Junak 123 - problem

Junak 123 - problem

Postautor: matrix dodano: 25 mar 2012, 10:05

Jaki kolor ma świeca?
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Junak 123 - problem

Postautor: narwhals dodano: 25 mar 2012, 19:11

k313 pisze:3) Czy tam był zamontowany dodatkowy filtr paliwa na wężyku? Jeśli nie to koniecznie zamontuj, bezpośrednio w kraniku jest tylko odstojnik bez filtra.

Tak, jest dodatkowy filtr paliwa, przy okazji czyszczenia baku wymieniłam na nowy.
k313 pisze:4) Jeśli do gaźnika jeszcze nie zaglądałaś to koniecznie to zrób. Spokojnie dasz sobie radę, niekoniecznie od razu go reguluj, ale zobacz czy w komorze pływakowej były jakiekolwiek śmieci.
[...]
Przy samym zdejmowaniu zobacz czy nie rwiesz papierowej podkładki po między gaźnikiem,a kolektorem.

Gaźnik w środku był praktycznie czysty, zlałam to co było w komorze pływakowej i przedmuchałam wszystko sprężonym powietrzem. Niestety ta uszczelka/podkładka miała brzegi w takim stanie, że przy odkręcaniu śrub praktycznie się rozsypały. Jutro podjadę do Larssona i zobaczę czy dostanę coś takiego, jak nie to spróbuję wsadzić z powrotem tą, wygląda tak:
http://img441.imageshack.us/img441/8411/p1070318.jpg
Dzisiaj już nie dam rady tego złożyć, w zasadzie to nie wiem kiedy będę miała czas (ciężki tydzień na uczelni :mur:)

Wykręciłam świecę i jest cała czarna, i teraz nie wiem, czy taka okopcona od tych kilkuminutowych rozruchów bo nie może się porządnie wygrzać, czy może faktycznie coś jest z nią nie tak... Wyjęłam żeby sprawdzić odstęp i oczywiście zapomniałam, ale "na oko" wyglądał okej, jutro jeszcze raz wykręcę.
http://img718.imageshack.us/img718/4561/p1070316i.jpg

Teoretycznie, jakie byłyby objawy uszkodzonej pompy oleju?
narwhals
Forumowicz
 
Posty: 39
Rejestracja: 17 wrz 2011, 20:12
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Junak 123
Tel. kom.: 507481343
Płeć: kobieta
Wiek: 33

Junak 123 - problem

Postautor: mike_russ dodano: 25 mar 2012, 19:20

Teoretycznie, jakie byłyby objawy uszkodzonej pompy oleju?
Zatarcie silnika...

Świeca czarna fest... Czyżby się zalewał?
A jeśli masz gaźnik na wierzchu, sprawdź, czy poprawnie działa mechanizm ssania. Przy włączonym ssaniu gaśnie po rozgrzaniu i kopci świecę - może się skubane nie wyłącza (np. obraca się dźwigienka na wałku, a wałek nie)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Junak 123 - problem

Postautor: k313 dodano: 25 mar 2012, 21:16

Jej awaria pompy oleju? Skąd takie zapytanie? Tak tylko czy masz jakieś przesłanki? Ogólnie jak wyżej zastało napisane to przy awarii pompy kończy się zatarciem silnika, włącznie unieruchomieniem tłoka. Silnik słabnie i zamiera = wał nie chce się obrócić lub obraca się z bardzo dużym oporem.

Co do świecy to dość czarna, przerwa wygląda na dość sporą, ale to może tak wygląda na zdjęciu. Możesz ją spróbować oczyść szczotką drucianą. T też może być od częstych prób uruchomienia.

A czy sprawdzałaś samą iskrę, może to jakaś awaria cewki zapłonowej? Jak będzie miała przebicie wewnątrz, to może być bardzo słaba iskra lub po kilku minutach może przestawać "podawać" iskrę. Może jeszcze ew napięcie na przewodach niskiego napięcia na cewce zapłonowej.
.
Awatar użytkownika
k313
Forumowicz
 
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2010, 10:45
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: R250
Tel. kom.: 533749327
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Junak 123 - problem

Postautor: selmen dodano: 25 mar 2012, 21:39

wobec tego moim zdaniem aż się prosi wymiana świecy (ale najpierw wyczyść dotychczasową i na niej spróbuj), potem kable na końcu cewka- jak coś wcześniejszego nie pomogło. zimna świeca podaje iskrę, ciepła nie. to się zdarza.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Junak 123 - problem

Postautor: narwhals dodano: 25 mar 2012, 23:55

Kurcze nie dawało mi to spokoju i poszłam ją wykręcić jeszcze raz. Odstęp - mieści się listek 0.75mm szczelinomierza. To zdjęcie to już było po lekkim oczyszczeniu. Jutro kupię nową świecę i postaram się złożyć moto do kupy.
Pytanie o pompę oleju tak tylko, nie miałam pojęcia jakie mogą być objawy, więc się chciałam spytać.

Może to być ta świeca, pewnie ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem szybciej by wiedział co i jak. No ale człowiek się musi uczyć całe życie, takie już uroki pierwszego motocykla ;). Jeżeli uda mi się jutro odpalić moto to dam znać czy pomogło. Czy taka walnięta świeca może powodować, że moto nie odpala bez ssania ??

Tak już na zaś, gdyby wymiana świecy nie pomogła to przyjrzałam się cewce, ale nie ma żadnych oznaczeń. Wydaje mi się że to coś jak ta: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-4t-i2173373364.html
Przy ewentualnej wymianie cewki i przewodu WN fajkę też wymienić, czy zostawić starą (chyba firmowa NGK, wymieniana razem ze świecą)?

mike_russ pisze:A jeśli masz gaźnik na wierzchu, sprawdź, czy poprawnie działa mechanizm ssania. Przy włączonym ssaniu gaśnie po rozgrzaniu i kopci świecę - może się skubane nie wyłącza (np. obraca się dźwigienka na wałku, a wałek nie)

Dźwignię ssania sprawdzałam i przepustnica działa ok
narwhals
Forumowicz
 
Posty: 39
Rejestracja: 17 wrz 2011, 20:12
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Junak 123
Tel. kom.: 507481343
Płeć: kobieta
Wiek: 33

Junak 123 - problem

Postautor: selmen dodano: 26 mar 2012, 00:24

zacznij od świecy, jak jest walnięta mogą być różne cuda. w sumie to od tego powinnaś zacząć... Ja ustawiam przerwę na świecy na 0,4-0,5. wyczyść starą i załóż... czyścić musisz nie tylko z zewnątrz elektrod ale kawałkiem złożonego na pół papieru ściernego pomiedzy nimi aż osad zejdzie. wtedy ustaw przerwę. jak będzie to samo, to potem fajka, potem kabel, a na końcu cewkę trzeba by sprawdzić. w ogóle to sprawdź jaka jest iskra dotykając świecą podłączoną do fajki do cylindra i ruszając kopniakiem na włączonym zapłonie albo zakręć rozrusznikiem. najlepiej połóż ją podłączoną gdzieś na głowicy ale tak żeby z nią masowała bo trzymając w palcach fajkę może popieścić. sprawdź najpierw iskrę w ten sposób na zimnym silniku a potem jak odpalisz, nagrzejesz silnik i ci zgaśnie, wykręć ją i sprawdź tak samo. zobaczysz czy jest róznica i czy wtedy iskra w ogóle jest. jak jest znikoma albo wcale problem najszybciej jest w układzie zapłonowym czyli- może świeca, może fajka, może przewód wys napiecia, może cewka. może to być moduł zapłonowy także ale najpierw popatrz w takiej kolejności jak wyżej.
p.s. a jak coś takiego sama naprawisz będzie większa satysfakcja z jazdy i mniejsza bezradność jak ci potem gdzieś na trasie coś znów nawali.
powodzenia
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Junak 123 - problem

Postautor: Arcon dodano: 26 mar 2012, 10:04

Motocykl nie odpala bez ssania, co przy takiej temperaturze jaka była dzisiaj już mnie zdziwiło.
Po odpaleniu na ssaniu przytrzymałam go dosłownie chwilę i w miarę bez problemów wyłączyłam ssanie.
Moto pochodziło chwilę na luzie (pracuje normalnie, póki co trzyma obroty), potem zrobiłam kilka rundek po ogrodzie(spokojnie na jedynce bo nie ma się specjalnie gdzie rozpędzić). Jeździłam tak sobie ze 3-4 minuty: przejeżdżam 30m, zatrzymuję się i zawracam, itd. Przy którymś z kolei zatrzymaniu motocykl bez żadnego ostrzeżenia gaśnie. Przy próbie odpalenia: bez ssania lub na półssaniu nie da rady, na ssaniu odpala, ale mimo manetki trzymanej równo nie trzyma obrotów i gaśnie. Możliwe żeby się przegrzewał??


Panowie, uparcie sugerujecie elektrykę, a według mnie (sądząc po powyższym opisie) elektryka jest ok, a jest jakiś problem w zasilaniu paliwem.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Junak 123 - problem

Postautor: selmen dodano: 26 mar 2012, 10:31

no widzisz ale koleżanka wstępnie zasilanie sprawdzała. mimo tego warto zobaczyć jak pracuje świeca. mam podobny problem w swoim suzuki z tym, że mój nie pali zimny a odpala ciepły i też gaśnie w czasie jazdy i padło na moduł.
a to, że po zgaśnięciu odpala tylko na ssaniu niekoniecznie może sugerować paliwo. kurcze trudno tak doradzać nie widząc tego...powodów może być naprawdę sporo...

jak z prądem na świecy będzie ok, trzeba by jak po rozgrzaniu zgaśnie samoistnie, zakręcić kranik i odkręcić od razu komorę pływakową i zobaczyć czy jest paliwo...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Junak 123 - problem

Postautor: Deamiens dodano: 26 mar 2012, 10:46

A nie lepiej, łatwiej, szybciej, założyć przezroczysty wężyk do spuszczania paliwa z komory pływakowej, umocować go powyżej gaźnika, odkręcić śrubkę spustową i zobaczyć jak to się zachowuje podczas pracy? Fakt faktem, że widząc to diagnoza przyszłaby znacznie szybciej...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

PoprzedniaNastępna

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości