jako kierowca z kat. B ucieszyłem się nad zmianą przepisów. W zeszłym sezonie więc zacząłem się rozglądać za motocyklem. A jak to ze mną bywa, to zanim kupię dużo oglądam i czytam. I tak minął cały rok

Ważne, że się zdecydowałem, znaczy że kupię motocykl i będzie to motocykl, którym miło i komfortowo będzie się podróżowało.
Wiadomo, jak każdy, pierw rozglądałem się za ścigaczami ale uznałem że to jednak nie będzie miało wiele wspólnego z wygodą. Poza tym od zawsze marze o chopperze. Dlatego chcę właśnie choppera/cruisera.
I zacząłem czytać


Może najpierw do czego chcę używać motocykla.
Przede wszystkim dojazdy na kort tenisowy około 10km kilka razy w tygodniu, czasami codziennie. Piszę o tym, że na kort z tej przyczyny że mam termobag z rakietami i zastanawiam się jak go transportować.
Poza tym chcę raz w tygodniu wybierać się po prostu pojeżdzić, najchętniej w jakieś fajne malownicze miejsca. Mam blisko beskidy (100km) ale czy 125cc się nada to nie jestem przekonany, być moze ktos z Was probowal. Jeśli nie to wybiorę bardziej płaskie tereny.
I teraz garść pytań albo wniosków, proszę o Wasze zdanie na te tematy.
1. Jak to jest z tymi silnikami i mocą. Czytam różne tabelki i wg danych technicznych pomyślałbym, że przede wszystkim należy spojrzeć na stosunek mocy do wagi. Tak na chłopski rozum im większa wartość tego parametru tym lepiej. Ale z opinii użytkowników wcale to nie takie oczywiste. Ogólnie rzecz biorąc, chciałbym aby maszyna jechała przynajmniej 80km/h bez trzęsawki i wycia.
2. Chłodzenie. Dużo motocykli jest chłodzonych powietrzem. Naczytałem się, że może to prowadzić do zagrzania się silnika, szczególnie w mieście w korkach. Czy więc wg Was takie chłodzenie skreślić w chopperze? Czy z uwagi na niskie obroty może być? Narazie uważam, że lepszym wyborem będzie chłodzenie cieczą albo olejem.
3. Dużo się naczytałem, że jednocylindorwe silniki, które są montowane w większości, powodują duże drgania. Co niektórzy pisali że przy 70kmh były takie wybracje, że im nogi spadały z podnóżków i rozkręcały się śrubki. Jednakże w tym akurat parametrze ciężko o wybór bo dwucylindrówek jest zdecydowanie mniej i raczej nie w moim budżecie.
4. Dźwięk. Moim zdaniem jeden z ważniejszych elementów bo jednak chopper musi bulgotać. Mimo że pojemność niewielka to na YT widziałem, że co niektóre maszyny ładnie brzmią. Z tego co wyczytałem to lepiej brzmi 4T od 2T, ale w chopperach chyba 2T w ogóle nie jest montowany. I czy można dźwięk w tak małych silnikach stuningować.
5. Odwieczny dylemat czyli co lepsze nowy chińczyk czy używany japończyk.
5a. Wiadomo fajnie kupić nowe i mieć gwarancję, natomiast jak wygląda ta gwarancja? Czy ktoś mógłby zeskanować regulamin? Jako prawnik mogę rozszyfrować co można a czego nie można. Jestem ciekaw czy byłaby ona w ogóle użyteczna czy lepiej korzystać z rękojmii. I czy gwarancja jest realizowana w każdym sklepie dealera, salonie dystrybutora, czy tylko w tym w którym pojazd był zakupiony, co nieraz jest kilkaset km.
5b. Jak z częściami zamiennymi do chińczyków czy koreańczyków? Trzeba zamawiać z Chin?
5c. Istotny jest też spadek wartości, o ile japończyki raczej trzymają cene to jak jest z azjatyckimi motocyklami, bo wiadomo że kiedyś będzie się chciało motocykl sprzedac.
Mój budżet to 5tys.zl.
Za tę kwotę mogę właściwie kupić tylko dwa nowe choppery tj. Benyco Dark Star i (doplacając ale czy warto) ZIPP Raven LUX (Rometa Soft Chopper, Junak 131 czy Bartona Classic nie uważam za choppery, są po prostu brzydkie). Obydwa ww. ładne z wyglądu, obydwa można tanim kosztem ślicznie ubrać. Pierwszy (Benyco) ma jednak słabą jednostkę, zaledwie 10KM, ponoć spore drgania i jest chłodzony powietrzem. Dziwi mnie jednak, że ten silnik generuje tak słabą moc bo jest on przecież montowany też w Rometach i one nieźle zasuwają i tam moc jest podawana 12KM. Drugi czyli Raven jest już nieco mocniejszy, dysponuje mocą 12KM i jest chłodzony olejem. Sprzedawca twierdzi też, że jest o wiele lepiej wykonany. Ale w specyfikacji również jego v-ma jak i przelotowa są slabe. Chociaż jak popatrzeć na opinie ludzi to co niektórzy twierdzą że jechali nawet 120kmh a do 80kmh szybko się rozpedza.
Znacznie większy wybór jest wśród używanych chopperów. Wybrałem kilka albo kilkanaście modeli. Który z nich spełnia moje wymagania nie wiem, który będzie jechał bez wysiłku te 80-90kmh i którym da się czasem coś wyprzedzic oraz który posiada rasowy dzwiek.
Ceny na podstawie ogloszen z tego tygodnia, pogrubione te które podobają mi się z wygladu, podkreślone faworyci.
Hyosung Cruiser II (roczniki 96, 97 za 2500-3000zl)
Daelim VSF (jw)
Daelim Advance (jw)
Kymco Zing (rocznki 97 3000zl, rocznik 2001 4700zl)
Yamaha SR (jw ale brzydsza)
Suzuki Marauder (rocznik 98, 3500zl, rocznik 2006 4600zl)
Honda Rebel (jw) [VIN JC24 odbl., JC26 zabl. do Typ A 85, Typ B 95 /jest to rodzaj gaznika/]
Daelim VL DayStar (rocznik 2000 4000zl, 2006 5000zl) dwutloczkowe dwustronne zaciski, chlodnica oleju, 14KM
Langija (2008, 4200zl)
Kawasaki Eliminator (rocznik 97, 4000zl)
Yamaha Virago (przerozne ceny)
Suzuki GSX (rocznik 03, 4500zl)
Hyosung GV125 Aquila (rocznik 99, 4500zl)
Keeway Jinlin Highlander (2009, 4900zl z kuframi, tylko 8KM) piekny
to sie rozpisalem
