świece iskrowe

świece iskrowe

Postautor: andrzej dodano: 22 kwie 2009, 14:09

Świece w naszych Jelonkach to tak jak napisałeś C7HSA.
Książka kłamie.
Ja kupiłem kiedys świece CR7HSA i niestety moto nie wkręcało sie na obroty.
Literka R oznacza że zamontowany jest tam opornik eliminujący zakłócenia elektromagnetyczne, ale jak widać w naszych motocyklach nie można ich stosować.
Co do świec irydowych, to Grzeno gdzieś kupił w Gdańsku w przyzwoitej cenie, więc może on ci podpowie.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

świece iskrowe

Postautor: jarb dodano: 22 kwie 2009, 14:47

andrzej pisze:Świece w naszych Jelonkach to tak jak napisałeś C7HSA.
Książka kłamie.
Ja kupiłem kiedys świece CR7HSA i niestety moto nie wkręcało sie na obroty.
Literka R oznacza że zamontowany jest tam opornik eliminujący zakłócenia elektromagnetyczne, ale jak widać w naszych motocyklach nie można ich stosować.
Co do świec irydowych, to Grzeno gdzieś kupił w Gdańsku w przyzwoitej cenie, więc może on ci podpowie.

Ale tak jak pisałem u mnie w książce jest napisane, że zalecają właśnie C7HSA.Także to jest ok .
Chodzi mi przede wszstkim czym różni się "6" które mam w moich świecach od zalecanego "7" ??
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

świece iskrowe

Postautor: jarb dodano: 22 kwie 2009, 15:10

Teraz wszystko jasne :_hura"
Jawos-dzięki serdeczne, masz u mnie :piwo:
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

świece iskrowe

Postautor: abu dodano: 22 kwie 2009, 16:36

Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

świece iskrowe

Postautor: Mireksol dodano: 10 maja 2009, 09:18

ja w sprawie tych świec. Mój R-250 od nowości ze sklepu miał zamontowane świece NGK-R CR7HSA - przejechałem na nich ok. 350 km bez żadnych problemów ( no może na początku źle palił prawy garnek ale to chyba był problem z ssaniem). Wczoraj po wyprowadzeniu z garażu pojazdu odpaliłem go na ssaniu i zostawiłem tak uruchomiony na stopce a sam zapinałem się w kask i kurtkę. Pojazd w między czasie zgasł mi dwa trzy razy ( nie wiem dlaczego ale na ssaniu pracuje nierówno i jak nie przytrzymuję go manetką gazu to gaśnie - po nagrzaniu tego nie ma). Za każdym razem go uruchamiałem i dalej się dopinałem. Wreszcie wsiadłem na motorek i po kolejnym uruchomieniu na ssaniu ( był tak może z 2-3 razy) ruszyłem. To za mocno powiedziane - potoczyłem się. Pojazd pracował wprawdzie, ale był bardzo słaby, pomimo dodawania gazu nic go nie przyśpieszało. Na drodze rozpędziłem go max. do 60 km/h ale każde wzniesienie słabł. Nie chcąc go mordować. Stanąłem i stwierdziłem, że prawy tłumik jest prawie zimny. Całe szczęście kupiłem w sklepie nowe świece - tym razem z oznaczeniem tylko NGK - CR7HSA ( nie wiem czy jakaś różnica bez tego pierwszego R). Wymieniłem świecę w prawym cylindrze ( była cała czarna i tłusta) i... nic ledwo powróciłem do domu. Tutaj wymontowałem obie świece. Ta wymieniona tak sobie była wypalona, druga- lewa - czarna i tłusta. Przedmuchałem cylinder założyłem też nową na lewą stronę i motorek odpalił bez problemu - tylko strasznie kopcił z lewej rury ( pewno wypalał resztki paliwa). Przejechałem kilka km i jest ok. moto wchodzi na obroty i jest silne, dzisiaj też spoko ( jak na razie). Nie wiem czy to wina tych pierwszych świec czy też tego, że może tym odpalaniem i gaśnięciem na ssaniu je zalałem. Może ktoś ma jakąś wizję na temat tego zachowania motorka ? :uwaga:
Mireksol
Forumowicz
 
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2009, 21:16
Lokalizacja: okolice Kalisza WLKP
Motocykl: Jinlun R-250-5 r.prod. 2008
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

świece iskrowe

Postautor: jarb dodano: 10 maja 2009, 12:28

Mireksol pisze:ja w sprawie tych świec. Mój R-250 od nowości ze sklepu miał zamontowane świece NGK-R CR7HSA - przejechałem na nich ok. 350 km bez żadnych problemów ( no może na początku źle palił prawy garnek ale to chyba był problem z ssaniem). Wczoraj po wyprowadzeniu z garażu pojazdu odpaliłem go na ssaniu i zostawiłem tak uruchomiony na stopce a sam zapinałem się w kask i kurtkę. Pojazd w między czasie zgasł mi dwa trzy razy ( nie wiem dlaczego ale na ssaniu pracuje nierówno i jak nie przytrzymuję go manetką gazu to gaśnie - po nagrzaniu tego nie ma). Za każdym razem go uruchamiałem i dalej się dopinałem. Wreszcie wsiadłem na motorek i po kolejnym uruchomieniu na ssaniu ( był tak może z 2-3 razy) ruszyłem. To za mocno powiedziane - potoczyłem się. Pojazd pracował wprawdzie, ale był bardzo słaby, pomimo dodawania gazu nic go nie przyśpieszało. Na drodze rozpędziłem go max. do 60 km/h ale każde wzniesienie słabł. Nie chcąc go mordować. Stanąłem i stwierdziłem, że prawy tłumik jest prawie zimny. Całe szczęście kupiłem w sklepie nowe świece - tym razem z oznaczeniem tylko NGK - CR7HSA ( nie wiem czy jakaś różnica bez tego pierwszego R). Wymieniłem świecę w prawym cylindrze ( była cała czarna i tłusta) i... nic ledwo powróciłem do domu. Tutaj wymontowałem obie świece. Ta wymieniona tak sobie była wypalona, druga- lewa - czarna i tłusta. Przedmuchałem cylinder założyłem też nową na lewą stronę i motorek odpalił bez problemu - tylko strasznie kopcił z lewej rury ( pewno wypalał resztki paliwa). Przejechałem kilka km i jest ok. moto wchodzi na obroty i jest silne, dzisiaj też spoko ( jak na razie). Nie wiem czy to wina tych pierwszych świec czy też tego, że może tym odpalaniem i gaśnięciem na ssaniu je zalałem. Może ktoś ma jakąś wizję na temat tego zachowania motorka ? :uwaga:

Jetem na tę chwilę mało doświadczony w tym zakresie, ale mój Jelonek na ssaniu chodzi równo, ale bardzo krótko.
Jak już zaczyna zchodzić z obrotów, wyłączam mu ssanie i przez chwilę na wolnych obrotach sobie cyka.Motor musi być dobrze rozgrzany bo na zimno to nie ma jazdy :mur:
W postach powyżej masz informacje w zakresie "R".
Ja swoje świece wczoraj z CR 6 HSA wymieniłem na zalecane C7 HSA i przyznam, że motor odpalił bez porównania. Nie jechałem nigdzie bo byłem po :piwo: , ale myślę, że bedzie lepiej :oklasky:
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

świece iskrowe

Postautor: Mireksol dodano: 10 maja 2009, 22:02

czytałem wcześniejsze posty na temat tego "R" lecz nie wiem o które teraz chodzi to pierwsze bo na pierwszych świecach było "NGK-R CR7HSA" a na tych drugich już tylko "NGK CR7HSA" czy też żadnych R ma nie być. :( :piwa:
Mireksol
Forumowicz
 
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2009, 21:16
Lokalizacja: okolice Kalisza WLKP
Motocykl: Jinlun R-250-5 r.prod. 2008
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

świece iskrowe

Postautor: pinio dodano: 12 maja 2009, 19:16

dzisiaj u mnie po przebiegu 1400km,padły obie świece NGK cr7hsa,niestety nie miały napisu japan.Nowe kupiłem o tym samym symbolu ale z napisem Japan zobaczymy ile polatają.Żeby tak odrazu dwie wal :nuda: neły...iskra latała wszędzie.
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

świece iskrowe

Postautor: jarb dodano: 13 maja 2009, 21:44

No to se trochę pojeździłem na nowych zalecanych świecach C7 HSA :tango:
Wrażenia super, motor jest zrywniejszy, mam wrażenie, że rozgrzany silnik pracuje równiej, ale niestety zdecydowanie dłużej sie rozgrzewa.W trakcie rozgrzewania dosyć szybko muszę wyłączać ssanie, a ruch manetką powoduje gaśnięcie silnika.
Tak więc rozgrzewanie tylko na wolnych obrotach.
Dodam, że poprzednio miałem zamontowane świece CR 6 HSA.
:chopper2:
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

świece iskrowe

Postautor: tedim44 dodano: 02 gru 2009, 15:45

Chciałbym wyposażyć mojego " Romka " w świece irydowe - czy ma ktoś jakieś namiary ?
ponieważ fabryczne padły po przejechaniu 500 km.
teraz jest 1500 km. i problem się powtarza.
Szukałem na Allegro ale nic nie znalazłem ( są ale z dużym gwintem) :?:
tedim44
Forumowicz
 
Posty: 28
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:27
Lokalizacja: Pomorze
Motocykl: Romet R250
Tel. kom.: 696668621
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron