ZAWORY

ZAWORY

Postautor: Karol dodano: 10 sie 2011, 02:57

Tych śrub nie da się wyciągnąć. Wykręcają się do pewnego momentu i dalej kręcą się już jałowo.
Może jeszcze jakieś dodatkowe "trzymadełko" nie puszcza tej pokrywy ? No i nie mam gumowego młotka ;)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

ZAWORY

Postautor: grabek dodano: 10 sie 2011, 07:51

Eloł,
raczej nie. Ja na Twoim miejscu wyciągnąłbym silnik. Zwłaszcza w sytuacji gdy "klepie" jeden wentylek- może okazać się konieczny demontać głowicy. Poza tym jeżeli jest problem z demontażem pokrywy można narobić bawołka mając silnik w ramie.

Druga opcja- złóż i jedź do serwisu- niech robią przy Tobie. Wiem, że każdy szanujacy sie jeździec zna każdą śrubkę i rozbudzony w środku nocy potrafi rozkręcić na czynniki pierwsze i złożyć. No i fajnie jest sobie pogrzebać. Jednak jeżeli moto było niedawno w serwisie i coś sie złego dzieje- lepiej nie wkładać łap.

Może i 0,06 jest optymalne, niektórzy chwalą się, ze maszynki pracują na 0,05. Jednak jednostki napędowe są chłodzone powietrzem, a w związku z tym nie są stabilne termicznie. Co się dzieje z zaworami w przegrzanym silniku.... No ale skoro tak mówi instrukcja nie mi z tym polemizować.
Awatar użytkownika
grabek
Forumowicz
 
Posty: 87
Rejestracja: 24 cze 2010, 17:01
Lokalizacja: Starogard Gda?ski
Motocykl: Wektor FD 150-3
Tel. kom.: 518154905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

ZAWORY

Postautor: Karol dodano: 10 sie 2011, 16:55

Osiągnąłem połowiczny sukces - udało się zdjąć pokrywę, a wymagało to dosyć mocnego wyszarpnięcia tych śrub mocujących, bo ich uszczelki się przykleiły.

Niestety jednak regulacja zaworów przerosła umiejętności początkującego motocyklisty. Próbowałem pod tą okrągłą blaszkę (zawór ?) wcisnąć szczelinomierz 0,02, ale ten nie wchodzi pod żaden z zaworów. Odpuszczę, bo jeszcze coś spieprzę, jak zacznę tam manipulować. Do wtorku pojeżdżę na klekotających zaworkach, a we wtorek już mam eksperta zarezerwowanego.

Jak widać wszystkie sprzęty muszą psuć się jednakowo, skoro autoryzowany serwis Suzuki zapisuje z tygodniowym wyprzedzeniem :)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

ZAWORY

Postautor: grabek dodano: 10 sie 2011, 20:54

Nie łam się, przed Tobą jeszcze przygody ze sprzęgłem, skrzynią biegów... Układ kierowniczy ma swoje tajemnice... Zobacz Petera z Piły- pełen szacun dla gościa. Chłop tyle grzebie, fotografuje a potem zdaje relacje co jest mega cenne i wartościowe i czasem zastanawiam się, kiedy właściwie on jeździ. A jeździ na pewno. Więc jak człowiek czegoś nie rozkręci, najlepiej jeszcze rozpierdoli albo złamie na pół to się nie naumie. Prawdziwa wiedza rodzi się w bólach, niestety własnych :kicha:

Pozdrawiam i życzę wytrwałości,

Krzysiek
Awatar użytkownika
grabek
Forumowicz
 
Posty: 87
Rejestracja: 24 cze 2010, 17:01
Lokalizacja: Starogard Gda?ski
Motocykl: Wektor FD 150-3
Tel. kom.: 518154905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

ZAWORY

Postautor: Peter dodano: 10 sie 2011, 22:21

Jeżdżę jeżdżę ;) byłem w weekend na Wolinie :D jak co roku i jechałem moto z awarii na trasie to:
-żarówka poszła znaczy światła mijania a wieczorem nim dojechałem na miejsce podświetlenie zegara. A tak to pięknie mi mijała trasa
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

ZAWORY

Postautor: Karol dodano: 11 sie 2011, 16:15

Dobra, ostatnie podejście :D
Tak z ciekawości, nie odpuszczę póki nie nauczę się i nie dowiem jakie mam teraz luzy zaworowe, tylko takie pytanie pomocnicze - jak ustawić wał, w optymalnej pozycji ??

Mam fotę z serwisówki
Obrazek

Gdzie trzeba zajrzeć, żeby zobaczyć to magiczne T ? To jest otwór świecy ? No i żeby tego dokonać muszę pokręcić kołem na wyższym biegu ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

ZAWORY

Postautor: Peter dodano: 11 sie 2011, 17:36

W przypadku wektora 150 po zdjęciu nakrętek z lewej strony (osłona magneta) widać tak
Obrazek
Wałem obracasz "na luzie" W dużym otworze jest śruba z tego co pamiętam 14 a w małym pokazują się oznaczenia który wał jest akurat w jakim położeniu. Przy kręceniu wałem wykręć świece ( łatwiej obracać gdyż nie ma kompresji) Duga metoda na ołówek lub coś w tym guście, a mianowicie przez otwór świecy wkładasz coś w miarę sztywnego (ale nie twardego typu metal) by nie porysować powierzchni tłoka i kręcisz wałem obserwując w którym miejscu ów ołówek znajduje się najwyżej.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

ZAWORY

Postautor: Karol dodano: 11 sie 2011, 19:03

Dzięki :piwa: No to już niemal wszystko wiem.

Czy przy sprawdzaniu luzu można odciągać zaworki ręką do góry ? Bo bez odciągania w zasadzie nie ma tego luzu, a po odciągnięciu przy rurach wydechowych mam po 0,15, a przy gaźniku 0,1-0,12.

Niby jest dobrze, ale jak to się ma do mojego manuala, który podaje 0,08 ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

ZAWORY

Postautor: Peter dodano: 12 sie 2011, 00:01

Popychacze maja sprężyny i dlatego są dociśnięte do zaworów. Gdy wciskasz szczelinomierz powinny podejść do góry. W zależności od ustawienia blaszka powinna mieć lekki opór przy próbach przemieszczania jej. Z wartościami ustawienia bywa różnie z powodu braku odpowiedniej lektury. Trzeba by znaleźć inne moto zbliżone budową do posiadanego i spróbować jego ustawień. Inną metodą jest metoda prób i błędów.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

ZAWORY

Postautor: andrzej dodano: 12 sie 2011, 11:58

viewtopic.php?f=23&t=583


A to czytałeś?

Bardzo ładnie wszystko opisane.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości