Opona tył 130/90-15

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Opona tył 130/90-15

Postautor: andrzej dodano: 27 mar 2012, 09:47

Jako że przez 5 lat użytkowania i po przejechaniu 22 tyś. km tylna opona mojego Jelonka wyłysiała, postanowiłem ją wymienić.
Sprzęt jest chiński to i opona też taka będzie.
Idąc śladem tej firmy którą miałem od nowości tzn. DURO znalazłem w necie dwie niedrogie propozycje.

Ten sam model który był zamontowany od nowości

http://www.oponylux.pl/opony-motocyklow ... 90052.html

i troszkę inny wzór

http://www.oponylux.pl/opony-motocyklow ... 90hf2.html

Jak myślicie, która będzie lepiej się sprawować?
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Opona tył 130/90-15

Postautor: Michoł dodano: 27 mar 2012, 10:24

A czy byłeś zadowolony z dotychczasowej opony?
Jeśli tak to nie zmieniaj kształtu bieżnika. Jeśli opona dobrze się spisywała na mokrej nawierzchni, a kształt bieżnika dobrze odprowadzał wodę, w szczególności podczas pochyłu w zakręcie to pozostań przy oryginale. Czułeś że tył trzymał się pewnie i miałeś jakby już wyczucie na ile możesz poszaleć w zakręcie aby jeszcze nie odczuwać uślizgu tyłu, to również pozostań przy tej oponie.

Ja jestem mniej niż średnio zadowolony z mojej tylnej oryginalnej opony montowanej od nowości w moim roadstar-ze. Opona z wyciętym zygzakiem na środku podczas jazdy w koleinach a w szczególność po z frezowanych odcinkach asfaltu daje uczucie kołysania. Krótkie nacięcia na bokach powodują że łysa jest ta opona i na mokrym wślizguje mi się tył. Wiele razy wywaliłbym orła w zakręcie. Opona jest twarda oraz już ma dwa sezony i zaczyna powoli pękać czyli parcieć.

Opona DURO model DM1052 wydaje mi się dobra, jak tak patrzę na nią z obrazka. Prawdopodobnie i ja taka oponę założę, bo nie słyszałem tu na forum negatywnych opinii na jej temat.

Chociaż proszę o rozwinięcie tematu i pisaniu waszych odczuć z użytkowania DURO.

Uważam że nie ma co przesadzać jeśli chodzi o opony do naszych sprzętów. Jeździmy wolno i nawet na upartego nie damy rady przekroczyć 140km/h więc nie musimy mieć full wypasionych opon. Jeśli chińskie DURO robi robotę i przyjemnie się na tym jeździ, to na oponie pirelli chyba nie odczujemy różnicy lub bardzo znikomą.
Ja rozumiem że mamy ścigacza i zakładamy DURO, na trasie mamy 160km.h w zakręcie i czujemy że motor jest nie pewny, a po założeniu Bridgestone nie boimy się wejść w ten sam zakręt przy 180km/h, no to jest sens inwestować w wyższą półkę.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Opona tył 130/90-15

Postautor: andrzej dodano: 27 mar 2012, 11:27

Opona zawsze spisywała się dobrze.
Czy było mokro, czy było trzeba troszkę powykładać się na zakręcie.
Nie było problemów.

Natomiast co do jazdy po frezowanym odcinku drogi, to chyba każdy motocykl rzuca, bez względu na rodzaj opony.

Dzięki za spostrzeżenia.

A w ogóle to ktoś orientuje się jak głęboki powinien być bieżnik, żeby opona nadawała się do wymiany?
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Opona tył 130/90-15

Postautor: Luca dodano: 27 mar 2012, 12:33

andrzej pisze:Jak myślicie, która będzie lepiej się sprawować?

To zależy od gumy jaką zastosowali na te opony. Jeśli obie są z tej samej gumy, to ten stary model powinien lepiej odprowadzać wodę, bo ta druga jakaś taka łysawa.
Ja też zmieniałem na ten sam model Duro, bo byłem z niej zadowolony i nadal jestem. Trzyma się drogi wystarczająco do moich potrzeb i dużo można na niej przejechać. Natomiast w na przodzie Duro mi się nie sprawdzało i mam Metzelera, ale jest tylko trochę lepszy.
Minimalna grubość bieżnika to 1,5mm :)

P.S.
albo lepiej kup ten drugi, to się wtedy dowiemy, czy laczek lepiej trzyma :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Opona tył 130/90-15

Postautor: andrzej dodano: 27 mar 2012, 12:37

Luca pisze:P.S.
albo lepiej kup ten drugi, to się wtedy dowiemy, czy laczek lepiej trzyma :D


Dzięki Łukasz. Ty zawsze byłeś szczery :D :D :D
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Opona tył 130/90-15

Postautor: Michoł dodano: 27 mar 2012, 13:00

Luca napisz jaki model opony z duro ci nie spasił. Będzie wiadomo czego nie kupować.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Opona tył 130/90-15

Postautor: Luca dodano: 27 mar 2012, 13:18

A bo to myślisz, że pamietam? Te opony były standardowo montowane na przodzie. One może i wcale nie były złe, tylko, że ta opona była dedykowana na tył, a Chińczycy zakładali ją z przodu, to nie miała prawa się sprawdzić. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Opona tył 130/90-15

Postautor: selmen dodano: 31 mar 2012, 09:51

namierzłem w końcu oponę, którą założłem obecnie na tył (Luca pytałeś o nią):
http://allegro.pl/honda-suzuki-yamaha-n ... 08263.html

jeszcze nie złożyłem moto do końca to nie wiem jak toto jeździ ale prezentuje się nieźle. jest to opona bezdętkowa.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Opona tył 130/90-15

Postautor: skopi dodano: 01 kwie 2012, 08:13

Tej drugiej bym nie polecał -mam taką od nowości i na mokrym jezdzi sie do d..y, CHITUMY takie :kicha: maja od poczatku, uslizgi nawet na piaseczku i trzebanaprawdę z rozwagą wchodzic w niebo teoretycznie jest ysa jakw ścigu
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Opona tył 130/90-15

Postautor: andrzej dodano: 01 kwie 2012, 10:58

Opony DURO też są bezdętkowe i naprawdę dobrze trzymają się drogi.

Wysokość bieżnika mojej opony to około 2,5 mm. Więc jeszcze mogę wstrzymać się z wymianą :D
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość