Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: NIKT dodano: 22 maja 2019, 17:43

A w dziurze mA i 10A pokazuje: Obrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: Hangman dodano: 22 maja 2019, 19:09

AKU do wymiany. Dzisiaj w swoim Pacificu padł mi aku, który miał 14 lat.
Kupiłem za 170 zyla nowego Exide'a.
Chcesz zrobić test swojego aku to naładuj go do pełna i podłącz
żarówkę reflektorową 55W. Popłyną około 4,5A prądu.
Jak po 20 minutach żarówka nadal będzie w miarę świecić to OK.
Jak nie to masz dawcę jako zamiennik kaucji 30zł za nowego.
Pozdro
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: grzechu78 dodano: 22 maja 2019, 20:22

Jeśli miałeś kable podłączone do "COM" i "VΩmA" i pokazało "1" na pierwszym polu wyświetlacza, to znaczy, że przekroczyłeś zakres pomiarowy miernika - w tym przypadku było więcej niż 200mA. Otwórz miernik i zobacz, czy nie usmażyłeś bezpiecznika (zazwyczaj jest to zwykły rurkowy 250mA).
Zakres pomiarowy do 10A (czy kable podłączone do "COM" i "10A") nie posiadają bezpiecznika, ale też pomiar nie jest zbyt precyzyjny przy małych prądach.
Na twoim miejscu jeszcze raz zmierzyłbym na zakresie do 200mA (po sprawdzeniu bezpiecznika).

Jeśli akumulator stał przez dłuższy czas i jego napięcie wynosiło 5V to dostał ostro po dupie. Może coś z niego będzie, ale wielkich nadziei bym sobie nie robił.

Na Twoim miejscu porozłączałbym wszystko co można (USB, miernik aku, przekaźnik rozrusznika, zegary, itp.), następnie podłączył miernik szeregowo z aku i po kolei podłączał odbiorniki po jednym na raz. Powinieneś wtedy łatwo wychwycić "prądożercę".
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: eNgine dodano: 22 maja 2019, 20:31

Tak jak pisze grzechu78, masz uszkodzony amperomierz małych prądów (być może tylko bezpiecznik) - widać wcześniej był na tym zakresie mierzony znacznie większy prąd, albo jakieś chwilowe zwarcie (jak mierzenie napięcia aku na przełączonym zakresie dla prądu).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: NIKT dodano: 22 maja 2019, 21:35

grzechu78 pisze: "COM" i "VΩmA" i pokazało "1" na pierwszym polu wyświetlacza


Pokazało 1 na każdym polu na 200m pokazuje mi bez podpięcia do aku 00.0


grzechu78 pisze:Otwórz miernik i zobacz, czy nie usmażyłeś bezpiecznika (zazwyczaj jest to zwykły rurkowy 250mA).


Otworzyłem i bezpiecznik jest cały - ledwo widoczna niteczka.

Zakres pomiarowy do 10A (czy kable podłączone do "COM" i "10A") nie posiadają bezpiecznika, ale też pomiar nie jest zbyt precyzyjny przy małych prądach.

grzechu78 pisze:Na twoim miejscu jeszcze raz zmierzyłbym na zakresie do 200mA (po sprawdzeniu bezpiecznika).


Patrzyłem na COM i mA" i nadal "1".... Czyli możliwe, ze magiczne pomarańczowe pudełko padło ?

grzechu78 pisze:Na Twoim miejscu porozłączałbym wszystko co można (USB, miernik aku, przekaźnik rozrusznika, zegary, itp.), następnie podłączył miernik szeregowo z aku i po kolei podłączał odbiorniki po jednym na raz. Powinieneś wtedy łatwo wychwycić "prądożercę".


eNgine pisze:masz uszkodzony amperomierz małych prądów


Muszę tak zrobić ale dopiero jak ogarnę chyba lepszy miernik bo ten raczej jest ******* :P Albo od kogoś pożyczyć muszę ^^

A jakbym wsadził akumulator od Keewaya ? Ma 7 lat i napięcie 11.9 (keeway pali na nim bez problemu :D) ale to zawsze nie aku co siedział na 5V .... I zobaczyć czy ten też mi spadnie do 5V ??
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 22 maja 2019, 21:58

23 godziny tyle ciągniesz temat X 15zł (stawka godzinowa - pracownik niewykwalifikowany) = 345 zł a nowy akumulator pisałeś że 300 zł czegoś nie rozumiem? ;)
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2280
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 71

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: NIKT dodano: 23 maja 2019, 00:23

dziadek zbyszek pisze:23 godziny tyle ciągniesz temat X 15zł (stawka godzinowa - pracownik niewykwalifikowany) = 345 zł a nowy akumulator pisałeś że 300 zł czegoś nie rozumiem? ;)


A urodził się taki co wszystko rozumiał? :D

W związku z powyższym teraz ja nie rozumiem :(
Nie powinienem prosić na forum o pomoc ludzi mających pojęcie o czymś, o czym ja pojęcia nie mam ?

Ehhh jakbym słuchał mądrości mojego Dziadziusia - to całkiem miłe :)

Temat się u mnie ciągnie już z pol roku ale dopiero zrobilo się ciepło w blaszaku i mam czas się za to zabrać wiec musisz przeliczyć na nowo. Stawkę bym zostawił bo ja i prąd ...

Aczkolwiek miałbym na uwadze fakt, iz jest to wolontariat w moim wykonaniu więc mnie stawka godzinowa nie łapie :)
Niektórzy lubią pić wódkę albo ćpać, a ja lubię min. przy motocyklach coś porobić.
Chyba, że muszę zapłacić chłopakom za ich wypowiedzi to się nie wypłacę :(

Dodatkowo kupienie nowego aku to nie problem.
Ale jeśli coś mi prąd jednak zjada to co da kupienie nowego akumulatora ?
Zamienię dobry na nowy ?

Gdyby tester akumulatora pokazał komunikat o wymianie baterii to bym to zrobił bez namysłu jak zawsze czynię.
Ale wg niego (testera) akumulator jest sprawny. Dodatkowo ma więcej Amper niż deklaruje producent.



Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: eNgine dodano: 23 maja 2019, 10:22

Tester testował Ci prąd rozruchowy w momencie zaraz po naładowaniu akumulatora - jeśli masz czas to możesz zostawić akumulator na 2 tygodnie i przetestować go ponownie - jeśli nadal prąd rozruchowy będzie duży i napięcie powyżej 12,4 V to akumulator jest jeszcze dobry i trzeba by szukać przyczyny w motocyklu. Jak najbardziej możesz wsadzić akumulator od Keewaya jeśli ma te same wymiary i biegunowość, może też warto go jeszcze podładować trochę - i na nim sprawdzać pobór elektryki w spoczynku i ładowanie. A jak nie chcesz czekać na nowy miernik to możesz podjechać do mnie, jak coś jestem pod telefonem i pomierzymy razem.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: Grzegorz dodano: 23 maja 2019, 13:23

Może i ja trochę dołożę od siebie. Producenci akumulatorów najczęściej podają czas eksploatacji swoich produktów na pięć lat. Potem zalecają wymianę akumulatora. Oczywiście po tym okresie akumulator prawdopodobnie będzie działał dobrze. To jest jak z oponami. Możesz jeździć na starej oponie ale musisz wiedzieć że ma ona zaniżone parametry. Akumulatory kwasowe mają paskudną wadę. Posiadają pamięć ładowania. Na czym to polega. Podłączając go do prostownika po krótkim czasie osiągają napięcie sugerujące że jest on naładowany. Prostownik w tym czasie przestaje go ładować. Możesz trzymać akumulator nawet pięć dni podłączony do prostownika, a on i tak nie zwiększy swojej pojemności. Co gorsze po odłączeniu prostownika będzie wykazywał nam napięcie powyżej 12 V. Niestety pojemność będzie bardzo mała. Sugeruję byś sprawdził napięcie na akumulatorze z załączonymi światłami. Jeżeli napięcie mocno spadnie poniżej 11V po krótki czasie a po wyłączeniu świateł wzrośnie w okolice 12V masz akumulator zasiarczony. Często motocykliści sami robią sobie problemy. Nasze akumulatory mają pojemność około 8Ah. Można go ładować prądem 0.8 A. Stosując ładownice samochodowe prąd ten często jest kilka razy większy. Jest to szkodliwe działanie ponieważ powoduje zniekształcenia delikatnych płyt ołowianych a co za tym idzie twój akumulator może w każdej chwili zostać uszkodzony. Nie można też doprowadzić by na akumulatorze napięcie spadło poniżej 10 V, ponieważ wtedy na płytach ołowianych zaczynają zbierać się związki siarki w wyniku gwałtownego parowania elektrolitu. Następuje zasiarczenie akumulatora i pojawia się efekt pamięci ładowania. Pamiętać musimy też o tym że każde odpalenia naszego motocykla to duży wydatek energetyczny który bilansuje się po przejechaniu ok. 30 km. Akumulator niedoładowany też się zasiarcza.
Awatar użytkownika
Grzegorz
Klubowicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:16
Motocykl: Kawasaki Vulcan 800
Tel. kom.: 693070962
Płeć: mężczyzna
Wiek: 62

Re: Prąd mi kradną w Suzi i potrzebuję pomocy :)

Postautor: NIKT dodano: 23 maja 2019, 23:48

Dzięki Waszej pomocy z ogarnięciem magicznego pomarańczowego pudełeczka na rozpiętych wszystkich dodatkach finalnie mam 1.7 mA (fot. - chyba, ze to nie jest 1.7 mA ...)

Pisałem też na forum VS ale tam nie potrafili mi wytłumaczyć tak idiotoodpornie jak Wy xD ( no looofciam Was normalnie :D )
Wiem teraz gdzie pytać jak będę miał problemy z moto, a zwłaszcza z prądem - KCM :D
A jak trzeba będzie palcem pokazać bo będę bardzo odporny na wiedzę tooo - Dominik spodziewaj się telefonu jak Grzegorze będą mi tłumaczyli :D

Wracając do tematu:
Przez pierwsze 5 minut ok 76, po 10 minutach 8.6, a po godzinie 1.7.
(Moment podpięcia pokazywał 152.4 mA i szybko zleciał na 76-80)

Po podłączeniu CTEKa 18 mA.

Po podłączeniu gniazda USB 56 mA.

Aku przy pierwszych testach spadał z 12,71 na 12,59. Po odpoczynku wszedł na 12,68. Dzisiaj z radości zapomniałem zmierzyc...

Zostawię podpiętego CTEKa, a reszta szpeju po kluczyku jak skończę robić centralkę prądową bo wczoraj dostałem listwę bezpieczników :)

Jeszcze raz dziękuję Wam wszystkim za pomoc :D Obrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości