close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Raven by Adolvo

Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 14 cze 2021, 14:40

jako, że już się przywitałem w innym dziale, w tym temacie spróbuję przedstawić trochę nowy nabytek i prosić o pomoc bardziej doświadczonych :)

po moto pojechałem 240km z zamiarem powrotu na kołach :)
przebieg był poniżej 7000km, przez ostatnie 2 lata przejechał podobno 200km.. właściciel w hangarze miał inne rodzynki a tym nie miał kiedy jeździć (..podobno..) :)
oględziny poszły szybko.. ogólny stan w sumie zadowalający aczkolwiek działanie przedniego hamulca powodowało, że martwiłem się jak tym czymś wrócić..
jakoś się udało dotrzeć..

oczywiście podczas ponad 200-stu kilometrowej można było trochę poznać to cudo techniki..
oprócz wspomnianego wyżej hamulca przedniego, doszły inne spostrzeżenia.. max prędkość licznikowa 95-100km/h.. moc ewidentnie nie powala..
wibracje powyżej 4,5 tys. obr/min lekko drażnią.. no i niestety siedzisko daje w kość, pozycja delikatnie mówiąc - średnia.. opony chyba fabryczne.. oj.. 2 razy się spociłem..
reszta zdaje się działać.. dojechał do celu.. więc daję mu szansę :)

na dzień dobry wymieniłem świece, olej, płyn hamulcowy (trochę licząc, że coś się wyjaśni w sprawie przedniego hamulca, dodam że tarcza wygląda jak nowa),
podciągnąłem łańcuch..
po postoju na drugi dzień wisi kropelka benzyny na gaźniku, uszczelka raczej do zmiany..

wymiana świec wiele nie zmieniła w kwestii dynamiki.. niestety na pewno do sprawdzenia luzy zaworowe i niestety chyba robota z gaźnikami, sam na pewno się nie podejmę..
ale oby to pomogło.. jeden z serwisów, zaznaczył, że tak już mógł zostać "ułożony" i tak już zostanie.. mam nadzieję, że nie..

przedni hamulec.. przy zacisku wisi ustrojstwo typu "chiński abs" czyli z tego co poczytałem jakiś reduktor siły hamowania czy jakoś tak..
serwis, w którym byłem na szybko od razu zalecił wyrzucenie tego "pomocnika" i powinno pomóc.. niestety chyba będzie się to wiązało z wymianą przewodu hamulcowego
ze względu na długość..

jak tylko trochę uda mi się go ogarnąć na pewno wrzucę jakąś fotkę..

pozdr

Obrazek

Obrazek
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Mariuszz dodano: 14 cze 2021, 15:11

Zanim zaczniesz wyrzucać to wpierw spróbuj doprowadzić do właściwego stanu. Wymiana płynu hamulcowego ta za mało. Jak długo stał to może konieczne jest wyczyszczenie i nasmarowanie zacisków. Sprawdź w jakim stanie są klocki.
A co do siedzenia to takie już jest. Najlepszy sposób na poprawę komfortu to przyzwyczaić dupę. A stwierdzeniem mechanika "tak ułożony" po prostu mnie rozbawiłeś. Nie pytaj go już o nic więcej.
Ja bym sprawdził gaźniki, wyczyścił, zsynchronizował i jeśli ktoś go "nie ułożył" poprzez uszkodzenie pierścieni tłokowych lub cylindrów to będzie śmigał licznikowe 130.
Przy tym przebiegu który podałeś raczej będzie rozregulowany. Nie uszkodzony.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Tel. kom.: 698037259
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 14 cze 2021, 15:37

Mariuszz pisze:Zanim zaczniesz wyrzucać to wpierw spróbuj doprowadzić do właściwego stanu. Wymiana płynu hamulcowego ta za mało. Jak długo stał to może konieczne jest wyczyszczenie i nasmarowanie zacisków. Sprawdź w jakim stanie są klocki.


Klocki jak nowe.. zacisk chodzi ładnie i luźno..
na dole tego ustrojstwa jest jakaś śruba.. do czego to może być? wygląda po odkręceniu jak odpowietrznik..

A co do siedzenia to takie już jest. Najlepszy sposób na poprawę komfortu to przyzwyczaić dupę.[/quote]
no tyle udało mi się już wyczytać, że TTM :)
Ja bym sprawdził gaźniki, wyczyścił, zsynchronizował i jeśli ktoś go "nie ułożył" poprzez uszkodzenie pierścieni tłokowych lub cylindrów to będzie śmigał licznikowe 130.
Przy tym przebiegu który podałeś raczej będzie rozregulowany. Nie uszkodzony.

po cichu taką mam nadzieję, że regulacja zaworów i czyszczenie gaźników trochę mu życia wróci..
co do luzu zaworowego to czytałem różne opinie na jaki ustawić 0,08-0,10 czy 0,10-0,15..
pytam, bo nie wiem jaki "magik" mi się trafi, który to będzie robił.. :) chyba, że sam się zepnę :)

a tak wyglądał w dniu zakupu
Obrazek
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Mariuszz dodano: 14 cze 2021, 18:38

Ustawienie zaworów w tym silniku to jest dość proste. A luzy najlepsze są takie jak zaleca producent.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Tel. kom.: 698037259
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: NIKT dodano: 15 cze 2021, 08:23

Demona prędkości i sprintera spod świateł bym się nie spodziewał :P

U mnie jak plama paliwa była pod Zippem okazał się stary poparcialy igielitowy przewód paliwowy. W sklepie z przewodami hydraulicznymi sprzedają na metry.

Jeśli ten ABSik Cię drażni to popatrz na długość przewodu czy jednak go starczy i na próbę możesz go pominąć.
To że ładnie wygląda zacisk i tłoczek z wierzchu nie znaczy, że w środku jest elegancko.. żeby nie bawić się w rozbieranie zacisku spróbowałbym mimo wszystko zdjąć zacisk i przesmarowac łoże pływające bo może łapie Ci tylko klocek od strony zacisku a drugi nie i dlatego wygląda jak nówka :)

Jeśli będziesz zabierał się za zawory to pamiętaj tylko, że silnik musi być zimny.

Jak jechałeś to Moto trzymało idealnie te 90-95 czy zwalniało i przyspieszało jakieś 5-10 km w obie strony ? Jeśli tak to pokusilbym bym się o wymianę filtra paliwa. Zerknął bym też do filtra powietrza jeśli tego nie robiłeś.

A może się poprzednikowi zębatka zdawcza skończyła i wsadził pasującą, a ta akurat była mniejsza.. Ot taka teoria spiskowa jak się okaże że wszystko inne jest elegancko :)

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1372
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 31

Re: Zipp Raven by Adolvo

Postautor: Adolvo dodano: 15 cze 2021, 11:07

NIKT pisze:Demona prędkości i sprintera spod świateł bym się nie spodziewał :P


jasne, że nie liczę na to, że mi oderwie głowę :)
ale jednak w większości przypadków czytam, że ten max jednak powinien być wyższy..
bo o ile nie chodzi mi o prędkość max. to już o w miarę rozsądne przelotowe 100km/h jak najbardziej :)

U mnie jak plama paliwa była pod Zippem okazał się stary poparcialy igielitowy przewód paliwowy. W sklepie z przewodami hydraulicznymi sprzedają na metry


u mnie na pierwszy rzut oka widać zapocenia na uszczelkach.. choć niczego nie można wykluczyć

Jeśli ten ABSik Cię drażni to popatrz na długość przewodu czy jednak go starczy i na próbę możesz go pominąć.


no właśnie wydaje mi się, że tego przewodu niestety nie wystarczy :|

To że ładnie wygląda zacisk i tłoczek z wierzchu nie znaczy, że w środku jest elegancko.. żeby nie bawić się w rozbieranie zacisku spróbowałbym mimo wszystko zdjąć zacisk i przesmarowac łoże pływające bo może łapie Ci tylko klocek od strony zacisku a drugi nie i dlatego wygląda jak nówka :)


no właśnie zdejmowałem zacisk i wg mnie jego praca jest ok..

[Jeśli będziesz zabierał się za zawory to pamiętaj tylko, że silnik musi być zimny


tak to wiem.. a znasz może jakie przerwy są zalecane przez producenta?
czy przy demontażu pokrywy jest konieczna wymiana uszczelki?

Jak jechałeś to Moto trzymało idealnie te 90-95 czy zwalniało i przyspieszało jakieś 5-10 km w obie strony ? Jeśli tak to pokusilbym bym się o wymianę filtra paliwa. Zerknął bym też do filtra powietrza jeśli tego nie robiłeś
.

na płaskim odcinku moto utrzymuje prędkość.. wahania następują podczas zmiany nachylenia..
filtr powietrza obejrzany.. wygląda ok.. ale na pewno będę niedługo zmieniał..

A może się poprzednikowi zębatka zdawcza skończyła i wsadził pasującą, a ta akurat była mniejsza.. Ot taka teoria spiskowa jak się okaże że wszystko inne jest elegancko :)


oby nie, bo chyba z dostępnością różnych części jest tak sobie :/
Adolvo
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2021, 12:25
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna


Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości