Oleńko jeszcze nie myślałem nawet nad przełożeniem kierunków bo pochłonięty jestem tym układem wydechowym. Dopiero jak to skończę i uzbieram piniądze na sakwy, zajmę się tym problemem.
Zrobienie tego wydechu jest dość trudne i chyba najbardziej pracochłonne niż dorzucanie akcesorii.
A jak mowa o tym wydechu to trochę opowiem co już zbadałem.
Przyszły mi te tłumiki z allegro.
http://moto.allegro.pl/tlumik-intruder- ... 73414.html Pasują na te nasze rury. Mają 37mm śr zewnętrznej te nasze rury i właśnie tyle ma ten tłumik po zastosowaniu redukcji. Tłumiki z tej aukcji są przelotowe. Mają w sobie wytłumiasz ale to jest mało. Porównać można ten tłumik do samochodowego. Jak brzmi seria a jak sport. Dlatego mam nadzieje że nie będzie za głośnio. Bardzo bym chciał żeby to chodziło tak jak na tym filmiku z youtuba.
http://www.youtube.com/watch?v=K96N8k2Vbj4Chociaż na tym filmiku nie można dokładnie stwierdzić czy jest to ten sam wydech. Niby podobne ale... i czy mikrofon z kamery potrafi oddać prawdziwą głośność?
Teraz trochę opowiem jak to chcę zrobić. A więc rura z pierwszego cylindra to prawie gotowiec. Wystarczy uciąć oryginalny wydech od tej rury i można montować. Problem jest z drugim cylindrem. Atrapa super pasuje i dużo ułatwia, ale trzeba znaleźć kolanko 90stopni i zmaścić wyjście na tą atrapo-rurę. Szukam takiej rurki i tego kolanka, jeszcze nie byłem w większych zakładach z żelastwem tu u siebie na wiosce, bo jakoś nie mam czasu się wybrać w dzień powszedni a na weekendach mają zamknięte. Chyba się zwolnię z roboty bo motur ważniejszy

Dalej, silnik jest zdławiony, są dławiki od razu na wyjściu w kolektorach. Z średnicy 26mm (taka jest wyjściowa jaką można zrobić największą to max 27mm, jak jeszcze będzie chciało mi się bawić frezem kulowym na wiertaczku, ale chyba odpuszczę bo się tylko umęczę a nie wiem czy jest sens walczyć o ten 1mm, zobaczymy możne mi się zachce), wchodzi w wspawaną rurkę w środku na śr. 20mm.
Więc jak dorobię to kolanko, to tu nie ma bólu, bo na pewno poszerzę wyjście do tych 26mm. Problem jest w tej niby gotowej rurze od pierwszego cylindra, tam muszę dłubać ten dławik który jest mocarnie wspawany. Czuję że będzie droga przez mękę...
Podejrzewam że jak ten silnik jest zdławiony na wydechu to i dławiki ma na króćcach ssących, tam też pewnie zajrzę to zdam relacje.
Jak ktoś mi teraz napisze ile to mi kóniów doda to parsknę śmiechem i popluje monitor. Odpowiem od razu że fajnie by było gdyby grzebnięcie w tym moto dało jakieś 4KM więcej bo wychodziły yamahy XV250S które miały 21KM a nie 17KM i pod warunkiem że nie jest jeszcze okuty na module zapłonowym ten nasz zipp.
Jak zrobię ten tjuning to opisze wrażenia z dupohamowni bo na pewno nie będę brał tego mojego potwora na prawdziwą hamownie i sprawdzał ile kóniów dodaje super ultra mega tjuning made by piwnica
Mogę się jeszcze pochwalić ze lampa zamontowana. Jak dorwę jakiś aparat to pstryknę jak wyszło.
Kupiłem te rurki z nierdzewki. Dobrze jest bo wymiary się zgadzają. Wymiar wewnętrzny fi26mm (czyli nic nie trzeba kombinować bo tyle jest na wyjściu z cylindra), zewnętrzny fi30mm (też idealnie bo wchodzi wewnątrz w tą atrapę). Kolanka 90st są dostępne o tym samym wymiarze więc już prawie jestem w domu. Trzeba to tylko dobrze dociąć, spasować i pospawać oraz wymyślić jakąś łączkę między tą atrapą a ta rurką. Walczę dalej. Chyba uda się to zrobić.
Zdjęcie poglądowe z pierwszej przymiarki.
