ZĘBATKA - jeszcze raz

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: showman4ff4 dodano: 27 maja 2011, 13:19

Dziś kupiłem zębatkę zdawczą 17z <30 zł skroił gościu> Spokojnie weszła, na lajcie dało by się wsadzić 18 a jak by się uparł to może i 19 by wbił młotem. Co zauważyłem:

Spadek obrotów przy prędkości 70km/h <5bieg> o ok 2 tyś teraz lecę 70km/h przy ok 4.5 tyś a przedtem musiałem męczyć go na 6.5 tyś.

Prędkość max teraz po zmianie 95 km/h, może dlatego taka mała bo mam tylko jeden obrót na śrubach do składu mieszanki. Podkręcę jeszcze jeden obrót do 2 albo 3 pełnych obrotów i napiszę jak było. Czy prędkość max się poprawiła czy dalej stoi w jednym miejscu.

Wibracje spadek przy 70km/h po-prostu ich brak <za mało obrotów> lecz już przy 85 km/h czuć lekkie wzdrygawki. przy obecnym max teraz czułem takie same wibracje jak przy 75-80 przed modyfikacją.

Teraz trzeba pojeździć i popróbować wzniesień podjazdów itp... :D
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: thomas dodano: 13 cze 2011, 18:59

Zobaczcie na tą stronkę można zobaczyć jak moto pomknie na różnych zestawach zębatek www.gearingcommander.com
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: showman4ff4 dodano: 13 cze 2011, 19:46

A można do tej stronki tluamczenie???
Awatar użytkownika
showman4ff4
Forumowicz
 
Posty: 192
Rejestracja: 07 lut 2011, 23:33
Lokalizacja: Chrzanów
Motocykl: Wektor 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 33

Re: ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: michal_krk dodano: 07 sty 2013, 14:12

Otóż korzystając z wolnej chwili postanowiłem zmobilizować się i zmienić w końcu zębadke w swoim divisionie. Zakupiłem dokłądnie taką http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... M0OzY7NDs=
Po zamontowaniu wyczuwalne są luzy we wszystkie strony (rusza się razem z tą blaszką zabezpieczającą), Orginalna co ma prawda posiada większe wielowpusty bo są wysokości ok 1,5-2mm ale również ma takie luzy.. Tak ma być czy jest coś nie halo?

Zaniepokoiło mnie również co innego, mianowice czpień, na którym mocuje się zębatke ma luzu, nie tyle na łożysku co po prostu chodzi w strone silnika i na zewnątrz (poziome). Nie wiem co o tym sądzić urok chińczyka czy coś się wyrobiło..
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: kalin20 dodano: 07 sty 2013, 18:35

Nie pamiętam jak było u mnie, ale pasuje zębatka z rometa zetki 125cc, i pasuje idealnie.
A co do luzów, delikatny luz na zębatce musi być, musi sie ona delikatnie ruszać w przód i w tył. Jednak luz osiowy jest niedopuszczalny, prawdopodomnie łożysko na wałku do wymiany.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: michal_krk dodano: 07 sty 2013, 19:59

No właśnie to nie jest luz na łożysku, jakby to powiedzieć wałek minimalnie można wepchnać do korpus(silinka) po czym równie minimalnie można do wyciągnąć z korpusu...
Pasować to i ta pasuje jedynie różni się wielkością wielowypustów które są o jakieś 0.5mm mniejsze ale siedzi na nich więc klinów na wałku nie powinno wyrobić..
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: mike_russ dodano: 07 sty 2013, 20:15

W Romecie k-125 jak i w Zipie Ravenie luz poosiowy wałka zdawczego również występuje - (dla jasności: wałek daje się na małą odległość wyjąć z silnika i doń włożyć). Ponieważ silnik k-125 miał to od nowości i do dziś pracuje bez awaryjnie, wnoszę że nie jest to szkodliwe o ile nie puszcza oleju.
Szkodliwy jest natomiast luz poprzeczny - czyli gdy wałek "puka" przy próbie poruszania nim w poprzek (znaczy- zgodnie z naciągiem łańcucha). Świadczy to o wypracowaniu łożyska i w nowym motocyklu nie powinno go być. Ponieważ łożyska wałka zdawczego są toczne, w dodatku -nie ukrywajmy- nie najwyższej klasy- są na taki luz dość tolerancyjne, i niewielkie wypracowanie może się pojawić już po dotarciu. W posiadanym egzemplarzu k-125 delikatny luz poprzeczny pojawił się po około 6 tys. km i do aktualnych 13tys km trwał bez zmian.

Co do zębatki zdawczej - zabezpieczenie i budowa wieloklina pozwalają na przesuwanie się zębatki po wałku w granicach około 3mm - jest to korzystne, gdyż lepiej układa się łańcuch. Nie powinno się natomiast dać obracać zębatką przy nieruchomym wałku. Jednak w praktyce pasowanie tego połączenia jest trochę niedokładne i zębatka pewien luz wykazuje nawet JT. Jeśli zębatka ma płytsze zęby wieloklina niż fabryczna (co się zdarzyło w moim przypadku) warto częściej sprawdzać połączenie, zwykle wałek jest wystarczająco twardy by nie ulec zużyciu. Dla pewności można spróbować skręcić razem twardymi śrubami dwie zębatki i zabezpieczenie w kolejności: zębatka ze spiłowanymi zębami-zabezpieczenie-nowa zębatka-(silnik), ale spasować to ściśle trudno i jest to trochę przerost formy nad treścią. po próbnym 1000km na K-125 zwiększonego zużycia wieloklinu nie zauważyłem.

Piszę tak, gdyż jeśli pasuje zębatka od Z-125 (czyli silnik SK-125) to pasuje również k-125 (taki sam silnik) oraz do Zippa Ravena, który ma identyczny wieloklin wałka zdawczego i mocowanie zębatki podkładką zabezpieczająca a różni się tylko grubością zębatki zależną od numeru łańcucha (sprawdzone).
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: ZĘBATKA - jeszcze raz

Postautor: michal_krk dodano: 07 sty 2013, 22:22

Oo właśnie taki luz miałem na myśli, luz poosiowy:]

Pomysł z tą podwójną zębatką masz dobry ale może pojawić się bicie zębatki, no nic skoro Tobie się nie wytarła po 10 000km to i ja nie będę kombinował pojeżdże jak jest po kilku setkach zobacze co się tam dzieję:

Dzięki za pomoc, uspokoiłeś mnie:)
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron