Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: Deamiens dodano: 26 mar 2012, 17:42

Witam,

czy w jakiejś wersji "naszych" rzędowych ćwiartek montowane były gaźniki mechaniczne zamiast podciśnieniowych? Ew. wie ktoś może, z czego można takie zaadaptować? Myślałem o wyrzeźbieniu kolektora ssącego aby oba gary zasilić jednym gaźnikiem, ale takie rozwiązanie ma więcej minusów niż plusów... Choć nie wykluczone, że może kiedyś...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: k313 dodano: 27 mar 2012, 01:05

Hej
Wg mnie w chinolach były tylko podciśnieniowe i to jest produkt tylko chiński.

W Hondach CB 250 były wstawiane mechaniczne i powinny pasować do naszych, ale z zastosowaniem oryginalnych kolektorów. Jednak to bardzo toporna konstrukcja.
W CB 250 i CMX 250 Rebel był montowany jeden gaźnik na dwa cylindry, gardziel 33 czy 36 mm (wymiary podaje z pamięci). Sam chciałem wstawić jeden gaźnik, ale nie dostałem kolektora ssącego na jeden gaźnik (od CB250).

Co do CB250 to nie pamiętam który to był model. Są dwa mocowania, ale główna różnica jest w umieszczeniu śrub mocujących kolektor - muszą być ustawione tak samo jak ma nasza głowica, czyli symetrycznie.

Jeszcze alternatywnie możesz pomyśleć nad wstawieniem dwóch gaźników podciśnieniowych od CB500.
Sam szukałem kolektora pod jeden gaźnik, bo moje oryginalne gaźniki mają sprężyny na membranach o różnych charakterystykach.
Nie znalazłem dokładnie takich samych gaźników (jak są u nas) u innych producentów, w Hondzie są bardzo podobne ale to nie jest to samo.
Awatar użytkownika
k313
Forumowicz
 
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2010, 10:45
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: R250
Tel. kom.: 533749327
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: Michoł dodano: 27 mar 2012, 10:28

Deamiens a powiedz mi dlaczego chciałbyś zmienić te gaźniki na jeden i jakie masz oczekiwania co do tej zmiany.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: Deamiens dodano: 27 mar 2012, 11:06

k313, dzięki za wskazówki, przynajmniej będę wiedział w którym kierunku szukać gdybym chciał w to iść.

Michoł, przede wszystkim chciałbym zamienić gaźniki podciśnieniowe na mechaniczne, głównie dla ich prostoty - daję gazu, to podnosi się przepustnica, nic pomiędzy. A dlaczego chciałbym spróbować zasilić oba cylindry jednym gaźnikiem? Bo chcę i na dobrą sprawę mogę. Chociażby po to, aby zobaczyć "co się stanie". No i teoretycznie większa pojemność kolektora ssącego powinna nieco poprawić dynamikę. Ale to teoretycznie, i to właśnie chciałbym sprawdzić.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: Michoł dodano: 27 mar 2012, 12:49

No dobra jedziemy z ta teorią.
Każdy silnik da się zasilić jakim kol wiek gaźnikiem. Ważne żeby średnica przepustnicy była właściwa do pojemności, bo chodzi o ilość przepływy mieszanki paliwowo-powietrznej. Każdy silnik ma podane ile przetłacza powietrza w czasie jednej minuty na decymetr sześcienny. Z tych dany właśnie dobiera się średnice gaźnika tak żeby przez jego średnicę w czasie tej jednej minuty wyrabiał te decymetry sześcienne, które potrzebne są silnikowi aby mógł pracować w pełnym zakręcie obrotów. Oblicza się to tak aby przy granicznych obrotach silnika, wydajność przepływu gaźnika wynosiła zero. Wtedy to uzyskujemy blokadę obrotową i silnik nie wejdzie już na wyższe obroty które mogły by być już niebezpieczne dla jego konstrukcji. To tak w skrócie.
(W naszych motocyklach również moduł zapłonowy tworzy blokadę obrotów silnika. Wiadomo że zapłon sterowany elektronicznie jest bardziej odkłady od mechanicznego).
Króciec ssący między gaźnikiem a głowica jest to odcinek który ma funkcje komory mieszania paliwa z powietrzem. Im krótsza komora mieszania (czyli mniej pojemna) tym silnik szybciej wchodzi na obroty i rośnie moc. Im dłuższa komora mieszania tym lepiej jakby napowietrzona mieszanka i rośnie moment obrotowy. Oczywiście nie wolno przesadzać z tymi odległościami. Jak by był za długi króciec to silnik będzie bardzo leniwy, jak za krótki to spadnie jego siła i trzeba będzie kręcić go do wyższych obrotów.
Aby zrozumieć to zagadnienie trzeba poznać zasady dynamiki układów dolotowych. Są tam wzory na pojemność, czynniki wibracji cząsteczek, ruchy harmoniczne, ciśnień ciągłości przepływów (te nazwy biorę z głowy i mogą się nie zgadzać, kiedyś o tym czytałem i coś tam pamiętam ale mogę kłamać odnośnie tych nazw), czyli strasznie dziwne rzeczy których mój umysł do tej pory bardzo średnio pojmuje.
Najbardziej dokładnym rozwiązaniem jest to aby każdy cylinder był zasilany jednym gaźnikiem. Oczywiście układy wtryskowe są jeszcze bardziej dokładne i precyzyjne.
To tak jak w samochodach. Jeśli będzie silnik zasilany jednopunktowym wtryskiem, będzie miał mniejszą moc i większe spalanie od tego samego silnika na wielopunktowym wtrysku.
Zbierając to wszystko do jednego worka teorii, zasilając swój silnik jednym gaźnikiem, który będzie miał dość długi króciec ssący, bo trzeba wyjść z obu kanałów dolotowych głowicy, złączyć je i dopiero podpiąć gaźnik, możesz uzyskać na pewno większy moment obrotowy, leniwiej będzie silnik się wkręcać na obroty, będzie słabszy w górnym zakresie obrotów, wzrośnie troszkę spalanie.
Zaznaczam że jest to teoria i domysły. Nie mam wielkiego doświadczenia, bo nie przerabiałem tak żadnego motocykla więc nie stwierdzam z góry faktu.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: eNgine dodano: 27 mar 2012, 13:12

k313 pisze:Hej
Wg mnie w chinolach były tylko podciśnieniowe i to jest produkt tylko chiński.


Czyżby ? :] a u mnie na gaźniku jest napisane Mikuni, made in Japan...
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: Luca dodano: 27 mar 2012, 13:23

eNgine pisze:Czyżby ? :] a u mnie na gaźniku jest napisane Mikuni, made in Japan...

A czytałeś dokładnie?
Nie pisze przypadkiem ,,standard by Japan" a to jakby maleńka róznica :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: k313 dodano: 29 mar 2012, 22:46

eNgine pisze:
Czyżby ? :] a u mnie na gaźniku jest napisane Mikuni, made in Japan...

Hej
Prawdopodobnie masz rację, w niektórych Ravenach "podobno" wstawiano oryginalne gaźniki Mikuni (albo bardzo dobrą podróbę).
Proszę czy możesz spisać model, symbol ew dokładniejsze zdjęcia tych gaźników. Delikatnie różnią się od tych typowych stosowanych w Jinlunach czy Rometach. Może uda się dobrać części zamienne do naszych gaźników lub tańsze całe gaźniki.
U mnie po mimo, że gaźniki są montowane oryginalnie przez Rometa to sprężyny mają różną twardość i membrany też są różne.
Awatar użytkownika
k313
Forumowicz
 
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2010, 10:45
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: R250
Tel. kom.: 533749327
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: LEFTHANDY dodano: 30 mar 2012, 05:46

Ten Mikuni to chyba DB26. Baaardzo pospolity gaźnik, łatwo go znaleźć. Kosztuje w granicach 100$
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Rzędowe 250 a gaźnik(i) mechaniczne.

Postautor: skopi dodano: 30 mar 2012, 06:08

Ja mam jeden na zbyciu nówka nierdzewka :D
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron