
dziapi pisze: NIGDY nie wymienia się oleju na lepszy np. mineralny na półsyntetyczny - ten ostatni zawiera znacznie więcej dodatków myjących i łątwiej wymywa nagary, które wypełniają nierówności powierzchni. Efektem takiej zamiany po jakimś czasie eksploatacji będzie mniejsza szczelność pomiędzy cylindrem, pierścieniami i tłokiem, a tym samym pogorszenie sprawności samego silnika.
Luca pisze:To jest mit z czasów oleju Selektor.
Luca pisze:utraty szczelności to tylko czasami sprawdza się przy bardzo wyeksplatowanym silniku
dziapi pisze:Luca pisze:To jest mit z czasów oleju Selektor.
Domyślam się, że chodzi o Selektol, ale oleje tej klasy i o tej nazwie handlowej są obecnie w produkcji i sprzedaży, więc nie wiem jakie czasy masz na myśli.
dziapi pisze:Luca pisze:utraty szczelności to tylko czasami sprawdza się przy bardzo wyeksplatowanym silniku
Taki efekt występuje zawsze, ale im bardziej silnik wyeksploatowany tym efekt jest większy.
Nie jest to miejsce na wykład z serwisu olejowego, ale taka jest prawda.
dziapi pisze:Zalewanie silnika na okres docierania olejem mineralnym, a później syntetycznym jest błędem.
dziapi pisze:Może i zębów na tym nie zjadłem, ale 20-letnie doświadczenia zawodowe w zakresie produkcji i technologii specyfików olejowych mam, w tym również olejów silnikowych łącznie z badaniami oleju po testach zużyciowych w silnikach samochodowych, zarówno mineralnych jak i bazujących całkowicie na polialfaolefinach czyli syntetycznych.
dziapi pisze:Pozostałych, którzy wolą opinię "Pana Ździcha" ze stacji diagnostycznej i tak nie przekonam.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości