jaki łańcuch

jaki łańcuch

Postautor: mlynaszz dodano: 14 cze 2011, 23:18

A ja się zastanawiałem co to za daro się nagle pojawił :D
"doc" przestał pasować? ;-)
Awatar użytkownika
mlynaszz
Klubowicz
 
Posty: 3125
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

jaki łańcuch

Postautor: daro dodano: 14 cze 2011, 23:36

Jeśli mam być szczery to pewni znajomi wołali na mnie "docent". A wzięło się to jeszcze z mocno szczenięcych czasów, kiedy u jednego kolesia była moda w szkole na ksywy oparte na tytułach naukowych. Dlatego nie zastanawiając się wpisywałem tu i ówdzie z przyzwyczajenia "docent" albo przynajmniej "darekdoc". Jednak większości ludzi taki nick kojarzy się z pracownikiem uczelni i t.p. a przecież ja nikim takim nie jestem,więc postanowiłem zmienić nicka. Jedyny koleś z takim nickiem jakiego kojarzę to były perkusista (bo mu się niestety zmarło) Vader. Jednak miałem taką ksywę jeszcze przed okresem popularności tego extremalnego death metalowego bandu (czyli przed 1990r.) Sorki że nie na temat ale skoro padło pytanie wypadało odpowiedzieć :)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2011, 00:15 przez daro, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

jaki łańcuch

Postautor: oleńka dodano: 14 cze 2011, 23:42

daro pisze:Ale Olu Ty możesz mieć łańcuch oringowy, który ze względu na uszczelnioną konstrukcję jest dużo trwalszy...

O tutaj znalazłem artykuł o czyszczeniu i smarowaniu łańcuchów http://www.jednoslad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=20:czyszczenie-i-smarowanie-sancucha&catid=17&Itemid=23


Darku, zwykły bezoringowy mam. Zmienieli mi cały napęd na taki sam, tyle że nie chiński ;-).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

jaki łańcuch

Postautor: daro dodano: 15 cze 2011, 00:25

Skoro też masz zwykły nieoringowy łańcuch to jednak ta "przekładniówka" bardzo dobrze się sprawdza. Dam jeszcze chwilę czasu Elfowi,bo bardzo wygodny i wydajny. Jak się nie sprawdzi to też przejdę na "przekładniówkę".
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

jaki łańcuch

Postautor: Luca dodano: 15 cze 2011, 08:52

daro pisze: Widziałem już kilka chińskich motocykli,które po przebiegu 3-4 tys. miały maksymalnie rozciągnięte łańcuchy.

No ja też widziałem i wszystkie były albo zbyt mocno naciągane, albo nieprawidłowo smarowane, a czasem jedno i drugie.

daro pisze: Teraz mam DIDa zwykły,wzmocniony i rozciąga się chyba dość powoli,bo po 1 tys km.naciągam go dosłownie troszeczkę.

Chiński naciągam co 2-3 tyś km, oczywiście smarowany przekładniówką. Twój to jeden z najtrwalszych łańcuchów i do tego wzmocniony, a naciągasz po tysiącu, nie daje ci to do myślenia?
Wygoda smarowania może być ważniejsza ale nie zwalałbym wtedy na jakość łańcucha, są ludzie, którzy wcale nie smarują i częściej zmieniają napędy bo nie lubią się babrać ze smarowidłami.

P.S.
Darekdoc bardziej mi się podobało.

-- EDYTOWANY Śro Cze 15, 2011 8:35 am --

pakeroso pisze:A tak swoją drogą, to jaki wpływ ma smarowanie czy czyszczenie na długość łańcucha ?

Chodzi ci o wydłużanie się łańcucha? Jak sworznie wewnątrz ogniwek nie są pokryte smarowidłem to pracują na sucho i się szybko wycierają powodując większy luz między sworzniem a tulejką. Z resztą tulejka też się wyciera. Teraz niech każdy zespół sworznia i tulejki wytrze się o np 0,1 mm razy 106 ogniw i mamy rozciągnięty łańcuch na obwodzie o 10,6 mm, czyli tylne koło trzeba cofnąć o 5,3 mm :)
Oprócz rozciągania się łańcucha, zużywają się jeszcze tulejki zewnętrzne współpracujące z zębatkami. Mocno wytarte potrafią pękać i odpadać gdzieś na trasie. :D
Smarowanie sprayami łańcuchów bezoringowych smaruje tylko elementy zewnętrzne łańcucha zapobiegając wycieranie się tulejek zewnętrznych i zębatek, ale te specyfiki słabo docierają do sworznia, który pracuje na sucho powodując szybkie rozciąganie, lub nawet zacieranie ogniwek.

pakeroso pisze: Jakiś czas temu oglądałem programik, w którym jeden z mechaniorów motocyklowych twierdził, że on łańcucha nigdy nie czyści, gdyż nie ma to żadnego sensu.

Bo to zły mechanior był :D
Czyścić łańcucha nie trzeba gdy się ma automatyczną oliwiarkę, bo wtedy sam się czyści, ale w innych przypadkach przylegający się syf jest bardzo dobrą pastą ścierną.
Pewnie, że można nie czyścić i nawet nie smarować, ale trzeba się wtedy liczyć z częstrzą wymianą napędu.
Na oleju przekładniowym podawanym przez automatyczną oliwiarkę, rekordziści potrafili przejachać nawet 60 tyś km na jednym napędzie. :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 03 paź 2011, 13:02

jak w temacie : JAKI ŁAŃCUCH ??

niestety nadszedł kres mojego łańcucha, zębatki też zjechane :(

prosiłbym o konkretne dane nt. zestawów napędowych (symbole, gdzie tanio kupić, jaką firmę itp.)

mam Jinluna 150-5
chcę zmienić zębatkę z przodu na 16, z tyłu chyba bez zmian (tz. ta sama ilość zębów)
łańcuch zwykły wzmocniony (jeżdżę ok.2,5-3 tys. miesięcznie - więc potrzebuję Twardziela który dużo wytrzyma :) )
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

jaki łańcuch

Postautor: jinsei no tenshi dodano: 03 paź 2011, 14:46

szubiszu pisze:jak w temacie : JAKI ŁAŃCUCH ??

niestety nadszedł kres mojego łańcucha, zębatki też zjechane :(

prosiłbym o konkretne dane nt. zestawów napędowych (symbole, gdzie tanio kupić, jaką firmę itp.)

mam Jinluna 150-5
chcę zmienić zębatkę z przodu na 16, z tyłu chyba bez zmian (tz. ta sama ilość zębów)
łańcuch zwykły wzmocniony (jeżdżę ok.2,5-3 tys. miesięcznie - więc potrzebuję Twardziela który dużo wytrzyma :) )


Podłączę się pod pytanie :D
Jestem laik więc muszę znać konkrety, wtedy pokuszę się o samodzielną wymianę :_hura"
haha :))
Pewnie jak bym poszukał to ten temat już był _bezradny
ale weź tu wyłap :zalamka: konkretne:
taka i taka, tu i tu kupione, jest super bo sam na tym jeżdżę :))
wiec :pliz: :pliz: :pliz: :pliz: :pliz: :pliz: :pliz: :pliz:
:dzieki:
Aby zapomnieć o zasadach,
należy je znać i szanować
.





使
Awatar użytkownika
jinsei no tenshi
Klubowicz
 
Posty: 706
Rejestracja: 22 maja 2010, 16:25
Lokalizacja: Głogów (Dolnyśląsk)
Motocykl: ZippV250 -》Honda VT600 Shadow
Tel. kom.: 661058821
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

jaki łańcuch

Postautor: Deamiens dodano: 03 paź 2011, 15:44

Nie mam JL150 więc nie powiem na 100%, ale znając podejście chińskiej myśli technicznej do różnicowania sprzętu, to sprawdziłbym czy zębatki JTF259 i JTR269 nie mają takiego samego rozmiaru mocowań jak wasze. Zresztą, po zmierzeniu zębatek dobranie jest już tylko kwestią chwili czasu z katalogiem JT :) No, "chwili".
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

jaki łańcuch

Postautor: REMIKP dodano: 03 paź 2011, 23:04

szubiszu pisze:jak w temacie : JAKI ŁAŃCUCH ??

niestety nadszedł kres mojego łańcucha, zębatki też zjechane :(

prosiłbym o konkretne dane nt. zestawów napędowych (symbole, gdzie tanio kupić, jaką firmę itp.)

mam Jinluna 150-5
chcę zmienić zębatkę z przodu na 16, z tyłu chyba bez zmian (tz. ta sama ilość zębów)
łańcuch zwykły wzmocniony (jeżdżę ok.2,5-3 tys. miesięcznie - więc potrzebuję Twardziela który dużo wytrzyma :) )


Sprawdz w larsson.pl mają komplety i dobre
REMIKP
 

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 07 paź 2011, 17:15

w larsson.pl chcą dokładne wymiary zębatek itp.itd. a u mnie motong cały czas na chodzie - jeżdżę nim do pracy :chopper2: i za bardzo nie mam czasu na rozkręcanie, skręcanie itp. dlatego myślałem że ktoś z kolegów kto ma 150-tkę poda mi konkrety
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości