close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Raven 125

Re: Zipp Raven 125

Postautor: garfik dodano: 11 cze 2016, 17:19

Fakt. Zauważyłem cyferki ale nie zauważyłem czego tyczą :D
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Gucek dodano: 11 cze 2016, 21:43

Daro78 pisze:Dzięki Panowie za rady Gucekt czyli ty jeżdzisz na zębatce 15 przecież na tej zębatce idzie zajechac ten silnik,ja mam 17 ale na niej cięzko mu pod górki ....

Ja miałem 16z ale słabo pokonywał wzniesienia i stałą prędkość na 5 biegu ciężko było utrzymać .Uważam że ta 15z jest optymalna.Ten silnik ma najlepszy moment obrotowy przy około 7000~7200 obr/min a na zębatce 17z pewnie nie osiągasz takich obrotów.Pamiętaj że jest to tylko 125 cm3 i około 10 KM więc nie można oczekiwać że będzie jeździł jak jakiś 500 cm3 lub większy.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 474
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Tytus dodano: 11 cze 2016, 23:13

Jeden z forumowiczów z Kompanii-ADV jakiś czas temu napisał , że zmienił tylną zębatkę na większą (raptem o jeden ząb z 45 na 46 ), bo nie mógł dostać oryginalnej. Myślał ,że motor będzie trochę silniejszy i trochę wolniejszy. A tu zonk, bo motong zaczął trochę szybciej jeździć. Próby robił na tej samej trasie w podobnych warunkach.Na początku sam nie do końca wiedział co się dzieje. Okazało się , że Romet ADV 125 przy większej tylnej zębatce, łatwiej wkręca się w obroty i jest w stanie osiągnąć wyższe obroty na piątce. Na fabrycznej dochodził do 8 tys , na większej do 9 a nawet 9,5 tys. Gdy motocykl i rajder są dość ciężcy, to motorek 124 cm OHV ma co robić i trzeba mu trochę ułatwić pracę. Dodatkowo jest to sprzęt który nie boi się wysokich obrotów.Dwie inne osoby z "Kompanii" zrobiły to samo i też są zadowolone.
Tytus
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 08 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Warmia
Motocykl: Romet ADV 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 61

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Daro78 dodano: 12 cze 2016, 07:18

Wiem że to nie będzie demon prędkości nie oto mnie chodzi 90 licznikowe mnie wystarczy bo taką utrzymuje tylko te większe górki mnie irytują.W motorku stukneło już 2800 km. w 2,5 miesiąca i naprawdę jestem zadowolony po kupnie 1 tydzień poświęcony w garażu dało bardzo dużo motorek został co nie co poprawiony poskręcany i na pewno będzie dobrze służył, ponawiam pytanie jak w końcu ustawić mam te zawory.
Awatar użytkownika
Daro78
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Zipp Raven 125
Tel. kom.: 668213479
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Zipp Raven 125

Postautor: bruus dodano: 12 cze 2016, 07:36

Ustaw sobie na 0.05 i 0.08. Będziesz miał optymalnie ustawione zawory.

Tapnięte z Classica
bruus
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2014, 17:47
Lokalizacja: Legionowo
Motocykl: Zipp Raven 125
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Raven 125 dodano: 15 cze 2016, 11:29

Daro78 pisze: ponawiam pytanie jak w końcu ustawić mam te zawory.


Ja mam ustawione luzy zaworowe tak, jak Bruss i wydaje mi się, że są to optymalne wartości. Wartości przedstawione przez Bruss pochodzą od użytkowników Rometów. W instrukcji do Hondy CG 125 jest napisane 0.08 na obu. Miałem wcześniej ustawione luzy na 0,08 na obu, a teraz tak jak Bruss pisze (0.05 na ssącym i 0,08 na wylocie). Rożnicy w ustawieniach 0.05 na ssącym i 0.08 na wylocie i przy ustawieniu 0,08 na obu nie odczułem. Jest pewna teoria w motorkach 125 stanowiąca o tym, że luz zaworowy na ssącym i wylocie powinien mieścić się w zakresie 0,05 do 0,08 i cała tajemnica. Za chwilę spotkasz się z zdaniami typu: mi lepiej chodzi motorek na takich wartościach, a innemu na innych, natomiast zasadą jest to co ci napisałem o zakresie luzu zaworowego w silnikach OHV. Wątpię aby ktoś dokładnie ustawił luzy zaworowe- mówimy o setnych milimetra. Mam taką teorię (nie sprawdzoną bo nie wiem nawet jak to zrobić) że luz zaworowy na wylocie powinien być większy od ssącego. Tak porostu na logikę to biorę im szybciej spaliny się wydostaną tym mieszanka zassana będzie czystsza, tym lepszy wybuch zapalonej mieszanki. Zawsze mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016, 12:19 przez Raven 125, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Raven 125
Sympatyk
 
Posty: 304
Rejestracja: 24 lis 2015, 01:04
Lokalizacja: Kotuń
Motocykl: Yamaha XVS 1300A
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 56691283
Wiek: 45

Re: Zipp Raven 125

Postautor: beniamin82 dodano: 15 cze 2016, 11:31

Luz na wydechowym powinien być większy bo spaliny ogrzewają i materiał się rozszerza, a na ssącym mieszanka chłodzi i dlatego powinien być mniejszy.
Ale umówmy się, to teoria. Czy ktoś naprawdę tak dokładnie potrafi ustawić zawory?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Ponury dodano: 16 cze 2016, 00:17

I już 6000 na liczniku.Gwarancja skończona.Motorek śmiga jak nowy i z tej okazji dostał sakwy,kufer i piórnik.Jeżeli będzie się nadal dobrze sprawował to dostanie gole :_hura:
Tylko w chińskich motocyklach wszystkie części są oryginalne
Awatar użytkownika
Ponury
Klubowicz
 
Posty: 280
Rejestracja: 03 maja 2016, 13:42
Lokalizacja: Skierniewice
Motocykl: Raven125, Yamaha XJ6 Diversion
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Dyziek76 dodano: 16 cze 2016, 06:33

Gdzie Ty nim jezdzisz, ze tyle wykrecasz? Codziennie do roboty w innym miescie?
Awatar użytkownika
Dyziek76
Forumowicz
 
Posty: 379
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Romet Soft 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Raven 125 dodano: 17 cze 2016, 19:46

Marcin, jak chcesz zamontować kufer ? dasz fotkę ???
Awatar użytkownika
Raven 125
Sympatyk
 
Posty: 304
Rejestracja: 24 lis 2015, 01:04
Lokalizacja: Kotuń
Motocykl: Yamaha XVS 1300A
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 56691283
Wiek: 45

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości