W moim r150 jest podobnie a to za sprawa pdwójnej rury wydechowej.Z głowicy wychodzą 2 rury są one podwójne,te wewnetrzne połaczona jest z katalizatorem,one sa jakby wstawiane jedna w drugą i dlatego jak zapewne zauważyłes kolanka sie nie odbarwiają.Dzwięk podobny do stuków powoduje wewnetrzna rura,w momencie gdy dodajesz gazu,otwierasz przepustnice i zwiekszasz tym samym przepływ gazów wydechowych .To one uderzając w wewnetrzna rure powoduja jej drgania a tym samym i dzwonienie,stukot.Jak wytniesz katy to zlikwidujesz brzęczenie ale i kolanka zaczną sie przebarwiać na fioletowo.Radą jest nawiercenie otworu np.fi 8 przyspawanie(złapanie) rury wewnetrznej do zewnetrznej,ale pozostanie slad po tym bo rura jest chromowana.Jesli moto odpala rowno na zimnym jak i rozgrzanym to nie ma co sie tym przejmowac.Chyba,ze wymienic tlumik na nowy.
W moim brzeczy ta zewnetrzna,kiedys zdjałem i odpaliłem silnik bez tej rury

,wydech ma zajefajny ale brzeczenia nie było...