Mody do ROADSTAR-a

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: thomas dodano: 29 sie 2010, 01:07

Michoł a z czego byś zrobił tulejki do wachacza moje sie poddały mam nowe chinskie ale one też padną .Orginałne to plastik guma metal.Tulejka metalowa ok wytrzymała ale plastik i guma ameno.Myślę o całych z mosiądzu ze smarowniem przez kalamitki /może troche sztywne/Znalazłem w necie firmę z Olkusza zapomniałem nazwy produkują,pochodna plastiku specjanie na tuleje do aut.I zrobić plastik metal + smarowanie.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 29 sie 2010, 11:03

Pamiętaj że mamy prawie idealną kopie Yamahy Virago. Jeśli masz gdzieś w miarę niedaleko serwis Yamahy to można by spróbować kupić od jamaszki.
Natomiast jeśli chcesz dorabiać, to jest to robota raczej eksperymentalna. Ja na sam początek spróbowałbym z plastiku, ale nie takiego jakiegoś zwyczajnego. Niestety nie znam nazwy technologicznej tego tworzywa i nie wiem jak cię tu pokierować żebyś wiedział co kupić. Ten plastik to straszne paskudztwo, składa się z włókien które są ułożone w najróżniejszy sposób, przez co ciężko się to obrabia pilnikiem, włókna się ciągną i zapychają pilnik. To też sprawia że jest twardy, odporny na ścieranie, wiecznie na śliską powierzchnie i trochę jest elastyczny.
Ja to kupiłem w sklepie metalowym, leżało to między miedzią a aluminium :)
Jeśli nie kojarzysz o czym mówię albo nie znajdziesz nigdzie u siebie tego magicznego plastiku, to ja mogę ci go wysłać. Zapłacisz tylko za wysyłkę, plastik dostaniesz za darmolca. A dlatego za darmo bo poświęcisz się w imię nauki i przetestujesz prototyp wykonanej przez siebie tulejki :D

Jak coś to na PW smaruj adres a ci to wyśle. Plastik jest kupowany w wałkach o śr. chyba 50mm a długość to jaką chcesz, nawet 1m.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: thomas dodano: 30 sie 2010, 19:04

To tworzywo które chciałbym zastosować to poliuretan elastomerowy jest w kolorach czerwonym i żółtym .Używa się tego w tulejkach do aut i itp/produkcja Bikopur,Deuter i inne.Lepsze od gumy,ludziska se chwalą ze względu na trwałość.



Ola pochwal się szerzej swoją szybką na moto.Gdzie za ile ,może foto.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 06 wrz 2010, 21:12

Thomas jak coś już wytworzysz to daj znać.
Spotkałem wczoraj starszego gościa co jeździ od nowości Challenger 200 (ma go już ponad 3 lata). Pogadałem z nim i z rozmowy napomknąłem o tym wahaczy. Facet mówi że dorobił z mosiądzu i jest git. Jeździ już na tym z rok i jest dobrze.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 09 gru 2010, 10:06

Sezon się skończył, śniegu po kolana, więc zamiast przygotować moto do zimy i go zostawić w spokoju(co jakiś czas tylko go przepalając), to ja go okrutnie potraktowałem.

Wyrwałem przednią lampę bo się już nie tylko wypalało lustro ale wytapiało. Kupiłem taka ładną, całą metalową z atestem, na H4 i w ogóle cud malina oko się śmieje ale ni pierona nie pasuje mocowanie. Siedzę i kminie jak to pożenić z tym oryginalnym mocowaniem tak aby nie odpadło mi to to na trasie i żeby ładnie wyglądało. Już mam pomysła ale potrzebny tokarz.

Wyrwałem cały wydech. Nima kolektorów ani tłumików. Robię praktycznie od podstaw wyjście z drugiego cylindra. Mam nadzieje że mi coś z tego wyjdzie do wiosny, bo rurek z nierdzewki nie mogę znaleźć fi37mm oraz kolanek 90stopni.

Wyrwałem przedni błotnik. Lipa jest z tym błotnikiem bo jak jadę po mokrym to nie dość że moto całe ufajdane to ja do kolan cały mokry. Koniec z tym dziadostwem. Znalazłem gdzieś na giełdzie błotnik cały chromowany, metalowy i o wiele dłuższy od tego oryginalnego. Może uda się to spasić.

W najbliższych planach będzie:
Gmol własnej roboty.
Stelaże pod sakwy też własnej roboty.
Bagażnik mocowany do tego sissy bar-a też własnej roboty.
No i oczywiście ta stopka centralna.

Jak będą postępy w pracach to dam foto. Na razie moto rozgrzebane i jest to straszny widok nawet dla mnie.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: oleńka dodano: 09 gru 2010, 18:59

Michoł, a przekładałeś juz tylne kierunki? Ciekawa jestem Twojego sposobu, też tej zimy zamierzam coś takiego zrobić i nawet jakiś pomysł jest, ale chętnie zobaczę Twoje rozwiązanie; może jakieś fajniejsze będzie :)).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 15 gru 2010, 02:30

Oleńko jeszcze nie myślałem nawet nad przełożeniem kierunków bo pochłonięty jestem tym układem wydechowym. Dopiero jak to skończę i uzbieram piniądze na sakwy, zajmę się tym problemem.
Zrobienie tego wydechu jest dość trudne i chyba najbardziej pracochłonne niż dorzucanie akcesorii.

A jak mowa o tym wydechu to trochę opowiem co już zbadałem.
Przyszły mi te tłumiki z allegro.
http://moto.allegro.pl/tlumik-intruder- ... 73414.html
Pasują na te nasze rury. Mają 37mm śr zewnętrznej te nasze rury i właśnie tyle ma ten tłumik po zastosowaniu redukcji. Tłumiki z tej aukcji są przelotowe. Mają w sobie wytłumiasz ale to jest mało. Porównać można ten tłumik do samochodowego. Jak brzmi seria a jak sport. Dlatego mam nadzieje że nie będzie za głośnio. Bardzo bym chciał żeby to chodziło tak jak na tym filmiku z youtuba.
http://www.youtube.com/watch?v=K96N8k2Vbj4
Chociaż na tym filmiku nie można dokładnie stwierdzić czy jest to ten sam wydech. Niby podobne ale... i czy mikrofon z kamery potrafi oddać prawdziwą głośność?

Teraz trochę opowiem jak to chcę zrobić. A więc rura z pierwszego cylindra to prawie gotowiec. Wystarczy uciąć oryginalny wydech od tej rury i można montować. Problem jest z drugim cylindrem. Atrapa super pasuje i dużo ułatwia, ale trzeba znaleźć kolanko 90stopni i zmaścić wyjście na tą atrapo-rurę. Szukam takiej rurki i tego kolanka, jeszcze nie byłem w większych zakładach z żelastwem tu u siebie na wiosce, bo jakoś nie mam czasu się wybrać w dzień powszedni a na weekendach mają zamknięte. Chyba się zwolnię z roboty bo motur ważniejszy :)
Dalej, silnik jest zdławiony, są dławiki od razu na wyjściu w kolektorach. Z średnicy 26mm (taka jest wyjściowa jaką można zrobić największą to max 27mm, jak jeszcze będzie chciało mi się bawić frezem kulowym na wiertaczku, ale chyba odpuszczę bo się tylko umęczę a nie wiem czy jest sens walczyć o ten 1mm, zobaczymy możne mi się zachce), wchodzi w wspawaną rurkę w środku na śr. 20mm.
Więc jak dorobię to kolanko, to tu nie ma bólu, bo na pewno poszerzę wyjście do tych 26mm. Problem jest w tej niby gotowej rurze od pierwszego cylindra, tam muszę dłubać ten dławik który jest mocarnie wspawany. Czuję że będzie droga przez mękę...
Podejrzewam że jak ten silnik jest zdławiony na wydechu to i dławiki ma na króćcach ssących, tam też pewnie zajrzę to zdam relacje.
Jak ktoś mi teraz napisze ile to mi kóniów doda to parsknę śmiechem i popluje monitor. Odpowiem od razu że fajnie by było gdyby grzebnięcie w tym moto dało jakieś 4KM więcej bo wychodziły yamahy XV250S które miały 21KM a nie 17KM i pod warunkiem że nie jest jeszcze okuty na module zapłonowym ten nasz zipp.
Jak zrobię ten tjuning to opisze wrażenia z dupohamowni bo na pewno nie będę brał tego mojego potwora na prawdziwą hamownie i sprawdzał ile kóniów dodaje super ultra mega tjuning made by piwnica :)

Mogę się jeszcze pochwalić ze lampa zamontowana. Jak dorwę jakiś aparat to pstryknę jak wyszło.


Kupiłem te rurki z nierdzewki. Dobrze jest bo wymiary się zgadzają. Wymiar wewnętrzny fi26mm (czyli nic nie trzeba kombinować bo tyle jest na wyjściu z cylindra), zewnętrzny fi30mm (też idealnie bo wchodzi wewnątrz w tą atrapę). Kolanka 90st są dostępne o tym samym wymiarze więc już prawie jestem w domu. Trzeba to tylko dobrze dociąć, spasować i pospawać oraz wymyślić jakąś łączkę między tą atrapą a ta rurką. Walczę dalej. Chyba uda się to zrobić.


Zdjęcie poglądowe z pierwszej przymiarki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 23 gru 2010, 09:10

Udało mi się to złożyć. Wyspawałem kolektor drugiego cylindra tak że ta atrapa pasuje. Dam zdjęcia jak tylko znajdę jakiś aparat.
Niestety efekt jest mało zadowalający :( Ładnie to wszystko wygląda ale jest strasznie głośny. Worcy jak na wyścigach :( Zostało mi jeszcze poprawienie mocowań tłumików do ramy i znajeźienie ładnej łączki kolektor-atrapa i to by było na tyle.
Ostatnia szansa na ogarniecie tego hałasu to wyjecie rdzeni tłumików z oryginału i wspawanie je do tych przelotówek. Teoretycznie wygląda, że się da to zrobić i nawet wymiarowo pasuje rdzeń, zobaczymy co praktyka pokarze.


Poprawka. Tłumik z zippa nie ma długiego rdzenia w tłumiki. Tłumik jest trój-komorowy. Sprawdzone bo pociąłem i znam budowę z autopsji.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Michoł dodano: 21 sty 2011, 22:34

Buahahahaa, udało się, jestem genialny :)
Dałem rade i skończyłem wydech.
Wyspawałem kolektor i zrobiłem flasze.
Obrazek

Poskładałem i dopasowałem mocowania. Wyszło całkiem przyzwoicie.
Obrazek
Obrazek

Jeszcze nie odpalałem bo bateria padła. Nie mogę się doczekać bo tłumiki mają wspawane końcowe te przegrody z oryginalnego wydechu i powinno być przyjemniej dla ucha bo bez tych przegród to strasznie głośno worcoł.

Jak tylko odpalę to mam nadzieje nagrać jakiś filmik. Ale chyba jeszcze trochę poczekam bo z tego akumulatora to chyba nic nie będzie i trza kupić nowy.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Mody do ROADSTAR-a

Postautor: Peliks dodano: 22 sty 2011, 01:11

Brawo Michoł. Wygląda super. Tylko martwię się , że ta rura z atrapy szybko się wypali i chromy zsinieją niestety.Bo to jednak atrapa jest a nie część wydechu. Obym się mylił. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości