Problem z regulacją luzu zaworowego

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: paweljunkers dodano: 19 gru 2018, 12:54

Dobrze kombinujesz .Będziesz pan zadowolony :-) Nie ma co się bać, po regulacji na sucho pokręć wałem i jeszcze raz sprawdz jak luz będzie to ok.Dobrze zkontruj nakretke na dzwigienkach!
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: n1ghtmare dodano: 19 gru 2018, 14:51

Dobra, wstępnie wyregulowałem zawór dolotowy, za chwilę zabieram się za zawór wydechu. Wykorzystuję sposób na przykładanie palca do otworu świecy, bo w momencie gdy czuję "szczyt" sprężania na palcu, znaku GMP nie ma w okienku - widocznie Chińczyk coś źle zaznaczył :D W każdym razie po szukaniu GMP "na palec" w tym punkcie faktycznie pojawił się luz na zaworze wydechowym. Za chwilę go wyreguluję i dam znać czy nie wybuchło ;)
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: NIKT dodano: 19 gru 2018, 15:30

Regulowalem juz 4 chinczyki i za kazdym razem na punkt. Watpie, ze cos by skopsali u Ciebie :(
Po to sa moim zdaniem punty zeby na nie ustawiac wszystko, aby dzialalo jak powinno.

Fakt ze to nie rozrzad, ze jak nie ustawisz na znaki to nie spotkaja Ci sie zawory z tlokiem, ale znaki do czegos sluza i nie sa tylko ozdoba.

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: n1ghtmare dodano: 19 gru 2018, 15:45

No niby tak, tylko że po ustawieniu na znaku tak jak wcześniej pisałem - mogłem sobie kręcić i kręcić śrubką od regulacji, a w innym punkcie po obróceniu wału miałem ponad 2mm luzu po tym kręceniu. Ewidentnie ciągle był nacisk na zawór. Więc coś z tą kreską jest nie tak :(
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: paweljunkers dodano: 19 gru 2018, 15:58

Spoko wszystko jest ok.podalem uproszczony schemat bo kolega miał mgliste pojecie ale zaraz zostanie ,,misrzem,, tolerancja na tym suwie jest tak duża ze nie trzeba poprawiać.A teraz mistrzowski.poziom powtórz czynność z palcem ale nie czekaj aż skonczy sie sprężanie tylko już na początku sprężania zabiesz.palec z dziurki a swe oko skieruj w te okienko i kreć powoli az zobaczysz gmp to bedzieszmial czyste sumienie ze jesteś zawodowiec :P A i kręcisz tak jak kreci silnik podczas pracy
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: NIKT dodano: 19 gru 2018, 16:59

Mozliwe ze byles wtedy w cyklu 1 lub 4 z pokazanej przez Ciebie grafiki wiec luz byl powiewaz, taki jest cykl pracy.

1 obrot walka razrzadu to 2 obroty walu korbowego.

Jak masz tlok w gorze to raz sa we wlasciwym miejscu raz w zlym.

Co drugi raz tloka w gorze zawory sa we wlasciwym miejscu.

Jak nadal nie wiesz, wykrec zaslepki od zaworow i krec walem, zobaczysz jak sie poruszaja i w momencie kiedy wydechowy/wylotowy sie zamyka (4) (gdy sie zamknie tlok jest w gorze), a wlotowy sie otwiera (1) (tlok idzie do dolu I jak sie zamknie jest na dole) musisz krecic dalej i jak ponownie tlok bedzie szedl w gore ustaw na znaki (2) wtedy oba zawory sa zamkniete i ustawiasz luzy - ja tak ustawiam.

To nie mercedes ze jak ustawisz na znaki to musisz przestawic dalej o 7° aby zawory byly idealnie.

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 19 gru 2018, 17:26

NIKT pisze:(1) (tlok idzie do dolu I jak sie zamknie jest na dole) musisz krecic dalej i jak ponownie tlok bedzie szedl w gore ustaw na znaki (2) wtedy oba zawory sa zamkniete i ustawiasz luzy - ja tak ustawiam.
Boso, ale w ostrogach.

Ruch tłoka nazywamy u nas na wsi suwem ;)
Ale jeżeli bywają silniki w których tłoki idą, chodzą tzw. tłoki chodzące, piesze (spieczone) to teraz rozumiem dlaczego używa się terminu „(przy)spieszony zapłon” ;)
No musiałem :D
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: NIKT dodano: 19 gru 2018, 18:08

Na mojej wsi uczyli, ze jak ktos czegos nie umie, a chce to zrobic najwazniejszym jest zeby lopatologicznie wytlumaczyc tak by zrozumial laik :)

Dodatkowo nie znam sie na mechanice wiec niekiedy nazywam rzeczy po swojemu :)

Nie chcialem aby piszac "suw" wyszlo zbyt poetycko :D
Np. (1) (tlok sunie dzielnie ku dolowi wbrew przeciwienstw losu, kierujac sie zgodnie z napotkanymi po drodze znakami. Prezac przy tym dzielnie swe pierscienie, ktorymi jest nieustannie opasany, a na jego piersi widac dumę spowodowana faktem szczelnosci mimo nieustannie napierajacego nań oleju. (...).


Z Twojej wypowiedzi zwracajacej fakt na wlasciwa nomenklature o suwie i chodzeniu, mniemam ze jakis mechanik lub inzynier silnikow po namietnej nocy z niewiasta wymyslil stwierdzenie, iz ja "posunal" swoim tlokiem. Pewno miala przy tym zawor wylotowy nierozregolowany co za tym idzie szczelny bo zapewne my inaczej to nazwal :)

A co z silnikiem Wankla ? Nic niczego tam nie posuwa :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 19 gru 2018, 18:58

NIKT pisze:A co z silnikiem Wankla ? Nic niczego tam nie posuwa :P

Ale posuwa w jakim sensie? Bo po Twojej poezji to już nie wiem ;)
NIKT pisze:Jak masz tlok w gorze to raz sa we wlasciwym miejscu raz w zlym.
Co drugi raz tloka w gorze zawory sa we wlasciwym miejscu.
Jak nadal nie wiesz, wykrec zaslepki od zaworow i krec walem, zobaczysz jak sie poruszaja i w momencie kiedy wydechowy/wylotowy sie zamyka (4) (gdy sie zamknie tlok jest w gorze), a wlotowy sie otwiera (1) (tlok idzie do dolu I jak sie zamknie jest na dole) musisz krecic dalej i jak ponownie tlok bedzie szedl w gore ustaw na znaki (2) wtedy oba zawory sa zamkniete i ustawiasz luzy - ja tak ustawiam.
Boso, ale w ostrogach.

A jak z tym góra, dół jest w silniku gwiazdowym, ma tłoki. No duszo poety :D
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: NIKT dodano: 19 gru 2018, 19:37

Eeee tam poete :P naczytalem sie Dumas'a :D
Z tym suwem staralem sie jakos rozgryzc skad sie wzial owy ruch posuwisty xD

"Silnik gwiazdowy – to nic innego jak wielocylindrowy silnik spalinowy, w którym cylindry umieszczone są promieniowo na obwodzie koła, z centralnym wałem korbowym.
Silnik taki może mieć obieg zarówno dwusuwowy jak i czterosuwowy. W przypadku tego drugiego (ponad 90% konstrukcji) liczba cylindrów w danej gwieździe jest zawsze nieparzysta. Wynika to z faktu zamknięcia obiegu w czterech suwach, czyli 2 obrotach wału korbowego."

Ten silnik to dopiero posuwa :D

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

PoprzedniaNastępna

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości