close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Mody do ROADSTAR-a

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 04 cze 2010, 21:06

Chciałem na razie czysto teoretycznie zapytać się o parę zagadnień odnośnie dodatków i modyfikacji do naszych ROADSTAR-ów.
Chciałem się dowiedzieć czy obrotościomierz z RAVEN-a podejdzie do ROADSTAR-a. Na jakiej zasadzie działa? Gdzie jest wpięty? W moduł zapłonowy? Czy jest wzięty impuls z cewki?
Czy da się założyć czujnik ciśnienia oleju? Jeśli tak to gdzie można by się wpiąć?
Wraz z czujnikiem ciśnienia zapodałbym i temperaturę oleju.
Jak rozwiązany jest wskaźnik biegów. Jak jest podłączony i jak działa to w RAVEN-ie. Czy da się takie coś zmodzić korzystając z dostępnych wskaźników na allegro?
Czy ktoś już bawił się z filtrem powietrza? Czy da się założyć jakiś dobry filtr stożkowy który ładnie by mieścił się w tą oryginalną puszkę? Bo ta gąbka to dla mnie jest dziadostwo.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: eNgine dodano: 04 cze 2010, 22:25

W Ravenie obrotomierz ma swoją kostkę w lampie, a ona zaś prowadzi do modułu zapłonowego.
Co do czujnika ciśnienia oleju nie bardzo widzę sens zakładania. A z temperaturą oleju już lepiej - bo będzie wiadomo czy silnik się nie przegrzewa. Tylko jak tu poprowadzić kable przy zachowaniu szczelności silnika (raczej przerost formy nad treścią) - wystarczy zwykły elektroniczny termometr z czujnikiem przy cylindrze.
Wskaźnik biegów jest wpinany bezpośrednio w czujniki w silniku - także o jego zastosowaniu decyduje występowanie tego typu czujników w silniku. W przypadku Roadstara niestety to odpada. Co do wskaźników z allegro - są takie które po odpowiednim skalibrowaniu pokazują włączony bieg na podstawie aktualnej prędkości obrotowej i prędkości jazdy (oraz wykrywają sekwencje ruchu dźwigni zmiany biegów), także nie jest to dobre rozwiązanie (mała precyzja, błędne wskazania np. na postoju).
Filtry powietrza stożkowe z definicji zakłada się bezpośrednio na gaźnik (bez wykorzystania komory powietrza) co ma ułatwiać przepływ. Moim zdaniem przy naszych motocyklach nie da on zauważalnej różnicy (pomijając fakt, że porządny stożkowy filtr powietrza kosztuje duże pieniądze - zapomnij o pseudo stożkowych filtrach na allegro za parę zł). Jeśli jednak obecny filtr nie wygląda najlepiej i słabo się sprawdza, to polecam w zainwestować w nowy zwykły filtr cylindryczny np. z papieru.

Edit: Mała poprawka w stosunku do obrotomierza ten sam styk, którym obrotomierz jest połączony z modułem zapłonowym dzielą cewki zapłonowe, więc nie ma znaczenia gdzie byś podpiął.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 05 cze 2010, 01:34

Z racji tego że moje moto jest jeszcze na gwarancji nie mogę zbytnio kombinować.
Czujnik temp oleju mam zamiar wkręcić w dziwny korek, który znajduję się pod silnikiem. Wydaje się ze ma gwint 12mm a czujnik ma 10mm. Więc albo przerobie oryginalną śrubę albo wykonam taka na tokarni. Ale w pierw muszę zobaczyć po co jest ten jakby korek pod silnikiem. Korek do spustu oleju przecież znajduje się na prawym deklu.
Może i faktycznie nie ma sensu pakować ciśnienia oleju ale jeszcze pomyśle. Jeśli nie znajdę jakiegoś wyjścia z pompy oleju to dam sobie spokój.

Wychodzi na to że obrotek z RAVEN-a sterowany jest masą z modułu na cewki (a przynajmniej tak się domyślam), więc chyba nie będzie problemu z podłączeniem. Jedynie problem żeby taki wskaźnik dopaść.

Na razie zacznę od filtra powietrza. Jeśli nie będę ingerował w konstrukcje i przerabiał puszki to nie stracę gwarancji. Postaram się tak to zrobić żeby stożek pasował plug&play. Nie chodzi i o przyrost mocy ale o to aby filtr nie łapał wody od stania pod chmurką. Na razie pomierzę sobie puszkę i zobaczę czy jakiś tani filtr pseudo stożkowy będzie pasował. Jeśli tak to będę raczej zadowolony bo takowy po nasączeniu olejem będzie robił robote. Bo gąbka jest fuu.

Następna sprawa to ze stopą centralą. Jest miejsce w ramie żeby takie coś zamontować ale niestety nie mam pojęcia od czego to dopasować. Czy jakiś moto jest na tej ramie i ma centralkę? Pytałem w serwisie i nie dostałem odpowiedzi. Fajna sprawa jak by była bo czy koło z tyłu zdjąć, olej wymienić itd to by się przydało. Bo inaczej to rura, giętarka i mig-mag w łapę, rzeźbienie czas zacząć (a trochę mi się nie chce kombinować z koro byłby gotowiec albo trzeba by było go trochę poprawić).
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Grzeno dodano: 05 cze 2010, 09:03

Michoł pisze: Ale w pierw muszę zobaczyć po co jest ten jakby korek pod silnikiem. Korek do spustu oleju przecież znajduje się na prawym deklu.
Może i faktycznie nie ma sensu pakować ciśnienia oleju ale jeszcze pomyśle. Jeśli nie znajdę jakiegoś wyjścia z pompy oleju to dam sobie spokój.


Tutaj właściwie sam sobie odpowiedziałeś co to za tajemniczy korek .
Dodam tylko że jest to korek namagnesowany pod nim jest dosyć słusznych rozmiarów sprężynka i siatka robiąca za filterek
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 16 cze 2010, 20:54

No dobra. Miały być modyfikacje no to będą. Na razie powoli bo jeszcze na gwarancji wszytko, więc bez szaleństw.
Postanowiłem zmienić tą dziwną żarówkę, która pewnie technologią nie wyprzedza pierwszego modelu fiata126p na H4.
Prawie bez inwazyjnie przerobiłem gniazdo oryginalnego wkładu na H4. Trzeba jedynie trochę po piłować pilnikiem bo oprawka H4 nie pasuje idealnie w wycięcia oryginalnej oprawki. Również zamieniłem postojówke na żarówkę W5W również w tym celu zmieniłem oprawkę.
Nie ruszałem również oryginalnej instalacji elektrycznej. Wypiąłem przewody od świateł z wtyczki, pojechałem do elektrycznego i znalazłem taką wtyczkę, który zarobiłem na wsuwki do mojego moda. Dlatego mogę szybko wrócić do oryginału wpinając starą instalacje.
Zaraz ktoś tu wjedzie że żarówka H4 ma większą temp. pracy i stopie tą plastikową lampę. Więc przed włożeniem oprawy w lampę poświeciłem tą oryginalną żarówką prze około 2min a potem tą H4. I rzeczywiście H4 ma większą temp. pracy ale na macajewa raczej nie powinno wypalić lustra bo nic nie parzy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... fef20.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 76129.html
Pojeżdżę to przetestuje. Jak będzie się coś topić to napisze. Na razie świeci :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Luca dodano: 17 cze 2010, 10:25

Michoł pisze: I rzeczywiście H4 ma większą temp. pracy ale na macajewa raczej nie powinno wypalić lustra

Do tej pory tym co zakładali H4 topiło lampę, ale spróbuj podłożyć pod blaszkę żarówki a plastikową obudowę jakiś milimetrowej grubości materiał izolujący i odporny na temperaturę, może coś to da i nie będzie topiło.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5084
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 21 cze 2010, 22:39

Jedziemy dalej z upgrade-m. Dzisiaj zająłem się filtrem powietrza. Wymieniłem tą badziewną gąbkę na filtr stożkowy z dolnej półki. Średnica otworu dolotowego w ramie to 48mm. Kupiłem najzwyklejszy filtr stożkowy na allegro za 20zł + przesyłka. Wydaje mi się że każdy zakupiony filtr będzie pasował w oryginalną puszkę filtra, gdyż jest tam bardzo dużo miejsca. Po przymiarce okazało się że idealnie po wystającym okręgu na którym trzyma się oryginalna guma trzeba wyciąć właśnie taki otwór. Zaostrzyłem cienki śrubokręt na szlifierce i powoli wydrapałem po tym okręgu otwór w obudowie.
Tu zdjęcie oryginalnego filtra gdzie widać jak wyciąłem otwór razem z tym koszyczkiem co trzyma tą gąbkę.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2e5f5.html

Teraz wystarczy wcisnąć filtr stożkowy w wykonany otwór.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 24378.html

Tu natykamy się na następny problem bo filtr niczego się nie trzyma i podczas montażu puszki filtr wpadnie nam do środka. W tym celu trzeba coś podkleić na ściance obudowy tak aby po skręceniu puszki dociskało nam filtr do ścianki. Walała się u mnie po garażu jakaś sztywna, gruba guma, z której wyciąłem odpowiednio wymierzony kawałek. Przykleiłem i gra.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ce6e3.html

Po zmontowaniu wszystko pasuje. Nie widać niczego co mogło by odbiegać od oryginalnego wyglądu. No i o to chodzi ;)
Oczywiście filtr przed zamontowaniem został nasączony olejkiem firmy K&N.

PS. Sorry ale nie potrafię wklejać miniaturek zdjęć bo laik jestem odnośnie obsługi kompa. Dlatego ładuje te linki z fotosika.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: oleńka dodano: 22 cze 2010, 14:02

Michoł, jaki ten filtr kupiłeś? Lada moment będę mieć 1 przegląd i chciałabym specom podunąć własne filtry. Niech mi żadnych gąbek nie pchają.
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 22 cze 2010, 14:23

Filtr kupiłem na allegro ale tak jak pisałem nie pasuje plug&play trzeba przerabiać tą puszke. A to nie zrobią ci fachowcy w serwisie, bo nie mogą wziąś odpowiedzialności za taką przeróbke. Musisz sama dokonać takiego tjuningu :)

A teraz UWAGA. Nie wolno nasączać filtra zadnym olejkiem, nawet tym specjalnym do filtrów. Niestety nawet to, że ten olejek ma bardzo mała genstość i w 100% zassany przez silnik spala się, jednak robi straszne zło w tym silniku. Ten silnik jest bardzo wrażliwy i nawet opary tego olejku powodują złą prace. Jedyne rozwiązanie to rozcięczyć w połowie szklanki z benzyna łyżke stołową oleju silnikowego i nasączyć tym filtr i pozostawić do wyschnięcia.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: oleńka dodano: 22 cze 2010, 16:55

A może ktoś wie jaki filtr powietrza kupić, żeby pasował ? Od Viażki może? W serwisie pary z ust na ten temat powiedzieć nie chcą, wolą żenić swoje ;-).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Następna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości