Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: DRACULA dodano: 07 cze 2011, 15:52

Witam od dawna nic nie pisałem ale zaglądam dość często i studiuje uważnie rady klubowiczów. Niestety nastał taki moment, że bez Waszej pomocy to już niezbyt jestem w stanie se poradzić :)

Zacznijmy od tego, że jak się coś używa to się to stopniowo zużywa i tak samo jest z częściami w moim kochanym Ravenie :)

Mam następujące problemy, na które na forum nie znalazlem lekarstwa ;) :

1) Nie działa mi w ogóle licznik, ani dziennego przebiegu ani stały. Sprawdziłem linkę i ślimaka i są ok co może być nie tak w samym liczniku - czego szukać?

2) Cieknie mi olej ze śruby spustowej silnika - zaczął ot tak o sobie po powrocie z pracy. Próbowałem dokręcić śrubę ale nic to nie daje bo po pierwsze to przeskakuje, a po drugie myślę, że podkładka się zużyła. Czy wystarczy wymienić podkładkę? Jeśli nie to co teraz z tym gwintem?

3) Problem ze zmianą biegów. Jak wszyscy walczę ze zmianą biegów to ze znalezieniem luzu na zimnym silniku to nic, problem jest taki, że zaobserwowałem, że biegi zmienia się coraz ciężej. Po dokładnej kontroli moto wiem już w czym problem. Zamieszczę zdjęcia by z obrazować miejsce o którym piszę. Otóż na wałku na którym jest zamontowana stopka/dźwignia zmiany biegów od wewnętrznej strony jest nacięcie. Jestem pewny, że brakuje tam czegoś. Czy ktoś mógłby mi pokazać czego i jak to się nazywa? Ta "pierdółka" służy do blokowania mechanizmu, by nie zsuwał się z tego wałka, u mnie tego nie ma i mechanizm podczas jazdy się zsuwa do takiego stopnia, że całkowicie uniemożliwia zmianę biegów. Pomocy? :)

Obrazek

Obrazek

Z góry dzięki za każdą pomoc :) jak ktoś ma ochotę się spotkać na jakiegoś grilla to zapraszam oferta jest zawsze aktualna :)
DRACULA
Forumowicz
 
Posty: 15
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:17
Lokalizacja: Koskowice
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 601313588
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: kubus1827522 dodano: 07 cze 2011, 16:59

Witam,
Adn.3
zdarzyło mi się już rozbierać tą dźwignie zmiany biegów i jeżeli się nie mylę to część o którą chodzi to coś takiego:

http://imageshack.us/photo/my-images/84/86978386.jpg/

rysunek bardzo prosty, ale niestety nie mam zdjęcia. Ja bym to nazwał zawleczką, a żeby ją wyjąć/ściągnąć trzeba ją rozszerzyć. Może do czegoś to się przyda, mimo że nasze motorki się różnią.

pozdrówka
kubus1827522
 

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: Luca dodano: 08 cze 2011, 10:54

A prędkość ci licznik pokazuje? Jak to wina licznika to najprościej go wymienić.
Większy kłopot możesz mieć, jeśli niedokładnie wkręcałeś śrubę spustową i zerwałeś gwint w aluminiowym bloku. Śrubę powinno wwkręcić się palcami a kluczem tylko dokręcić i to z czuciem.
Jeśli zerwany to trzeba będzie wstawić tulejkę, ale to już w jakimś zakładzie ślusarskim.
Oby to była tylko podkładka a nie zerwany gwint.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: DRACULA dodano: 08 cze 2011, 16:52

Co do tej zawleczki to za cholerę nikomu niepotrafię wyjaśnić co potrzebuję a nie ma chyba w mojej okolicy nikogo kto by się faktycznie znał na takich "pierdółkach" i pomógłby mi to znaleźć. Może ktoś już kiedyś kupował?

Prędkościomierz w liczniku, działa bez zarzutu.

Co do tego gwintu też się martwię :( i to bardzo, dziwi mnie tylko w jaki sposób mogłem uszkodzić gwint nie ruszając go :/ sprawdzę w piątek po południu to oczywiście zdam relacje. Ratujcią z tą dźwignią zmiany biegów - bo bez tego jeździć się nie da ;(
DRACULA
Forumowicz
 
Posty: 15
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:17
Lokalizacja: Koskowice
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 601313588
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: tamik78 dodano: 08 cze 2011, 20:58

Jeśli ta "zawleczka" jest taka jak Luca podał na zdjęciu to nazywa się to pierścień segera. Przydałyby się jakieś wymiary - średnica wewnętrzna, szerokość pierścienia (można zmierzyć szerokość rowka i do tego dobrać).
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: Luca dodano: 09 cze 2011, 09:59

DRACULA pisze: Ratujcią z tą dźwignią zmiany biegów - bo bez tego jeździć się nie da ;(

Prowizorkę w trasie to się robi z drucika, który wchodzi do połowy rowka (chodzi o grubość druta)
Zakręcasz z jednaj strony kuleczkę około 2-3mm i zakręcasz drut w rowku z drugiej strony, a jak jeszcze zmieścisz podkładkę to dożywocie :D
Profesjonalnie jednak to kupujesz pierścień i zakładasz. Ośki tylko nie zapomnij smarem posmarować.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: kubus1827522 dodano: 09 cze 2011, 13:20

Może zdjęcie z wymiarami coś pomoże:
http://imageshack.us/photo/my-images/709/18834251.jpg/

pozdrówka i powodzenia
kubus1827522
 

Kochany Raven i usterki na co dzień :)

Postautor: tamik78 dodano: 09 cze 2011, 20:57

Gdyby pierścienia nie udało się kupić w sklepie motoryzacyjnym to na "znanym portalu aukcyjnym" proponuję wpisać w wyszukiwarkę "pierścień segera". Jest tego całe mnóstwo. Na pewno coś się da dobrać a i sprzedawca raczej podpowie jaki powinien pasować.

Polecam:
http://pkm.edu.pl/index.php/waly/283-06000203
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony


Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość