tylny amortyzator

tylny amortyzator

Postautor: politolog16 dodano: 17 kwie 2011, 15:44

Czy regulować w zależności od obciążenia i jeśli tak to jak?

Z instrukcji wynika, że jest do tego specjalny klucz, ale ja w komplecie kluczy go nie dostałem. W serwisie Zippa mi powiedziano, że w japońskich to i owszem się to reguluje, ale w Ravenie to pic na wodę i lepiej nie ruszać, bo się coś jeszcze zepsuje :) Jakie są wasze doświadczenia? Ktoś próbował regulować? Może podpowiedzieć jak skoro nie dostałem klucza?

Dzięki!
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

tylny amortyzator

Postautor: eNgine dodano: 17 kwie 2011, 21:32

Nie no jakbym coś takiego usłyszał w serwisie to bym się zaczął turlać ze śmiechu - najlepiej w ogóle motocykla nie dotykać bo się zapsuje.

Nasze motocykle są wyposażone w amortyzatory z regulacją wstępnego napięcia sprężyny. Jest to dosyć uboga regulacja w porównaniu do nowoczesnych motocykli sportowych, jednak lepszy rydz niż nic :).

Zasada jest taka, że im większe obciążenie motoyckla (pasażer i/lub duży bagaż) tym większe ruchy wykonuje wahacz na nierównościach. W efekcie czego tył motocykla staje się bardziej podatny na nieprzyjemne dobicia (co dosyć mocno odczuwa pasażer na swoim kręgosłupie) i nadmierne obciążenie zawiasów wahacza. W celu zniwelowania tego efektu należy zwiększyć skuteczność tłumienia ruchów poprzez mocniejsze ściśnięcie sprężyn.

W moim przypadku w pojedynkę bez bagażu najprzyjemniej jeździ się z "zerowym" wstępnym napięciem sprężyn, a w przypadku pasażerki i bagażu z zapiętym przynajmniej środkowym ząbkiem na skali ( wszystko zależy od sumarycznej wagi obciążenia ), polecam dobrać eksperymentalnie. Dlaczego nie należy jeździć z małym obciążeniem i najsztywniejszym ustawieniem chyba nie trzeba tłumaczyć, traci na tym przyczepność tylniej opony na nierównościach.

Ja również klucza do regulacji w zestawie nie miałem (choć klucz jest w zasadzie taki sam dla wszystkich motocykli) - wygląda trochę jak taki haczyk z małym bolcem na końcu, który zaczepia się w pierścieniu regulacyjnym, a następnie go obraca. Z braku laku można użyć do tego ręki (motocykl warto ustawić na stopce centralnej żeby sprężyny były jak najmniej ściśnięte) lub śrubokręta z metalowym trzpieniem i młotka.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

tylny amortyzator

Postautor: mike_russ dodano: 17 kwie 2011, 21:36

ja użyłem pół metra gładkiego pręta fi6mm, w haczyk sam się wygiął ;) Młotka nie polecam bo można chrom obić.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

tylny amortyzator

Postautor: miqul dodano: 02 lut 2012, 12:24

Ja zrobiłem korektę jeszcze inaczej, a mianowicie stawiając moto na centralce przeplotłem taśmę taką jak paski w plecakach przez sprężynę (góra duł ze 3razy) obciążyłem tył moto kolegą i sobą sprężyna się ścisnęła wtedy zawiązałem taśmę. Po zejściu z moto sprężyna była ściśnięta u góry amortyzatora a ja po ostukaniu pierścienia, bo piasek się dostał pomiędzy amortyzator i pierścień, mogłem spokojnie ręką wybrać stopień twardości.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

tylny amortyzator

Postautor: Vater dodano: 05 lut 2012, 12:12

Ja reguluję bezproblemowo przy użyciu zwykłego klucza z kompletu rowerowego.
Vater
 

tylny amortyzator

Postautor: Kris dodano: 07 lut 2012, 19:16

To co napisał Easy, to szczera prawda. Bez zadnych wielkich kombinacji, przy uzyciu zwykłego klucza rowerowego z haczykiem, bez problemu mozna wykonać regulację. Nic sie przy tym nie niszczy.
Awatar użytkownika
Kris
Sympatyk
 
Posty: 415
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:20
Lokalizacja: Trojmiasto - przewaga Gdyni
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 501963905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55


Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron