Chromy - pomocy !!!!!!

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: eNgine dodano: 23 mar 2010, 01:05

Mimo wszystko to dziwne, że tak Ci złapały - u mnie korozja przeżarła same tłumiki w dwóch miejscach robiąc otwory o średnicy 4 mm od spodu tłumika - trafiła mi się strasznie cienka blacha w tłumikach - zebrała się woda i dziura gotowa - tzn. tak podejrzewam bo przed zimą dziur nie było :(. Za to chromowane elementy trzymają się świetnie.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: Artur dodano: 23 mar 2010, 07:57

Moim skromnym zdaniem polerowanie pastami pozostawia elegancki efekt na zewnątrz.
a
wszystkie rury i rurki (np. stelaż na kuferek, gmole) w motorkach naszych są wykonane z normalnej stali, a nie nierdzewki i korodują już od środka, a na zewnątrz są tylko chromowane.
Ja porozkręcałem je i przez otwory powlewałem środka antykorozyjnego KORTANIN-u.
Liczę że pomoże na jakiś czas.
Awatar użytkownika
Artur
Klubowicz
 
Posty: 272
Rejestracja: 31 maja 2009, 15:51
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: URAL Ranger Yamal 2013
Tel. kom.: 502278629
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 3762340 gg
Wiek: 51

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: Luca dodano: 23 mar 2010, 11:04

misiuX pisze:.... a chromy dodatkowo zabezpieczyłem olejem.

Zabezpieczyłeś olejem i pojawiła sie korozja :wielkieoczy: :wielkieoczy: :wielkieoczy:
No to jestem bardzo zdziwiony, musiała być źle przygotowana powierzchnia pod chromowanie, albo coś skopali w procesie chromowania, bo ciężko o inne wytłumaczenie.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: Artur dodano: 23 mar 2010, 12:35

Luca pisze:
misiuX pisze:.... a chromy dodatkowo zabezpieczyłem olejem.

Zabezpieczyłeś olejem i pojawiła sie korozja :wielkieoczy: :wielkieoczy: :wielkieoczy:
No to jestem bardzo zdziwiony, musiała być źle przygotowana powierzchnia pod chromowanie, albo coś skopali w procesie chromowania, bo ciężko o inne wytłumaczenie.



Koroduje od środka. Na bank.
Awatar użytkownika
Artur
Klubowicz
 
Posty: 272
Rejestracja: 31 maja 2009, 15:51
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: URAL Ranger Yamal 2013
Tel. kom.: 502278629
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 3762340 gg
Wiek: 51

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: misiuX dodano: 23 mar 2010, 22:12

Tez tak myślę, że to od środka wychodzi. A można dopasować od jakiegoś innego motocykla ?? Może ktoś próbował ?? No bo jak to od środka wychodzi to chromowanie ponowne raczej nic nie da.
Awatar użytkownika
misiuX
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:52
Motocykl: R - 250
Tel. kom.: 691608069
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: El pabloo dodano: 23 mar 2010, 22:17

JA mam podobnie z rdzą i nalotem. Ale mój nalot umiem wytłumaczyć, gdyż za wcześnie rozpocząłem sezon i troche tego żałuje bo niby było ciepło ale soli drogowej się troche poprzyklejało :mur:
El pabloo
 

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: mike_russ dodano: 26 mar 2010, 23:23

Z doświadczeń kolejowych: do wewnętrznego zabezpieczania rur i profili można użyć smaru KZ do wolnobieżnych przekładni zębatych. Robi toto Orlen (ale nie tylko), a ma tą właściwość, że jest płynny (zawiera rozpuszczalnik), a po wywietrzeniu tężeje, i ma dużą lepkość. Kolejarze dawniej często tym zabezpieczali samochody.
http://www.orlenoil.pl/oferta/plastyczn ... 26,80.html

Ostatecznie można go nieco podgrzać, jak stężeje. Tylko ostrożnie, bo się go w "tetra" rozpuszcza a to cokolwiek łatwopalne jest.
Tylko nie mam pojęcia czy (i gdzie) go sprzedają w mniejszych opakowaniach.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: misiuX dodano: 26 mar 2010, 23:46

Tylko nasuwa się pytanie, czy zabezpieczenie owych rur coś da, jeżeli rura może mieć w sobie za dużo siarki i sama z siebie wybijać ??
Awatar użytkownika
misiuX
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:52
Motocykl: R - 250
Tel. kom.: 691608069
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: misiuX dodano: 06 kwie 2010, 22:29

Witam. Ponawiam temat po czasie. Otóż byłem w serwisie Rometa z tymi moimi chromami. Pokrywę zębatki mają mi wymienić na nową, a kolanka od cylindrów wymieniliby mi, ale mają tylko takie bez katalizatorów. Nie wiem poprostu co teraz zrobić, czy zgodzić się na rury bez katalizatorów czy czekać na te z katalizatorami. serwisant powiedział, że te bez katalizatorów wymagają przeróbek i spawania. Robił może ktoś coś podobnego ??
Awatar użytkownika
misiuX
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:52
Motocykl: R - 250
Tel. kom.: 691608069
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Chromy - pomocy !!!!!!

Postautor: slick dodano: 06 kwie 2010, 22:42

daruj sobie katalizatory (bez katów bedziesz mial fajniejszy dzwięk i lekko zwinniejszy motorek) bierz rury bez katalizatorów!!!!
niech spawają i przerabiają wazne aby ci załozyli - pozatym..w razie czego na pewno mozna wydechy przerobic (wszystko sie da zrobic: ) )
slick
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość