close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Regulacja gaźnika

Regulacja gaźnika

Postautor: pinio dodano: 10 kwie 2009, 08:40

Andrzej czytałem gdzieś w jakiejś gazecie,temat dotyczył wprawdzie skuierów ale 4t.Opisywałeś że miałeś ręke mokrą od paliwa przy wylocie.Takie ojawy dają ponoć trzy rzeczy -kranik podciśnieniowy to u nas odpada,-zawor iglicowy czy domyka i nie jest zniekształcony oraz pływak czy jest szczelny i jaki poziom paliwa.To są ponoć przyczyny tego typu niedomagańia ,moto się zalewa.
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Regulacja gaźnika

Postautor: Greedo dodano: 11 kwie 2009, 23:25

andrzej pisze:Czy rozbieraliście gaźniki i regulowaliście coś na iglicach?
Mój Jinlun praktycznie od zawsze miał dziwne objawy, że albo można było jechać nim 50 albo od razu 100. Przy innych prędkościach strasznie szarpał, a po wypadzie na WWS szarpanie nasiliło się i praktycznie nie da się tak jeździć. :mur:

Ja dzisiaj rozebrałem gaźniki. Na iglicy były dwie podkładki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5aefd2790d7202a.html
Obrazek

Zdjąłem jedną ale nie miałem możliwości sprawdzenia jak teraz się zachowuje.

Stąd moje pytanie, czy ktoś już coś w swoim egzemplarzu grzebał przy iglicach?

A tak wyglądają gaźniki od góry, gdyby ktoś jeszcze nie widział :D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44e4982deadc682d.html
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecb91c3a249dd4d9.html
Obrazek


O dżizas. Tego się nie zdejmuje, bo jedna zawleczka jest do regulacji wysokości iglicy a podkładka pomaga ustalać iglicę w linii.
Awatar użytkownika
Greedo
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 31 maja 2008, 20:09
Lokalizacja: Stolica
Motocykl: Japoński x4 i chiński czoper:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Regulacja gaźnika

Postautor: andrzej dodano: 12 kwie 2009, 10:10

GREEDO.
Zawleczki tam nie ma, są tylko dwie podkładki i to podkładkami reguluje się wysokość iglicy.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja gaźnika

Postautor: anwis25 dodano: 18 maja 2011, 00:13

Mam pytanie w Romecie R 250 oryginalnie jaki wymiar powinna mieć dysza / u mnie jest 100 / i ile podkładek powinno być pod iglicą /u mnie jest jedna / pytam ponieważ motor szarpie powyżej 90 km/h i zapewne wina leży po stronie gaźnika.Gaźnik jest czysty i przedmuchany.Może ktoś zakładał większą dysze i dokładał podkładki i jaki był tego efekt?
anwis25
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2010, 14:42
Lokalizacja: S?p?lno Kraje?skie
Motocykl: KEEWAY / Honda Silver Wing
Tel. kom.: 601496094
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Regulacja gaźnika

Postautor: showman4ff4 dodano: 18 maja 2011, 07:27

Jeśli leje paliwem z tych śrub od dołu gaźnika to masz za bardzo wykręcone... U mnie śruba jest wykręcona na 1 pełny obrót... Wyśle że jest wyregulowany skład mieszanki bo świece mam rude... ;-) Sprawdź świece u siebie jaki mają kolor. Jeśli rude to spoko a jak idące w kolor czarny to za dużo paliwa, jak w kolor biały to za dużo powietrza. Musisz wkręcić je obie do końca wykręcić na 1 obrót przejechać z 10-15 km żeby je wypaliło i wtedy sprawdzać kolor. Jak nie będzie rudy to po ćwiartce wkręcaj i obserwuj lub wykręcaj i obserwuj. U mnie jak brakowało mocy to sumie głupia sprawa była bo do 60 km/i oszczędnie na obrotach do 4.5 tys spoko było. a powyżej 5 i prędkości 70km/h co wtedy było u mnie max.. brak mocy szarpanie nie równa praca silnika strzał w wydech... po-prostu masakra. Wina nie leżała w zepsutych Świcach ani w składzie mieszanki ani w zaworach czy też w przytkanym gaźniku... W wersjach dwu cylindrowych zapłon jest idiotyczny i nie ma możliwości się przestawienia. Przyczyna leżała od czasu kupienia Maszyny od Pewnego Gościa, a była taka... jeden moduł byl do silników o poj. 125 i prawdopodobnie był odblokowany a drugi od skutera 50 ;/ i ten moim zdaniem był zablokowany... Prawdopodobnie odcinało zapłon powyżej 5 tyś na jeden cylinder.. stąd te efekty strzałów braku mocy u mnie i tym podobnym efektom...

Polecam przedmuchanie każdej dyszy, iglice ustawić fabrycznie, skład mieszanki na 1 pełny obrót < z czasem regulować i obserwować> i jak jest możliwość to sprawdzić moduły u kumpla co ma np jakiegoś sprzętu z modułami 250 bo taki Kolega silnik ma. Sprawdzić też warto czy Masz moduły do 250 a nie inne. Powinno pisać na modułach. sprawdz... :D
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Regulacja gaźnika

Postautor: anwis25 dodano: 18 maja 2011, 09:57

showman4ff4 pisze:Jeśli leje paliwem z tych śrub od dołu gaźnika to masz za bardzo wykręcone... U mnie śruba jest wykręcona na 1 pełny obrót... Wyśle że jest wyregulowany skład mieszanki bo świece mam rude... ;-) Sprawdź świece u siebie jaki mają kolor. Jeśli rude to spoko a jak idące w kolor czarny to za dużo paliwa, jak w kolor biały to za dużo powietrza. Musisz wkręcić je obie do końca wykręcić na 1 obrót przejechać z 10-15 km żeby je wypaliło i wtedy sprawdzać kolor. Jak nie będzie rudy to po ćwiartce wkręcaj i obserwuj lub wykręcaj i obserwuj. U mnie jak brakowało mocy to sumie głupia sprawa była bo do 60 km/i oszczędnie na obrotach do 4.5 tys spoko było. a powyżej 5 i prędkości 70km/h co wtedy było u mnie max.. brak mocy szarpanie nie równa praca silnika strzał w wydech... po-prostu masakra. Wina nie leżała w zepsutych Świcach ani w składzie mieszanki ani w zaworach czy też w przytkanym gaźniku... W wersjach dwu cylindrowych zapłon jest idiotyczny i nie ma możliwości się przestawienia. Przyczyna leżała od czasu kupienia Maszyny od Pewnego Gościa, a była taka... jeden moduł byl do silników o poj. 125 i prawdopodobnie był odblokowany a drugi od skutera 50 ;/ i ten moim zdaniem był zablokowany... Prawdopodobnie odcinało zapłon powyżej 5 tyś na jeden cylinder.. stąd te efekty strzałów braku mocy u mnie i tym podobnym efektom...

Polecam przedmuchanie każdej dyszy, iglice ustawić fabrycznie, skład mieszanki na 1 pełny obrót < z czasem regulować i obserwować> i jak jest możliwość to sprawdzić moduły u kumpla co ma np jakiegoś sprzętu z modułami 250 bo taki Kolega silnik ma. Sprawdzić też warto czy Masz moduły do 250 a nie inne. Powinno pisać na modułach. sprawdz... :D

Właśnie chcę przywrócić ustawienia fabryczne mam dysze 100 i jedną podkładkę pod iglicą a nie wiem jak powinno być oryginalnie jestem drugim właścicielem co do świec są dobre a moduł mam jeden już go podmieniałem ale nic to nie zmieniło. Może ktoś zakładał większą dysze np 110 i regulował iglice przez podniesienie to zwiększy mu dawkęi myślę że powinien przestać szarpać ale nie wiem ?
anwis25
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2010, 14:42
Lokalizacja: S?p?lno Kraje?skie
Motocykl: KEEWAY / Honda Silver Wing
Tel. kom.: 601496094
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Regulacja gaźnika

Postautor: showman4ff4 dodano: 18 maja 2011, 10:03

A jaki kolor masz świec po przejechaniu 15 km ???
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Regulacja gaźnika

Postautor: anwis25 dodano: 18 maja 2011, 10:42

Taki szarawy ale jeżdżony był po mieście nawet dobrej temperatury nie osiągnął
anwis25
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2010, 14:42
Lokalizacja: S?p?lno Kraje?skie
Motocykl: KEEWAY / Honda Silver Wing
Tel. kom.: 601496094
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Regulacja gaźnika

Postautor: showman4ff4 dodano: 18 maja 2011, 12:47

To dobrzej go dogrzej.... I wtedy zobacz...
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Regulacja gaźnika

Postautor: board dodano: 23 cze 2011, 06:04

Często się zdarza że powodem złej pracy silnika jest paliwo złej jakości . Ja miałem takie przygody i teraz kupuję na stacjach BP . Teraz żeby to sprawdzić to musisz skręcić gaźnik
Awatar użytkownika
board
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2011, 12:56
Lokalizacja: Wilk?w Polski
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości