręciłem świecę i oglądam jaki to ma kolorek. No cóż, czarniawa nieco od sadzy, okopcona dokładnie. Znaczy paliwa za dużo. Śrubokręt i pół obrotu śrubkę wkręciłem. Odpalam, chodzi jak należy. Ciepły pali od ręki bez dodawania gazu co w PZ26 było niemożliwe. Oczywiście obroty do regulacji. Na włączonych światłach ustawiłem ok. 1400 obrotów. Po wyłączeniu świateł obroty rosną na 1500.
I znowu parę rundek dookoła bloku, a potem garaż, odpoczynek i oglądam świecę. Tym razem kolor kawy z mlekiem, takiej trochę mocniejszej kawy. Pewnie jeszcze trzeba się będzie trochę pobawić ustawieniami ale nie jest źle.
Przed założeniem gaźnika śrubę regulacji mieszanki odkręciłem od zera o dwa obroty, a śrubę regulacji wolnych obrotów o 5. po wszystkich dzisiejszych kręceniach śrubkami teraz są ustawione tak: mieszanka na 1,5 obrotu od zera, a wolnych obrotów na 4,5 obrotu. Dysz na razie nie wymieniałem. Zobaczę jak to będzie jeździło a potem ewentualne korygowanie.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 07 cze 2016, 21:16

A ja na razie muszę jeździć na ssaniu, bo jak wyłączę to zaczyna tracić moc i prycha. Do tego zauważyłem przypadkiem, że partacze zakładający gaźnik za bardzo skrócili/naprężyli linkę gazu, bo przy mocnym skręcie kierownicy w prawo obroty rosną. Poza tymi problemami maniek zaliczył dziś przegląd, 2 lata spokoju.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości