Regulacja reflektora
Źle ustawione, oślepiające światła pojazdów nadjeżdzających z przeciwka to zmora nocnej podróży. Bardzo wiele jednośladów ma światła niezgodne z normami europejskimi. Spora liczba motocykli zostało sprowadzonych z Wielkiej Brytanii, gdzie obowiązuje ruch lewostronny, w związku z tym ich reflektory są asymetryczne, ale w odwrotną stronę. To samo dotyczy pojazdów z rynku japońskiego czy australijskiego.
Jak przeprowadzić regulację? Praktycznie w każdym motocyklu śruby regulacyjne są umieszczone w innym miejscu i najbardziej przydatna byłaby tu instrukcja obsługi. Każdy reflektor jest zaopatrzony w dwie śruby regulacyjne lub w dwa pokrętła. W większości motocykli z obudową aerodynamiczną wkręty lub pokrętła są dostępne "od tyłu", czyli od tylnej strony wkładu reflektora. W wielu jednośladach z tradycyjnym reflektorem, ale też z częściową obudową regulacji należy dokonać od przodu. Jedna ze śrub reguluje pionowe ustawienie reflektora, druga ustaiwa światło w poziomie. W przypadku 2-ch reflektorów, każdy nalezy regulować oddzielnie (prawe-"długie" lub "krótkie", lewe-tylko "długie". Motocykle należy ustawić w pewnej odległości od pionowej ściany. Musi on stać na dokładnie poziomej nawierzchni i musi być obciążony kierowcą. Należy włączyć światła mijania. Na ścianie, dokładnie na wprost motocykla narysować punkt odpowiadający wysokości środka reflektora. Można założyć, że regulacja będzie prawidłowa, gdy górna granica środka plamy świetlnej znajdzie się 5cm poniżej narysowanego punktu, przy pięciu metrach odległości reflektora od ściany. Jednak wiele firm motocyklowych nakazuje regulację przy włączonych światłach drogowych. Dlatego też lepiej udać się do dobrej stacji diagnostycznej.

Sruby regulacji poziomej i pionowej Pozycja motocykla przy ustawieniu swiateł
literatura:Świat Motocykli 2/2001, MOTOCYKL 10/1996, Motomagazyn 6/2001
A tu artykuł o świetle dla zainteresowanych
http://chudzikj.republika.pl/Technika/S ... wiatlo.htm