gmole - czy te mają sens

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

gmole - czy te mają sens

Postautor: Kyokushin dodano: 18 sie 2011, 17:18

Cześć,

Założyłem gmole,I teraz, czy mają one sens - kładłem sobie motocykl na ziemi na różne strony, z gmolami i bez gmoli.
Opiera się na ziemi na podnóżku i kierownicy, nie ważne w którą stronę kierownica skręcona. W przypadku skręcenia zgodnego z kierunkiem gleby opiera się na kierownicy, składa się lusterko, dotyka dźwignią biegów/hamulca i złożonym podnóżkiem.

I teraz, zakładam gmole - jest jak na zdjęciach:
Jak leży na lewym boku i kierownica jest skręcona w prawo to gmolem nie dotyka do ziemi – dotyka rączką i podnóżkiem (złożonym)– brakuje ok 1cm gmola do ziemi
Jak leży na lewym boku i kierownica jest skręcona w lewo, to gmolem dotyka ziemi i działa gmol OK.

Jak częściej upada motocykl? Mają te gmole sens?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 sie 2011, 18:38 przez Kyokushin, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Kyokushin
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 19 lut 2009, 20:12
Motocykl: Yamaha Dragstar 1100
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

gmole - czy te mają sens

Postautor: Karol dodano: 18 sie 2011, 17:49

Jak upada, to kierownica jest chyba skręcona w tę stronę, na którą się upada. Weź też pod uwagę, że przy glebie podnóżek może się wygiąć, a wtedy gmol się przyda.

Jak ja położyłem maszynę na prawą stronę, to upadła na podnóżek (który się wygiął), a potem na rurę wydechową i gmol.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

gmole - czy te mają sens

Postautor: Kyokushin dodano: 18 sie 2011, 18:01

Ale jak np wpadniesz w poślizg tylnego koła, to kiera jest skręcona w kontrze tak, że gmol nie dotknie...

Mi upadł dwa razy bez gmoli, raz na lewo raz na prawo, nic się nie stało. Raz tak, raz tak, więc 50/50.
Podnóżek u mnie się składa, dotyka o ziemię zawsze, nie ważne jak upadnie. Jak padnie na tą stronę z gmolem to i tak podnóżek dotyka ziemi, tylko kierownica i dźwinia giebów/hamulca nie dotyka.
Awatar użytkownika
Kyokushin
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 19 lut 2009, 20:12
Motocykl: Yamaha Dragstar 1100
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

gmole - czy te mają sens

Postautor: Lupus dodano: 19 sie 2011, 03:16

To sobie odkręć gmole i przy większym piźnięciu zbieraj do kartonka kawałki pokrywy silnika :D i inne nie ważne części
Awatar użytkownika
Lupus
Sympatyk
 
Posty: 1305
Rejestracja: 27 sty 2009, 20:29
Lokalizacja: Dzierżoniów
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: whatsup :D
Wiek: 45

gmole - czy te mają sens

Postautor: Kyokushin dodano: 19 sie 2011, 11:11

Chodzi mi o to czy to działa - bo jak gmolami nie dotyka do ziemi to sam wiesz - mam wąpliwości :D

update: podniosłem kierownicę - mialem za nisko jak sprawdziłęm - teraz moto nie trze kierą z jednej strony, z drugiej idzie równo z gmolem, tak więc jest dużo lepiej.
złożonymi podnóżkami nadal jednak trze.
Awatar użytkownika
Kyokushin
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 19 lut 2009, 20:12
Motocykl: Yamaha Dragstar 1100
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

gmole - czy te mają sens

Postautor: eNgine dodano: 19 sie 2011, 12:37

Przy mocniejszym uderzeniu większej prędkości kierownica i podnóżki wygną się i silnik pozostanie bez ochrony. Jak dla mnie to zawsze dodatkowa ochrona i raczej nie powinienes wymieniać na większe. Inna sprawa, że gmole to nie jest coś co zastąpi crashpady, przynajmniej nie są tak projektowane.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

gmole - czy te mają sens

Postautor: Karol dodano: 19 sie 2011, 17:40

Ewentualnie wziąć pod uwagę możesz też to, co będzie się działo, kiedy motocykl przewróci się na Ciebie.
Połóż się teraz pod motorem i sprawdź ile tam wolnego miejsca będzie :D

A tak apropos - jechałem w dzieciństwie z ojcem na komarku i pierdyknęliśmy przy uślizgu na torach. Niestety tak nieszczęśliwie, że komarek spadł na mnie, a przydałyby się wtedy gmole ;p
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

gmole - czy te mają sens

Postautor: Lupus dodano: 20 sie 2011, 03:18

Jak kiedyś zaliczyłem glebę (2krotnie zresztą) to gmole wzięły na siebie praktycznie całe uderzenie (pękła co prawda śruba trzymająca podnóżek) moto wyszło bez ryski (a przy braku gmoli podejrzewam że cały osprzęt kiery poszedł by w drzazgi)
Awatar użytkownika
Lupus
Sympatyk
 
Posty: 1305
Rejestracja: 27 sty 2009, 20:29
Lokalizacja: Dzierżoniów
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: whatsup :D
Wiek: 45

gmole - czy te mają sens

Postautor: Deamiens dodano: 21 sie 2011, 13:04

Osprzęt osprzętem, ale jak dla mnie gmole przede wszystkim mają mi chronić nogi. Więc uważam, że każde mają sens.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

gmole - czy te mają sens

Postautor: Kyokushin dodano: 23 sie 2011, 11:32

Nóg to raczej to nie chroni, a może nawet przeciwnie, zobaczcie link poniżej, gość całkiem sensownie uargumentował dlaczego.

http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=023&Set=
Awatar użytkownika
Kyokushin
Forumowicz
 
Posty: 62
Rejestracja: 19 lut 2009, 20:12
Motocykl: Yamaha Dragstar 1100
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron