Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: Zipper dodano: 31 lip 2011, 20:52

Kolejny ciekawy temat. Odkręciłem śrubę (taka o dużej średnicy, na lewej pokrywie silnika), pod którą znajduje się śruba którą obracając ustawia się GMP (górny martwy punkt tłoka) - ona jest na wałku alternatora. I pod odkręceniu tej śruby (tzn tej dużej na pokrywie silnika) na dolnej części jej gwintu było trochę oleju silnikowego. Zmartwiło mnie to, bo pierwsza myśl, to że jest uszkodzony uszczelniacz na wale korbowym i olej dostał się do komory alternatora. Poczytałem inne fora na temat innych motocykli i zdania są podzielone: część ludzi twierdzi, że tam oleju ma nie być, a część, że ma być. Okazuje się, że wszystko zależy od typu motocykla. Nie chcąc być w niewiedzy odważyłem się i odkręciłem wszystkie śruby mocujące tę pokrywę silnika i po jej odsunięciu na około 1cm od bloku silnika wyciekł olej - tak około dwie łyżki stołowe. Zajrzałem przez tę szparę to środka i widać tam koła zębate od rozrusznika. Powinny one być czymś smarowane, więc prawdopodobnie gdzieś na dole znajduje się jakiś kanalik, którym olej dopływa do komory alternatora po by smarować te zębatki rozrusznika - a zębatki rozrusznika znajdują się w tej samej komorze co alternator. Jakiś forumowicz gdzieś pisał, że dokładnie taki patent jest zastosowany w motocyklu Kawasaki BN125 i wobec tego olej w komorze alternatora jak najbardziej może być w niektórych typach motocykli. Co Koledzy o tym sądzicie?
Zipper
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:33
Motocykl: Zipp Nitro 250
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: Deamiens dodano: 31 lip 2011, 22:24

Cowbee to przerabiał - niby poniekąd ze mną, ale po szczegóły do niego :) Nic więcej nie zdradzę :))
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: DaJan dodano: 01 sie 2011, 05:05

Szacun...w Romecie 150...wszystko jest zalane olejem...w serwisie żeby dostac sie do filtra oleju zdjełli osłone -ale najpierw musieli spuscic olej...uszkodzili przy okazji uszczelke... _bezradny - :)
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1519
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: Zipper dodano: 01 sie 2011, 12:47

DaJan pisze:Szacun...w Romecie 150...wszystko jest zalane olejem...w serwisie żeby dostac sie do filtra oleju zdjełli osłone -ale najpierw musieli spuscic olej...uszkodzili przy okazji uszczelke... _bezradny - :)


Dobrze zrozumiałem, że w Romecie 150 olej znajduje się TAKŻE w tej komorze gdzie jest alternator? Serwisy bywają różne, dlatego w miarę możliwości trzeba samemu serwisować, tym bardziej, że nasze motocykle są technicznie dość proste.
Zipper
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:33
Motocykl: Zipp Nitro 250
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: dorplas dodano: 01 sie 2011, 20:48

jeśli alternator jest zamknięty pod pokrywą to musi pracować w oleju, jest to jego chłodzenie, jeśli zaś pracuje na sucho to jest na zewnątrz
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Zarząd KCM
 
Posty: 1540
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: DaJan dodano: 01 sie 2011, 21:13

Szacun...na gwarancji zdawałem się na serwis... :)
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1519
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: cowbee dodano: 02 sie 2011, 17:06

W Nitro alternator pracuje w oleju :) w górnej części obudowy od strony silnika tłoczony jest olej a na dole wraca przez specjalny otwór. Jak pisano wyżej chłodzenie olejowe alternatora i smarowanie zębatek w okolicy. Sama praca w oleju nie wpływa na pole magnetyczne i nie powoduje zwarć.
cowbee
Forumowicz
 
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2010, 06:45
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: Zipp Nitro-Kawasaki er6f
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: mike_russ dodano: 02 sie 2011, 18:13

Sama praca w oleju nie wpływa na pole magnetyczne i nie powoduje zwarć.

Dopowiem, że olej - o ile nie jest zawilgocony, co skutkiem ciepła silnika na ogół nie występuje- jest dość dobrym izolatorem mimo pewnej zawartości części metalicznych ze zużycia sinika.
Np. transformatory energetyczne wysokiego napięcia również pracują zalane olejem, który odprowadza ciepło i jest ważnym składnikiem izolacji.Oczywiście jest to olej do takiej pracy przystosowany (chodzi o odpowiednio małą gęstość, odporność na wysokie temperatury, utlenianie itp.). Nie mniej jednak zwykły olej silnikowy również dość dobrze spełnia zadania izolatora i chłodziwa, tym bardziej że występujące w alternatorze napięcia i natężenia prądu są kilka tysięcy razy niższe. Teoretycznie jakieś przebicie przez zwykły olej było by możliwe gdyby pracowała w nim cewka zapłonowa, ale i to nie jest przesądzone.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Zipp Nitro 250 Olej pod pokrywą alternatora

Postautor: Zipper dodano: 02 sie 2011, 19:01

Po tych wszystkich odpowiedziach mogę spać spokojnie :_hura" Miałem całkiem poważne obawy, że jest jakiś wyciek na uszczelniaczu i stąd ten olej w alternatorze. Byłem kiedyś w serwisie (nie zostawiać motocykla, nie było po co) i porozmawiałem trochę z serwisantem. Spytałem go jaka powinna być szczelina na obu zaworach, tak by ja samemu sprawdzić/wyregulować. Gość powiedział, że...nie wie! Bo niby nie ma pamięta dla różnych typów motocykli. Jak poprosiłem, by się dowiedziałem, to okazało się, że tę informację może mu przekazać szef (w domyśle właściciel) salonu. Zrobiłem więc co innego - kupiłem jakąś tam drobną część (filtr oleju) i zadałem to samo pytanie sprzedawcy części. Też nie wiedział (ten akurat mógł nie wiedzieć),ale zrobił mi grzeczność: zadzwonił do głównego importera tych motocykli, czyli firmy Zipp Skutery sp. z o.o. z Przasnysza i zapytał o te tajemne dane. Otóż szczeliny (mierzone na zimno) powinny wynosić: 0,05 mm (ssący) i 0,08 mm (wydechowy). Ale trzeba przyznać, że zachowanie panów z serwisu było co najmniej dziwne, by nie użyć mocniejszych słów. Wiadomo - maksymalnie naganiają na korzystanie z ich usług, czytaj płacenie za byle pierdółkę. Tylko, że takim zachowaniem tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że trzeba co się da robić samemu. Aaa - pan serwisant był zdumiony faktem,że instrukcja obsługi Zipp Nitro podaje konieczność kontroli i ewentualnej regulacji zaworów po pierwszych 300 km przebiegu. Niestety, to stwierdzam z przykrością - trzeba im na ręce patrzeć i mówić co mają robić.
Zipper
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:33
Motocykl: Zipp Nitro 250
Płeć: mężczyzna


Wróć do Pozostałe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości