Zipp Roadstar model 2011

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 29 paź 2011, 18:40

Dziś znów jeżdziłem - zrobiłem wypadzik na 52 km. Jeździ się super.
Na wskaźniku paliwa zgasła 1 kreseczka (po przejechaniu od tankowania ok. 90 km).
Żadnych negatywnych odczuć - za to pozytywnych coraz więcej:
- dobrałem pozycję i jest całkiem wygodnie,
- prawie całkowicie wyczułem sprzęgło i gaz - potrafię płynnie ruszać :)) i zmieniać biegi bez tarpnięć,
- nie mam większych problemów ze znalezieniem luzu, zarówno z II biegu w dół jak i z I w górę.

Mam pytanie do wszystkich jeżdżących na moto z silnikiem 250 2V.
Jakie są maxymalne prędkości na poszczególnych biegach ?
Ewentualnie proszę o podanie informacji typu 6000 obr./ III bieg / v=53 km/h - (zależność prędkości od obrotów na którymś z biegów) - pozwoli mi to (po przeliczeniu) na kontrolę prędkości na poszczególnych biegach przy docieraniu.
Instrukcja bardzo mądrze radzi - cytuję :
"DOCIERANIE
Ostrożna i zgodna z poniższymi zalecenia jazda przez pierwsze 1000 km ma wpływ na trwałość
i osiągi motocykla.
Docieranie to jazda ze średnimi prędkościami w różnym zakresie obrotów. Podczas pierwszego
1000 km należy unikać jazdy z maksymalną prędkością i nadmiernego obciążania silnika. Należy
jechać z szybkością maksymalnie w zakresie 60% każdego z biegów. Należy jechać ze zmiennymi
prędkościami.
", tylko bez obrotomierza i bez podania Vmax. dla poszczególnych biegach trochę trudno przestrzegać tych zaleceń.

Kolejne pytanie dotyczy pokrętła nad dźwignią hamulca ręcznego (brak opisu w instr) - fotki na chomiku - wydaje mi się że służy to do regulacji, ale nie wiem czy luzu dźwigni czy siły hamowania.

Na koniec jeszcze jedna sprawa - z manetki gazu wychodzą dwie linki, jedna ze śrubą do regulacji luzu a druga bez - do czego jest ta druga linka? Nie mogę zobaczyć gdzie jest podpięty drugi koniec - boczne osłony skutecznie wszystko ukrywają.

oleńka - opisywany przez Ciebie uchwyt na kask (a prznajmniej coś bardzo podobnego) jest u mnie z prawej strony pomiędzy siedzeniami, ale jest schowane pod ozdobną listwą błotnika tylnego, bez rozkręcenia motocykla niedostępne i niewidoczne - foto na chomiku.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Eol dodano: 30 paź 2011, 00:03

jacecek, zastrzeliłeś mnie tymi pytaniami. Wstyd mi ale muszę się przyznać do strasznej niewiedzy i powiedzieć tylko: nie wiem.

Ale zastanawiam się czy nad paroma sprawami. Jesteś pewien, że to jest licznik dziennego przebiegu? Chyba powinno się go dać resetować ale nie wiem jak. Mam wrażenie, że obmacałem tam wszystko:)
Co do tego pokrętła - nie wiem.

Co to znaczy: "miga wskaźnik poziomu paliwa"? Kiedy?

Uchwyt na kask??? HA! Ten motor to prawdziwa skarbnica niespodzianek, na szczęście pozytywnych ;-) Może byłoby inaczej gdyby była do niego jakaś instrukcja. W tej sprawie mam ten sam problem.

A jakie masz wrażenia dotyczące opon? Próbowałeś już awaryjnego hamowania? Ja, znowu jako laik, mam wrażenie, że deko za bardzo się ślizgałem, na suchym asfalcie.

Ciekawa jest odpowiedź serwisantów kiedy zapytałem ich o docieranie silnika. Powiedzieli, że w zasadzie teraz już coś takiego jest nie potrzebne. A jeśli już chce to najlepiej żebym przez pierwsze kilkaset kilometrów nie szarżował i nie wkręcał go na wysokie obroty. Ciekawa odpowiedź, nie wiem co o tym myśleć.
Awatar użytkownika
Eol
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 08 wrz 2011, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Roadstar V-250 Zipp
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: krysz dodano: 30 paź 2011, 10:30

Pochwalę się, że przedwczoraj wracając z Warszawy /oczywiście chopperkiem/ zauważyłem szyld salonu motocyklowego i nieomieszkałem wstąpić. No i po raz pierwszy w realu obejrzałem nowego Roadstara, Division'a 125 i 249, i wiele innych moto zarówno chińskim jak i tych gorszych ;-) . Co do zippa ... chyba stary jednak bardziej mi się podoba. M.in. mocowanie podnóżków kierowcy wykonanie w poprzednim modelu jest bardziej estetyczne. Opona przednia oczywiście do wymiany, żeby w przyszłości nie mieć przykrej niespodzianki.



jacecek pisze:Na koniec jeszcze jedna sprawa - z manetki gazu wychodzą dwie linki, jedna ze śrubą do regulacji luzu a druga bez - do czego jest ta druga linka? Nie mogę zobaczyć gdzie jest podpięty drugi koniec - boczne osłony skutecznie wszystko ukrywają.

Obie linki "idą" do gaźnika, pokręcają ośkę przepustnicy jedna "w lewo" druga "w prawo".
A z tymi obrotami na poszczególnych biegach... po prostu nie "ciągnij" na maxa. Chociaż wstępne docieranie masz już za sobą. Zresztą te chopperki to nie ścigi i nie lubią maksymalnych obrotów.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1570
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 09 lis 2011, 10:44

Rozpracowałem wskaźnik przebiegu.
Normalnie pokazuje całkowity przebieg, pojedyncze naciśnięcie czarnego guziczka poniżej "zegara" powoduje przełączanie wyświetleń - przebieg całkowity - przebieg dzienny - i tak w kółko. Jeśli podczas wyświetlania przebiegu dziennego wciśniemy i przytrzymamy (ok. 3 sek.) przycisk, nastąpi wyzerowanie licznika.Kolejne wciśnięcie przywraca przebieg całkowity.
Wskaźnik poziomu paliwa.
Po przejechaniu ok. 260 km od pełnego zatankowania (gasły kolejne kreseczki) wskaźnik znów zaczął migać - zostały 2 kreseczki. Chyba jego miganie sygnalizuje niski poziom paliwa. Muszę zatankować aby sprawdzić ile paliwa wyjechałem.
To miganie to chyba trochę przerost formy nad treścią. W końcu jest przecież pozycja kranika, pozwalająca na przełączenie zasilania na rezerwę.
Stopka boczna.
Silnik daje się uruchomić przy rozłożonej stopce bocznej, również w czasie jego pracy (np po zatrzymaniu z jazdy) można stopkę rozłożyć - warunek - moto musi być "na luzie". Jeśli jest zapięty jakikolwiek bieg, nawet z wciśniętym sprzęgłem - rozłożenie stopki wyłącza silnik. Ponowne uruchomienie możliwe dopiero w pozycji neutral.
Moto już po pierwszym przeglądzie. Zalali mi olej motul, dociągnęłi nakrętki przy ukł wydechowym, sprawdzili naciąg łańcucha i opuścili dźwignię hamula tylnego - jak dla mnie był za wysoko ustawiony i w czasie jazdy noga przyjmowała nienaturalną pozycję. Nie potrafili lub nie chcieli wyregulować linki ssania - mówią, że się nie da a tak jak jest to jest dobrze. Na razie niech tak zostanie, powalczę z tym wiosną. Zapłaciłem 250,- zł - trochę przykro ale mówi się trudno - gwarancja.

Jak wcześniej pisałem wysłałem maila z pytaniami do ZIPP Przasnysz. Dnia 28.10.br. otrzymałem odpwiedź :
"Witam Panie Jacku,
Z tego względu, że są to pytania technicznie obawiam się, że nie będę umiała dokładnie odpowiedzieć na Pana wszystkie pytania i wątpliwości.
e-mail'a przesyłam do naszego dr technicznego.
Pozdrawiam / Best regards".

Dziś się przypomnę, jak nie będzie odzewu to .... będzie mi przykro.

Nurtowały mnie te Vmax na poszczególnych biegach. Wziąłem kalkulator i sobie policzyłem. Nie znam wartości przełożenia sprzęgło-wałek zdawczy więc zrobiłem założenie, że na IV biegu Vmax = 90 km/h.
Wyniki:
I bieg - 34 km/h
II bieg - 54 km/h
III bieg - 72 km/h
IV bieg - 90 km/h
V bieg - 110 km/h
z tego już łatwiej policzyć "magiczne" 60% do docierania.
Przyznam się, że wczoraj troszkę odkręciłem manetkę i bez problemu wskazówka na liczniku pokazała 90 km/h. Oczywiście zaraz odpuściłem do rozsądnej prędkości, ale widzę że potencjał jest.

krysz pisze:Pochwalę się, że przedwczoraj wracając z Warszawy /oczywiście chopperkiem/ zauważyłem szyld salonu motocyklowego i nieomieszkałem wstąpić. No i po raz pierwszy w realu obejrzałem nowego Roadstara, Division'a 125 i 249, i wiele innych moto zarówno chińskim jak i tych gorszych ;-) . Co do zippa ... chyba stary jednak bardziej mi się podoba. M


Uważam, że wszystkie motocykle są piękne - tak jak kobiety. Ale jednemu podoba się Kryśka, a drugiemu Maryśka - i chyba tak powinno być. I niech każdy ma przekonanie, że jego moto (i kobieta/mężczyzna) są najładniejsze, najlepsze i w ogóle naj, naj....
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: selmen dodano: 18 lis 2011, 21:54

w najnowszym Świecie Motocykli jest test tego motocykla, polecam lekturę
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 19 lis 2011, 00:38

Dzięi za info. Jutro rano pędzę do kiosku.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: mlynaszz dodano: 19 lis 2011, 00:44

selmen pisze:w najnowszym Świecie Motocykli jest test tego motocykla, polecam lekturę


Selmen, jeśli możesz, wrzuć tu skan tego artykułu, dla potomnych ;-)
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3131
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: selmen dodano: 19 lis 2011, 09:57

eeee nie no, niech trochę poczytają słowo drukowane, wesprą polskich wydawców, a przy okazji nogi rozprostują idąc do kiosku, a nie tylko komputer ciągle... ;)
nie mam skanera. będzie ten test na www gazety, wrzucę linka jak się ukaże (pewnie w grudniu jak nowy numer wyjdzie)
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 19 lis 2011, 14:25

W kiosku byłem, numer kupiłem. Test to zdecydowanie za poważne słowo. Ot, zwykła prezentacja, w sumie tekst zmieściłby się na jednej stronie A4. Wymieniono kilka zalet (silnik wzorowany na Virago 250, stosunkowo dobre hamulce, wygodna pozycja kierowcy itp.) oraz kilka wad (chińskie ogumienie, b. słabe tylne amory, ogólne bolączki chińskich moto). Jeśli ktoś chciały kupić tylko ze względu na ten artykł - nie polecam.
Mimo wszystko - selmen - dzięki za czujność i info w temacie :))

Zdecydowanie więcej można dowiedzieć się z artykułu na stronie zippa http://www.zipp.pl/aktualnosci.php?elem ... ktualnosci
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Easy dodano: 29 gru 2011, 15:15

Owner's manual
http://www.americanlifan.com/pdf/250b_owners_manual.pdf

A swoją drogą ciekawe jakie Zipp teraz daje instrukcje obsługi ?
Awatar użytkownika
Easy
Forumowicz
 
Posty: 250
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:44
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: Zipp Roadstar 250 '10
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości