Problem z R-250

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 16 sty 2012, 22:49

Co to jest ten airbox? :P
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: miqul dodano: 16 sty 2012, 23:25

Powietrzne pudełko

czyli to pudełko, w którym jest filtr powietrza. :)
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Problem z R-250

Postautor: mike_russ dodano: 16 sty 2012, 23:27

Co to jest ten airbox? :P


Najogólniej rzecz ujmując to plastykowe pudło z filtrem powietrza w środku połączone gumowym kołnierzem z dolotem gaźnika. Ponieważ średnica dolotu powietrza ma spore znaczenie dla składu mieszanki, a poza tym wypada, żeby powietrze przechodziło do silnika przez filtr- ta puszka powinna być SZCZELNA - za wyjątkiem jedynego słusznego wlotu powietrza do filtra zwykle na boku umieszczonym.
Skoro w airboxie przydarzy się dziura (co się w r-250 zdarza gdy pudło koliduje niecoś z łańcuchem od spodu ;) ) to powietrze i śmiecie wszelkie kurz i piasek oną dziurą wlatują do gaźnika gdzie brudzą tegoż i silnikowi szkodzą. Poza tym układ ciągnie wtedy za dużo powietrza, przez co mieszanka ubogą się staje, a motor na mocy traci.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Problem z R-250

Postautor: misiuX dodano: 16 sty 2012, 23:58

Próbowałem z tym ssaniem, otwierałem je przy prędkości 100km/h, ale nic to nie zmieniało. Co do tego airbox, to mam całe i jest szczelne, odpalałem go kiedyś i zasłoniłem ręką to po chwili mi zgasł także żadnego lewego powietrza nie bierze po drodze.
Awatar użytkownika
misiuX
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:52
Motocykl: R - 250
Tel. kom.: 691608069
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Problem z R-250

Postautor: Marcel dodano: 17 sty 2012, 09:21

misiuX pisze:przed zimą udało mi się zmienić dysze w gaźniku

Witam!
Czy możesz mi zdradzić wymiar dyszy jakie zastosowałeś?
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:54
Lokalizacja: Niegoszowice k. Krakowa
Motocykl: Romet R250
Tel. kom.: 501360792
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Problem z R-250

Postautor: Luca dodano: 17 sty 2012, 10:07

matrix pisze:A więc zawory:
ssący 0.08
wydech 0.12

Mi przy takich ustawieniach minimalnie zmniejszyły się drgania i niestety prędkość max spadła o jakieś 10km/h. Do tego w górach słabiej ciągnął. Powróciłem do poprzednich ustawień 0,10 , 0,15 i Jelonek idzie jak przeciąg. :D
Śmiem nawet twierdzić, że w KCM-ie nie ma szybszej chińskiej 250-tki :D
Jakaś przyczyna u ciebie musi być i trzeba wszystko po kolei sprawdzać.
Możesz mieć zbyt małe ciśnienie na jednym z garów, lub nieprawidłową mieszankę paliwowo powietrzną.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: Marcel dodano: 17 sty 2012, 11:30

Ja też mam 0.10 i 0.15, uważam, że to są najbardziej optymalne ustawienia
Marcel
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 16 maja 2011, 22:54
Lokalizacja: Niegoszowice k. Krakowa
Motocykl: Romet R250
Tel. kom.: 501360792
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Problem z R-250

Postautor: matrix dodano: 17 sty 2012, 17:58

Zawory tak mam ustawione oryginalnie więc ich nie ruszałem. Tą puszkę mam dobrą także. A ciśnienia to nie wiem czy są równe...
Gąźnik na pewno ustawię ale nawet jak był oryginalnie ustawiony to jechał te 100km/h max
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Problem z R-250

Postautor: misiuX dodano: 17 sty 2012, 23:45

Hmm o ile mnie pamięć nie myli to albo 105 albo 110 rozmiar, ale bardziej kojarzą mi się te 110.
Awatar użytkownika
misiuX
Forumowicz
 
Posty: 53
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:52
Motocykl: R - 250
Tel. kom.: 691608069
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Problem z R-250

Postautor: andrzej dodano: 18 sty 2012, 11:14

Ja mam zawory ustawione na 0.05 zarówno ssący jak i wydechowy i lata bardzo dobrze.

(Luca nie przechwalaj się z tą szybkością :D, zapomniałeś czyj palił najmniej na WWS :D )

A z tą prędkością to dziwne rzeczy.
Nie mam pojęcia co to może być.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości