andrzej pisze:Jak zdejmowałem u siebie zębatkę, to nie pamiętam żeby był tam jakiś pierścień.
Więc albo zapomniałem

albo mamy inne mocowana zębatki.
Prawda leży po środku - romet R 250 ma dwa rodzaje mocowań zębatki.
1. stosowany w rometach starszej generacji polega na zamocowaniu zebatki pierścieniem segera (lub przykreceniu - nie pamietam dokladnie) do elementu aluminiowego przypominającego kształtem element hamulca tylnego. element ten wraz z zebatką osadzany jest w piaście koła poprzez włożenie 4 wypustek o przekroju spłaszczonej sinusoidy w wyjmowane elementy gumowe. całość jest po prostu skrecana na ośce.
2. w modelu od 2008r. wystepuje zebatka do ktorej bezposrednio przykreca się 4 bolce które maja wejść w 4 tuleje metalowo gumowe zintegrowane z piastą. zębatkę zabezpiecza się pierscieniem segera i koło wraz z zębatką wklada sie na oske.
rozwiaznie 2 jest łatwiejsze w obsłudze.