close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Luzy zaworów

Luzy zaworów

Postautor: Luca dodano: 02 cze 2009, 08:47

No to super, że się udało coś podebrać a Romet źle skończy jak będzie tak traktował klienta.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: bober dodano: 02 cze 2009, 23:01

WItam,

Jakiś czas temu, jak regulowałem zawory bo miałem wrażenie, że zwłaszcza na zimny silnik nie pracuje równo to pokusiłem się o sprawdzenie czy oby powietrze na drodze od filtra powietrza do cyilindra nie ma przeszkód i okazał się że ma przeszkodę i to znaczną
http://picasaweb.google.com/lh/photo/4N ... directlink
http://picasaweb.google.com/lh/photo/9_ ... directlink
Zdjęcia przedstawiają jak wyglądał łącznik filtra powietrza z gaźnikiem, niechlujny montaż, pozagniatane przekroje, ciężko żeby przez coś takiego powietrze było równo rozdzielane na cylindry. Po wymianie rury na nową, silnik odrazu zaczął ładnie cykać. To taka dygresja ale mająca związek z tematem
Awatar użytkownika
bober
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2008, 23:30
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: V-Strom 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Luzy zaworów

Postautor: Shipp dodano: 03 cze 2009, 01:10

To co przedstawiłeś to są tzw. kalesony /czasem nazywane gaciami/ doprowadzające powietrze z filtra do gaźnika. Zwracam jeszcze uwagę na kolektory ssące, które najlepiej albo od razu wymienic na made in japan albo odkręcic i wyszlifowac drobnym papierem wewnątrz. Wyglądają tam jakby je ktoś wiertarką z kamieniem szlifował, pełno rys, wgłębień i rowów, co zakłóca swobodny przepływ powietrza i równomierne rozprowadzanie mieszanki w gaźniku. Ja to robiłem dobrych kilka godzin, ale różnicę było czuc.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Luzy zaworów

Postautor: greg dodano: 29 sie 2009, 22:27

Podepnę się pod temat :). Przy moim Lifanie125-14F silnik jest chłodzony płynem,czy mogę zastosować ustawienia 0,15 wydechowy i 0,10 ssący?,czy polecicie inne wartości.
greg
Forumowicz
 
Posty: 96
Rejestracja: 03 kwie 2009, 17:57
Lokalizacja: Blisko
Motocykl: LIFAN LF125-14F
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Luzy zaworów

Postautor: greg dodano: 10 wrz 2009, 20:47

Właśnie tego nie wiem,czy jest OHV czy OHC _bezradny.Gdy sprawdziłem luzy zaworów ,to wydechowy miął ustawiony na 0,15, a ssący na 0,20 , przebieg 4000tys.
greg
Forumowicz
 
Posty: 96
Rejestracja: 03 kwie 2009, 17:57
Lokalizacja: Blisko
Motocykl: LIFAN LF125-14F
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 10 wrz 2009, 21:48

greg pisze:Właśnie tego nie wiem,czy jest OHV czy OHC _bezradny.Gdy sprawdziłem luzy zaworów ,to wydechowy miął ustawiony na 0,15, a ssący na 0,20 , przebieg 4000tys.


Prawie jak w maluchu.


Ja w dalszym ciągu podtrzymuję, że luzy w R250 powinny byc ustawione na 0,05 zarówno ssący jak i wydechowy.
Moje moto na tych ustawieniach pracuje rewelacyjnie.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Luzy zaworów

Postautor: seba_1986 dodano: 19 wrz 2009, 19:00

W mojej R250 przyszedł czas na regulację zaworów po przebiegu 3300 km na prawym tłoku były ustawione oryginalnie na 0.05(ssący/wydech) lewy trochę klepał bo były większe luzy: wydech 0,10 ssący 0,8
Po wyregulowaniu ssący/wydech na 0.05 praca silnika zdecydowanie lepsza, zmniejszyły się wibracje, ale również silnik pracuje dużo ciszej.
Do prędkości 80km/h prawie zero wibracji, przy 100km/h lekko drżą lusterka.
Awatar użytkownika
seba_1986
Klubowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 19 mar 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: ST 1300
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 20 wrz 2009, 22:08

seba_1986 pisze:Do prędkości 80km/h prawie zero wibracji, przy 100km/h lekko drżą lusterka.


Jeździć wolniej :D :D :D nie będą drżały.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Luzy zaworów

Postautor: seba_1986 dodano: 21 wrz 2009, 12:59

andrzej pisze:
andrzej pisze:
Jeździć wolniej :D :D :D nie będą drżały.


80 km/h to optymalna prędkość na drodze:) ale dizś się przekonałem że 50 to już spora prędkośc. :wielkieoczy:
Awatar użytkownika
seba_1986
Klubowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 19 mar 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: ST 1300
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Luzy zaworów

Postautor: magik dodano: 01 lip 2010, 16:51

witajcie
to w końcu jakie będzie najlepsze ustawienie zaworów w wektorze 150??
muszę je w sobotę ustawić bo klekoczą ze ho ho
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości