Problem z odpaleniem zimnego silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Karol dodano: 06 kwie 2012, 21:28

Jak już wspominałem mam problem z odpaleniem moto - dotychczas po wystygnięciu nie chciał gadać z rozrusznika, a brał na pych, natomiast dziś walczyłem z pół godziny i o mało płuc nie wyplułem i nie chciał ruszyć, albo zagdakał i gasł.
Udało się jednak odpalić, jak mocno naciągnąłem ssanie i wskoczył na wysokie obroty. Domyślam się, że to problem gaźnika ? Co dziwne po rozgrzaniu odpala bez żadnych problemów.

Czego to jest objawem i co mogę zrobić ? Czy paliwa nie dostaje ?
W lipcu czyściłem gaźniki w serwisie i do jesieni odpalał na dotyk :x
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Valdijo dodano: 06 kwie 2012, 21:52

Siemka - mi dało do myślenia to cyt "jak mocno naciągnąłem ssanie " może linka nie otwiera ssania na maksa ( zapieczona ) Ty sterujesz wajchą i masz ją w odpowiednim położeniu , a ssanie nie jest w pełni otwarte - pociągnij ręcznie i zablokuj i spróbuj odpalić :) jak nie pomoże to może mieszanka paliwowo powietrzna , jak masz gaźnik podciśnieniowy i dwa gary może synchro ? Jak nie będzie rezultatów , trzeba będzie kminić dalej :motor:
Awatar użytkownika
Valdijo
Klubowicz
 
Posty: 479
Rejestracja: 01 maja 2010, 20:03
Lokalizacja: Zawadzkie
Motocykl: Yamaha XJ900S Diversion
Tel. kom.: 602807280
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Karol dodano: 06 kwie 2012, 22:03

Linka nie, myślę, że nawet bez ssania motor powinien odpalić na dotyk i tak też odpalał jakiś czas temu. Ssanie było mi potrzebne, żeby nie szarpał w czasie jazdy, póki się nie rozgrzeje.

Synchronizacja gaźników też nie powinna mieć na to wpływu, bo po nagrzaniu silnika mogę go odpalić na dotyk, aż do następnego dnia, poza tym pracuje równo i nie strzela z rur, a gaźniki synchronizowałem w lipcu.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Valdijo dodano: 06 kwie 2012, 22:21

Sugerowałem się moim przykładem , bo też tak miałem , linka od ssania otwarta na full , ale moto odpalało , tylko zastanowił mnie fakt , czemu nie wzrastają obroty - mówię w 80% odpalał zimny , ale nie zawsze okazało sie jak sprawdziłem , wina linki , przesmarowałem napoiłem odpowiednio zamocowałem i problem ustąpił :) Z mojego punktu widzenia nie jest to też lewe powietrze - choć mogę sie mylić - narka :motor:
Awatar użytkownika
Valdijo
Klubowicz
 
Posty: 479
Rejestracja: 01 maja 2010, 20:03
Lokalizacja: Zawadzkie
Motocykl: Yamaha XJ900S Diversion
Tel. kom.: 602807280
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Michoł dodano: 06 kwie 2012, 22:47

Jak zwykle procedura standard. Morduj na rozrusznik z 5 razy, wykręć świece żeby sprawdzić dokładnie czy sucha czy mokra.
Zdaj relacje a wtedy będziemy czaszkować dalej.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Karol dodano: 06 kwie 2012, 23:27

Dziś katowałem go naprawdę długo (i na pych i rozrusznik) oraz wykręciłem jedną świecę i ta nie była zalana - nie zaobserwowałem kapiącej wachy, a elektroda miała normalny prześwit, choć ogólnie świeca nieco okopcona.

Dodatkowo jak udało mi się go w końcu odpalić na lekkim ssaniu, to po chwili gasł, po dodaniu gazu strasznie go muliło i też gasł.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: manko dodano: 07 kwie 2012, 07:00

@Karol "Ssanie było mi potrzebne, żeby nie szarpał w czasie jazdy, póki się nie rozgrzeje."


To co piszesz jest trochę dziwne bo to właśnie na ssaniu motor szarpie!!!.


Sannie w czasie jazdy nie jest potrzebne i powinno być wyłączone( klapka do dołu ). Gdy rozpalamy motor to włączamy sannie( klamka na maxa do góry), czekamy z 1min aż się rozgrzeje i dajemy pół ssania i trochę czekamy, po czym wyłączamy sannie( klamka do dołu). Gdy cylinder jest już ciepły - możemy ruszać w trasę ale koniecznie na wyłączonym ssaniu. Ja tak robię i jest ok.

Pamiętam jak kupiłem mojego wektora i źle włączałem sannie( zamiast do góry to do dołu). Motocykl na ssaniu nie miał nic siły i tylko szarpał. Nigdy w czasie jazdy nie używałem ssania!
Awatar użytkownika
manko
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2012, 09:59
Motocykl: Wektor FD 150-3

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Deamiens dodano: 07 kwie 2012, 08:02

manko, nie generalizuj, każdy gaźnik/silnik ma swoje zachcianki co do ssania. U siebie nigdy nie używam pełnego ssania, do odpału tak 1/2 i od razu zmniejszam na tyle, aby silnik chodził na ok. 3k rpm. Na pełnym, to by chyba ponad 6k szalał, co raczej nie jest mile widziane przy zimnym silniku. Co do właściwego tematu, to się raczej nie wypowiem bo mi nic do głowy nie przychodzi...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Michoł dodano: 07 kwie 2012, 09:05

Ciężko mi podawać jakieś gotowe rozwiązania bo nie znam dokładnie budowy tego moto.
Jedziemy po kolei. A więc nie ma paliwa. Jak tam jest z tymi waszymi kranikami, da się ustawić go w takiej pozycji że leci cały czas benzyna, czy jest to kranik typowo podciśnieniowy i dopiero poprzez podciśnienie z silnika otwiera się kranik? Sprawdzić trzeba czy leci to paliwo jak zdejmiemy przewód, może się coś przytkało i sączy się powoli.
Następnie, sprawdzić czy pompka paliwa działa (jeśli jest). Może tak być że kranik OK a pompka się spitoliła, w przewodzie paliwa jest powietrza i jak mordujesz go żeby odpalił to pozbywasz się powietrza z układu i potem ciągłością strugi paliwa już ciśnieniowo jest wszystko dobrze i motor chodzi. To tak samo jak kradniemy benzynę z baku :) Bierzemy wężyka i robimy podciśnienie.
Chyba że nie ma pompki i układ jest typowo grawitacyjny tak jak np. WSK.
Przydało by się jeszcze sprawdzić czy przewody są w porządku, może się jakiś zagoił, może się przytkał _bezradny różne rzeczy się zdarzają
Powoli po tej nitce idziemy do kłębka. Na sam koniec zostaje nam tylko gaźnik.

Sprawdź najpierw czy paliwo dochodzi do gaźników. Ja tak, to myślimy dalej. No ale przecież gaźniki są w porządku bo silnik potem chodzi normalnie.
Koniecznie też sprawdź przewody podciśnieniowe, do kranika i do pompki, może też coś się przytkało _bezradny
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postautor: Karol dodano: 07 kwie 2012, 10:19

Paliwko leci normalnie po odłączeniu wężyka od gaźnika, a pompki paliwa nasze rzędówki chyba nie mają _bezradny
Tak myślę, że najlepiej będzie, jak wyjmę gaźnik, wyleje z niego paliwo, wyczyszczę z wierzchu co się da, wpuszczę do środka trochę penetratora do gaźników i przy okazji posprawdzam przewody.

Ciekawi mnie jednak to, że motor do odpalenia potrzebuje mocno naciągniętego ssania i odpala dopiero po długim kręceniu rozrusznikiem.

A przy okazji - ostatnio w serwisie coś mówili, że miałem problemy z przeciekającymi zaworkami w gaźnikach (niby naprawili) - gdzie one są i jak je sprawdzić ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron