Parę pytań.

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 15 cze 2010, 21:32

Właśnie zanabyłam Roadstara. Przyjechał na przyczepce, z uwagi na to, że jeszcze bez rejestracji i z tegoż to powodu jazdy próbnej przed zakupem było tyle , co nic , bo na ulicę wyjechać raczej nie nada. Dopiero pod domkiem parę kółek po osiedlu zrobiłam i wyszło mi takie coś:

1. Po pierwsze primo, gaśnie toto na biegu neutralnym postawione na stopce, a w instrucji ( daj jej Boże zdrowie ;) ) napisali, że nie powienien. Sprzedawca powiedział, że tak ma być , ale wolę zapytać Was, bo w końcu jeździcie na tym na codzień.
2. Po drugie primo , na ssaniu jechało całkiem przyzwoicie, jak zdjęłam ssanie, obroty miało jakieś na ucho za wysokie. Niewiele się różniły te obroty . No i jadąc sobie po tym osiedlu, przy delikatnym dodawaniu gazu przygasało, a przy bardziej dynamicznym lekko szarpało i pruło. Mam dwie swoje wersje: albo wolne obroty są źle ustawione, albo coś nie tak z linką gazu ( może się zacina ).
Może macie jakieś pojęcie co to może być. Niestety nie mam doświadczenia z motorkami, samachodowe to troszkę co innego.
Jako niedoróbkę zauważyłam też, że lewe lusterko niestety jest luźne i w zaden żywy sposób nic z tym zrobić się nie da, chyba że klej ;). Nie jest to na śrubie mocującej, tylko wyżej i żadne kręcenie nie pomaga. Pewnie będę w pierwszej kolejności zmieniać lusterka.
Poza tym, to na pierwsze , krótkie spotkanie wszystko inne gra, ale to jeszcze się pewnie okaże w praniu.
Będę wdzięczna jak nie wiem co za pomoc :)
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: Michoł dodano: 15 cze 2010, 22:43

A więc:
1. Ma to gasnąć postawione na stopce z racji tego że przy tak zwanej stopce, potocznie kosie, jest zamontowany czujnik odcinający zapłon. Już tłumacze dlaczego ten czujnik jest zamontowany. A no dlatego że pompa oleju w tym silniku jest w prawym deklu a jak moto stoi na stopce to pochylone jest na lewą stronę. Wniosek taki że gdy tak motor jest pochylony i ma uruchomiony silnik to smok zaciąga resztki oleju jakie schlipie. Więc tak ma być i nie trza psuć. Ja rozumiem że może kogoś to wkurzać bo otworzył garaż, wystawił moto i grzeje maszynę a między czasie zamyka garaż, ubiera kurtałe, kask i moto w tym czasie już nagrzane. No ale takie dogodności to tylko na centralnej stopie są osiągalne.
2. Nie wolno jeździć na ssaniu! A dlaczego, bo zalewa tylko silnik. Nie ma wtedy 100% mocy a resztki paliwa są tylko wyrzucane w rurę wydechową która może się brzydko przebarwić z racji tego że wzrasta temperatura spalin. No i potem jest zdziwko że chrom na rurach się przepala.
3. Wolne obroty ustawia się na rozgrzanym silniku. Silnik się grzeje na ssaniu przez ok. 3min, zdejmuje się ssanie i obserwuje czy silnik utrzymuje samodzielne wolne obroty, jeśli tak to dodaje się raptownie gazu, jeśli ładnie się zerwał i go nie przydusiło oraz po wróceniu na wolne obr. je utrzymuje i nie gaśnie to znaczy ze silnik jest gotowy do jazdy. Wyjeżdża się na 2-3km jadąc średnio 40km/h i wraca. Po tej operacji silnik jest rozgrzany.
Pokrętło wolnych obrotów znajduję się przy przepustnicy od wolnych obr. czyli tam gdzie przestawia się wahadełko jak dodajemy ssania. Jest to śrubka o dużym łbie która się właśnie tym wyróżnia że (jest duża) na obwodzie łba ma nacięcia w kształcie kwadratowych zębów jak koło zębate i ma również wpust na śrubokręt gwiazdkowy (przynajmniej u mnie tak jest).
Wolne obr. ustawia się tak aby motor nie gasł i równo je utrzymywał oraz przy dodaniu gwałtownie gazu wracał na wolne i nie gasł.

Z racji tego że na tym forum nie znalazłem dokładnego opisu ustawiania gaźnika możliwe że sam zamieszczę taki opis jak tylko nadejdzie czas aby ustawić mój gaźnik. Ponieważ nie znam jeszcze pełnej budowy i muszę się go nauczyć, a żeby to zrobić muszę go wyjąć i rozebrać do cna. Porobić zdjęcia i opisać. Ale na razie nie ma takiej potrzeby bo działa dobrze i nie potrzebuje żadnej korekty.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: Peliks dodano: 15 cze 2010, 22:43

Witaj. Odpowiem na drugie primo: silniki typu V długo się rozgrzewają , mój jakieś 5 minut , potem śmiga idealnie ale jak jest zimny i zdejmę ssanie to objawy jak u Ciebie. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 15 cze 2010, 22:47

Uffffff ulżyło mi :). Wielkie dzięki chłopaki :kwiatek:
Co ja bym bez Was zrobiła _bezradny ;)
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: thomas dodano: 16 cze 2010, 01:26

super



To super do niczego sie odnosi znowu skasowałem tekst ataki był ambitny.



Czesc Olenka.Na temat łancucha wiesz wszystko ale pomyśl nad podnosnikiem motocyklowym do smarowania łancucha,przyda sie tez do innych czynności serwisowych .Pomysl tez o wymianie Filtra oleju ten który jest zamontowany to metalowe sitko.Ja załozyłem f-my Hilfo HF-145pasuje idealnie.Koszt przy cenie motocykle jest niski.Jak z allegro zamów od razu 4 i tak je zużyjesz.NIE czekaj na 300km żeby wymienic przy zmianie oleju.To tylko 3 srubki imbusowe z prawej strony silnika.Moze wyleciec 100 gram oleju przygotuj jakies szmatki.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Parę pytań.

Postautor: Michoł dodano: 16 cze 2010, 08:13

No dobra, może i ten filtr oleju jest do luftu ale jednak pojeździć na tym oleju i przepłukać ten silnik. No może nie te 300km ale chociaż 100km. A jak ktoś nie ma doświadczenia to niech się za odkręcanie dekielka filtra nie bierze bo przy dokręcaniu najczęściej zrywa gwint z którejś z tych 3 śrub. Jako że silnik jest wykonany z aluminium to trzeba uważać i nie przesadzić. Aby nawet laik w dokręcaniu śrubek, żeby czegoś nie spieprzył, niech zaopatrzy się w klucz dynamometryczny. Fakt że dobry taki klucz kosztuje 100zł i więcej ale będzie ta pewność że dokręcimy jakieś tam połączenie tak jak instrukcja pisze. A w instrukcji właśnie jest napisane że dekielek dokręcamy 12Nm.
No chyba że ktoś już masz długi staż w mechanice i taki klucz dynamometryczny drogom ewolucji wyhodował się mu w przedramieniu.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 16 cze 2010, 08:41

Podnośnik znalazłam całkiem blisko w normalnym sklepie motocyklowym, więc napewno kupię do smarowania łańcucha. I mocno się zastanawiam nad centralną stopką, bo siedzenie przez kilka minut na motorze i grzanie go jakoś głupio wygląda. Z wymianą filtra na dzień dobry sama nie będę się wygłupiać. Dam fachowcowi i zobaczę jak to wygląda. Potem mogę się bawić :).
Jak mi jeszcze zdradzicie, gdzie w tym egzemparzu jest skrzynka narzędziowa, będę wniebowzięta :)) .
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: mlynaszz dodano: 16 cze 2010, 08:50

Z tego co pamiętam, to pod lewym deklem bocznym ( a może prawym :swir: ) w każdym bądź razie pod którymś z naklejką "roadstar" :D

Gratuluję serdecznie nabytku :oklasky:

BTW: Pakuje się i ruszam na Soni :buttrock: :buttrock: , ewentualnie do zobaczenia ;-)
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3131
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 16 cze 2010, 10:54

Dzieki :)
Ja dotrę między 17 a 18. Różki wezmę ;).
Do zobaczenia, jeśli się uda :D



No więc tak:

Dziś sobie na spokojnie rozgrzałam ten motorek, faktycznie dobre 5 minut to trwało.
Zrobiłam parę kółek, o żadnym przygasaniu nie ma mowy, ale obroty są za wysokie. Dziś nic z tym nie zrobię, bo koncert, ale jutro będę regulować. Narzędzia znalazłam :rad: . I odkryłam jeszcze jedno. Bzdet to straszny, ale wkurzający. Otóż przy dodawaniu gazu coś mi brzęczało. Stanęłam, pomacałam tu i ówdzie i zauważyłam ,że osłona łańcucha jest za mało dokręcona. Więc jutro i tym się zajmę :). Zmienię też lusterka, bo te nie dość ,że nieciekawe, to jeszcze jedno popsute . W piątek rejestracja już w urzędzie zaklepana, więc tak naprawdę sprawdzę gwiazdeczkę dopiero wtedy :).
Dziekuję wszystkim za pomoc . :kwiatek:
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, 12:33 przez oleńka, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: thomas dodano: 16 cze 2010, 12:28

Pod siedzeniem.dwie srubki tzymaja fotel na miejscu.Ola posprawdzaj ułożenie czarnych rurek w srebrnych oplotach;wkoło gażnika pod zbiornikiem w moim zippie zauważyłem po miesiacu że zagięty jest jeden z nich.Jeżeli bedzie ci sie chciało zdejmij bak pod grzbietem ramy jest gumowy łacznik który przykrecony jest do gażnika może byc spękany.u mnie niecały rok.akiedy go wyprodukowano?Troche trudniejsze moze byc wykonanie otworów pod kalamitki do smarowania osi wachacza.Od razu możesz go przesmarowac lub sprawdzic czy jest posmarowny .Taka głebsza technika to zawory ,moze masz kogos z poza serwisu żeby je sprawdził Michoł podał jakie wartosci podaje importer.Mam jednak wrazenie że to bardzo ciasne luzy.Te lifanowskie sa bardziej rzeczywiste.W moim na tylnym cylndrze bylo po005 z przodu005-010.Oprócz śruby wolnych obrotów jest jeszcze śruba do regulacji składu mieszanki.a ona schowana jest za pompka paliwa z prawej strony gaznika.W podstawie pompki można wywiercic otwór 4/5mm i mieć wygodny dostęp.Sruba ta ma z wierzchu gumową zatyczkę,po bokach sa różne puste miejsca pozaślepiane lub nie.Tyle na razie.Mam pytanie do właśćicieli roadsterów jaka osiagaci v max czy 100 km h to max czy tylko prędkość przelotowa a max to 130-140kmh.Czy po zmianie nastaw luzów zaworowych zmiany są odczuwlne i maja przełozenie na prędkosc/elastycznośc silnika.I tego typu spostrzeżenia.Przed wyjazdem nastawiłem amory na maks wyminiłem powietrze na azot' ciśnienie wg serwisowej ksiażeczki.Zauważyłem że gumy amortyzatów to lipa tam gdzie łącza się z wachaczem już siadaja.przejde na teflon lub tekstolit.narazie T
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Następna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron