Mody do ROADSTAR-a

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 22 cze 2010, 20:45

Żeby powiedzieć prawdę a nie skłamać, to na necie oglądając zdjęcie filtra od yamahy, wygląda to tak samo. Jest to bardzo podobna gąbka, ale ze zdjęcia widać że lepiej wykonana i ma lepsze to druciane sitko co jest w środku tej gąbki. No ale ze zdjęcia to mało można sprawdzić i porównać do naszych gąbek :)
Wymieniłem też ten mój filtr na stożka bo ta łączka gumowa sparciała, ta co łączy puszkę z ramą. A niestety w gwarancji pisze że wszystkie połączenia gumowe nie obejmuje gwarancja. A raczej mi się nie chce płacić za oryginalną gumę, która za jakiś rok znowu tak samo sparcieje i się rozleci. No nic, na razie jest dobrze, nic się nie zmieniło, tak samo jeździ więc jest dobrze.

Na jakiś czas odkładam tjuningowanie bo następnym krokiem będzie zamontowanie obrotomierza oraz wskaźnika temp. oleju a to już trochę droższy tjuning oraz bardziej pracochłonny. Bo trza to tak zrobić i przemyśleć żeby działo dożywotnio a nie rozleciało się po 1000km.

Potem pomyślę nad zmianą układu wydechowego, inaczej poprowadzę rurę z drugiego cylindra, oraz sprawdzę króćce ssące czy są tej samej średnicy co otwory w głowicy. Może uda się troszkę poprawić oddychanie tego silnika.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: oleńka dodano: 22 cze 2010, 21:36

To podaj może parametry tego filtra, bo ja laik i sie nie znam ;-).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: LEFTHANDY dodano: 23 cze 2010, 00:34

Jest kupa filtrów lepszych i gorszych do YAMAHY XVS250/125, na różnych "Motoakcesoriach.pl" itp. pierdolnikach. Bez problemu, do wyboru do koloru. Tyle, że wszystkie właśnie wyglądają jak ta "gąbka", ktorą Michoł wywalił :]

Ja nasączam filtr takim sprajem Castrola, do filtrów właśnie. Od trzech sezonów tylko raz go czyściłem i nie był brudny nawet. Za to wszystko miałem upaćkane w tym oleju. Ja bym tam się zbytnio tym filtrem nie przejmował.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 23 cze 2010, 20:05

Oleńko filtr stożkowy kupiłem o wymiarach:
Wysokość całkowita 75mm
Średnica u podstawy 70mm
Górna średnica 50mm
Średnica otworu montażowego 48mm

Jest to najbardziej spotykany i tani stożek jaki można znaleźć na allegro. Jeśli jest możliwość kupienia takiego filtra o większych wymiarach (ale oczywiście o tej samej średnicy otworu montażowego), to można śmiało kupić, bo jak widać na zdjęciu jest jeszcze dużo miejsca żeby upchać większy filtr. Oczywiście wielkość filtra ma znikome znaczenie w tym przypadku, bo ten silnik nie ma turbodoładowania i nie zasysa hektolitrów powietrza :) Taki mu nawet na wyrost wystarczy.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: oleńka dodano: 23 cze 2010, 22:26

Śliczne dzięki Michoł :kwiatek:
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 03 lip 2010, 22:35

No to jedziemy dalej z tjuningiem :) Miał być obrotomierz no to jest.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ab7a6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... fde62.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 24ae8.html
Działa pięknie i wskazuje jak na moje ucho dokładnie. Teraz wiem ile ten silnik kręci oberków. Prawie 8000obr/min to jego max. Dioda bezpieczeństwa czyli ta co sygnalizuje żeby zmienić bieg wyżej też działa bez zarzutu. Zapala się przy prawie przy 7000obr.
Wskaźnik jaki mam, to kupiony z firmy AUTO GAUGE. Z serii jakieś tam smoke czy cóś. Ma pełną regulacje i spokojnie dało się dopasować obroty tak aby wskazywał poprawnie.
I tu pierwsza przestroga dla tych co chcą tak tjunindżyć jak jo. W większości ogłoszeń pisze że wskaźnik obsługuje od 3,4 i tam 6 cylindrów, a ten mój nawet i potrafi 10 cylindrów :) No i tu jest zagadka bo żeby było dobrze i żeby pokazywało jak trza to właśnie musiałem ustawić na 10 cylindrów :wielkieoczy:
Może nie jestem elektronikiem ale podłączyłem obrotek tak jak instrukcja mówi, czyli do sygnału z czujnika położenia wału z modułu zapłonowego. I w zależności ile jest uzwojeń w czujniku to tak trza ustawić wskaźnik metodą prób i błedów. Oczywiście jest to moja teoria, a jak wspomniałem nie znam się na elektronice.
Teraz wady tego super-tcho. Jako że wskaźnik ma przyciemnioną tarcze i działa tylko z podświetleniem to jest straszna lipa jak jedziemy w pełnym słońcu. Nie widać w ogóle skali. Nawet ten daszek nie pomaga :(
Dlatego raczej nie polecam tego obrotka. Ja już go kupiłem i raczej nie mam wyjścia, musi zostać. Oczywiście zanim kupiłem, to miałem okazje sprawdzić jak to będzie działać na zewnątrz na słońcu i wiedziałem że będzie trochę lipnie ale chciałem sprawdzić czy się da założyć to do motora. No i udowodniłem że się da :)
Na koniec krótki, o bardzo słabej jakości filmik, w którym za szybko idzie obraz i spóźnia się dźwięk. Żeby nie było że ściemniam że to działa ;)
http://www.fotosik.pl/video/77167d61d72855a5.html
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 12 lip 2010, 20:37

Niestety ale przerobienie oryginalnej lampy na żarówkę H4 spowodowało że wypala się lustro. Jednak ta lampa nie jest przystosowana do tak dużej mocy. Jednak żeby było dobrze trzeba zmienić całą lampę. Jak znajdę jakiś dobry zamiennik który będzie w miarę pasował, bez dużej rzeźby to opiszę co i jak.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: thomas dodano: 13 lip 2010, 17:10

Michoł a co z obrotomierzem z revena.czy zmiana filtra powietrza dała jakieś odczuwalne zmiany.Pisałes nie dawno o tej rurce od wydechu w kształcie póleski .Masz jakiś pomysł na nia ,ja bym chętnie puscił spaliny z tylnego cylindra ta atrapa ,ale nie sprawdzałem jak jest zaślepiona.W Kewway facet z serwisu pwiedział mi że tłumiki do cruisera /kazdy do zabiera spaliny z jednego cylindra to circa 300 zł za sztukę.W Louisie podnózek centralny do vir 250 około 100 euro jezeli dobrze pamiętam.Brakuje mi troche czasu ale podstawke juz wyspawałem,kwestia przyspawania do ramy moto kawałka rurki żeby podstawka miała sie oco zaprzeć przy podnoszeniu moto/patrz wsk/shl/na tym sie wzorowałem.Rurki do podcisnienia tez miałem takie jak ty wymieniłem na orginały kture szlag trafił przez filtr paliwa.Zakleiłem na razie tasma a wymienie na cisnieniowe do paliwa,grube gumowe na zewnatrz oplot materiałowy czarne.Nie wejda do rurek od prysznica.Można spróbować wezyków silikonowych od paliwa ,lub wezyków od pneumatyki przemysłowej np f-my festo o odpowiedniej średnicy.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 13 lip 2010, 21:26

Powoli bo się gubię :)
Obrotomierz z RAVEN-a nie wiem jak załatwić. Pytałem w rożnych źródłach i albo głupiego udają i nie wiedzą o co chodzi, albo mówią że ciężko to załatwić i nie ma części takich do tych motocykli. Dlatego sam sobie tak a nie inaczej poradziłem z obrotkiem.
Już mam założony zegar z temp. oleju ale nadal nie mam czasu żeby przerobić korek miski tak aby zrobić w nim gniazdo na czujnik. Muszę udać się do zakładu gdzie albo na tokarni wykonają takie gniazdo albo na wiertarce stołowej.

Na układ wydechowy mam pomysła i na pewno dam rade zawinąć tak się kolankiem ze stali nierdzewnej aby wejść w ta atrapę (przynajmniej tak mniej więcej wychodzi mi ze wstępnych pomiarów). Ale żeby to zrobić muszę zdemontować cały wydech, zastanowić się też jak pozbyć się tego katalizatora tak aby uratować oryginalne wydechy. Wszystko było by już zmodzone ale nie mam ochoty spawać migomatem stali nierdzewnej bo zaraz na spawach się przepali. Muszę to pospawać albo gazowo, albo elektrodą nietopliwą i dopać kawałek spoiwa do nierdzewki. Dlatego muszę się wstrzymać bo nie chcę robić czegoś dwa razy ale raz a porządnie.

Filtr powietrza zmieniony na stożkowy nie dał raczej żadnej poprawy ani też nic nie pogorszył. Poprostu został założony dlatego bo sparciała mi ta guma która łączy obudowę filtra a ramę. Jedynie co się zmieniło to chyba szybciej wchodzi na obroty ale możliwę ze mi się zdaje oraz to że nie tłumi taki filtr stożkowy tego świstu jak silnik zasysa powietrze. Zresztą słychać ten świst na filmiku który dałem żeby udowodnić jak obrotomierz mi działa.

Z centralną stopką lub też zwaną widłami dam sobie radę i też coś wyspawam ale brak czasu mi nie pozwala nawet na to aby pogrzebać porządnie przy moturze. Wydaje mi się że proste jest to do wykonania ale niestety nie mam jeszcze własnego warsztatu który mam nadzieje będę miał dopiero na późną jesień i wtedy na pewno cóś wykminie. Chyba że ktoś taką by mi pożyczył to szybko bym skopiował bo mam możliwość i odesłał z kratą browarów :)

Co do wężyków to znalazłem w agromie wężyki ciśnieniowe z jakiegoś przezroczystego silikonu w oplocie. Wlazło o w te osłony termiczne od prysznica i na razie nic nie dzieje się złego z tymi wężykami i chyba będzie dobrze bo skoro wytrzymują 30bar-ów to powinno być good. Więc szukaj tak jak pisałeś do pneumatyki przemysłowej i coś na pewno spasuje.
Oczywiście te moje nie chciały wejść na te króćce od gaźnika więc bierzesz zapalniczkę, co kolwiek stożkowego jak ołówek albo długopis, podgrzewasz końcówkę węża i rozpychasz tak aby naszedł na króciec. Parę podgrzań i się uformuje.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 26 lip 2010, 13:23

Podłączyłem wskaźnik temp. oleju. Czujnik temp. wkręciłem w korek spustowy miski olejowej. Korek został nawiercony na tokarni i nagwintowany pod czujnik. Teraz aby spuścić olełum musiałem zakupić klucz rurkowy tak aby w łożyć w niego wystające przewody od czujnika i odkręcić korek. Nie jest to upierdliwe bo można również zwykłym kluczem oczkowym odkręcać korek. Tylko tyle że te przewody trzeba rozpinać na każdym razem, no ale olej wywala się raz na jakiś tam czas, a nie co miesiąc albo częściej więc raczej da się przeżyć tą przeszkadzajke.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c5735.html

Czyli teraz zostaje mi pomyśleć albo nad układem wydechowym albo nad centralną stopą.
Jak czegoś dokonam to się będę chwalił i opisywał co i jak.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron