Gażnik V250

Gażnik V250

Postautor: denwer dodano: 03 lip 2011, 17:20

Witam po długiej nieobecności.
Tak sobie czytam forum i inne stronki i wychodzi na to że spalanie w waszych v250 oscyluje w granicach 3 litrów na 100km.
Moje moto pali od 3.5 do nawet 4 litrów na 100km.
Jest to moto z drugiej ręki i pomyślałem czy czasem iglica w gaźniku nie jest przestawiona na niższy ząbek i czy czasem nie jest rozregulowany gaźnik.
Z tego powodu że mam nikłe pojęcie w sprawach mechanicznych prosiłbym jakąś dobrą osobę o cyknięcie zdjęcia gdzie w naszych moto znajduje się iglica gaźnika i która śruba służy do zmiany obrotów a która do wzbogacania mieszanki.
Obiecuję jej, że jak się spotkamy na jakimś zlocie ma u mnie browarka (bezalkoholowego oczywiście :) )
P.S.
W wolnej chwili pokażę wam jak załatwić sobie tani gmol do naszych maszynek.
Obrazek
https://picasaweb.google.com/denwer4u/DropBox#5625145507958439634
denwer
 

Gażnik V250

Postautor: LEFTHANDY dodano: 04 lip 2011, 18:13

Pewnie go katujesz. Mi też pali ok. 3,5 litra. Ale fakt, nie 4.

Ustaw śrubę od iglicy na 1,5 obrotu od maksymalnego wkręcenia. Obroty ustaw tak by miarowo pykał i jechał na jedynce bez dodawania gazu w tempie "emeryta idącego do baru mlecznego na obiad".

Jak to nie pomoże to daj do mechanika, niech ci wyregulują skład. Jak będą się pluć, że chinol to powiedz im, że ustawienia takie same jak w XV 250 Virago.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Gażnik V250

Postautor: denwer dodano: 05 lip 2011, 10:31

Właśnie próbuję jeździć normalnie. Na trasie staram się nie przekraczać obrotów powyżej 6000 a norma to 5000obr/min. Nie jestem młodziakiem którego kręci prędkość. Zmieniłem zębatki na prędkość o trzy na tyle żeby nie katować silnika i przelotową na trasie mam około 70-80km/h
Muszę zerknąć na świece jak jest wyregulowana mieszanka .
Która to śruba od iglicy a która od obrotów ?
Ustawiałem już wcześniej gaźniki ale w innym moto.
denwer
 

Gażnik V250

Postautor: LEFTHANDY dodano: 05 lip 2011, 22:35

Śrubę od obrotów masz z lewej strony jak się schylisz taka duza mosiężna z wcięciem krzyżakowym, za gaźnikiem.
Śrubę od komory pływakowej masz z prawej strony za pompą paliwa. Aby się do niej dostać musisz ją odkręcić. I masz śrubkę od komory pływaka. Nie pomylisz jej z niczym innym.
Sprawdź, czy twoje spasione dupsko pasuje do wymarzonego sprzęta: http://cycle-ergo.com/
Awatar użytkownika
LEFTHANDY
Forumowicz
 
Posty: 1620
Rejestracja: 28 mar 2008, 11:02
Lokalizacja: Praga_TARG?WEK
Motocykl: Rude Bettie V250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Gażnik V250

Postautor: Michoł dodano: 06 kwie 2012, 22:31

Miałem tu się odezwać ale jakoś mi tak schodzi. Na wstępie chciałem powiedzieć że mało czasu poświeciłem temu gaźnikowi bo gdy go wyjąłem to od razu szybko poskładałem, bo jeździć trzeba, jeździć :) Nie jestem super fach-majstrem i nie znam wszystkich gaźników świata, więc mogłem coś przeoczyć. Jeśli ktoś ma większe doświadczenie proszę mnie tu sprostować.

Nasz gaźnik to konstrukcja cepa. Śruba od wolnych obrotów znajduje się na ramieniu które podciąga dźwignie przepustnicy, poprzez regulacje jej wychylenia możemy ustawić wolne obroty.
Śruba od składu mieszanki znajduje się centralnie za pompka paliwa, jest to śruba w głębokim gnieździe na śrubokręt płaski. Ta śrubą sterujemy tylko ilością powietrza. Ilość podawanej benzyny zależny tylko od dyszy paliwowej. Nie ma też regulacji wysokości iglicy (mogę się mylić, jeśli ktoś coś wie proszę o sprostowanie).
Dzięki temu gaźnik jest bardzo prosty a tym samym odporny na samo-rozregulowywanie. Producent przeliczył ile silnik potrzebuje benzyny poprzez przepustowość dyszy paliwowej i tylko dobieramy dawkę powietrza aby mieszanka była słuszna.
Dlatego jeśli ktoś ma wrażenie że moto dużo pali to:
- Linka ssania nie sofa się do końca i dysza ssania podaje dodatkowo paliwo.
- Jeździmy do odcinki na zaciętym gazie :)
- Moto jest obciążony, kufer, sakwy, plecaczek i jedziemy po mieście.

Jeśli przyjdzie mi rozbierać do cna ten gaźnik żeby go wyczyścić albo inna rzecz się stanie i odkryje coś jeszcze na pewno tu napiszę.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Gażnik V250

Postautor: Grzeno dodano: 07 kwie 2012, 09:43

Z prawej strony motocykla zaraz za pompą paliwa jak wspomniałeś jest śruba regulacji powietrza a tuż nad nią pokrywa która to wygląda jak dzwonek od roweru a pod nią membrana z grzybem i igłą do regulacji
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Gażnik V250

Postautor: Michoł dodano: 07 kwie 2012, 10:21

Tak, zgadza się. Pod tym jakby dzwonkiem znajduje się sprężyna i membrana od przepustnicy podciśnieniowej. Przepustnica podciśnieniowa ma kształt tłoczka a na samym dole znajduje się iglica która jest przykręcona do podstawy tłoczka.

Nie wiem czy iglica jest regulowana. Są gaźniki gdzie iglica jest przykręcona na stałe i nie ma regulacji, a są i takie co maja ta regulacje.
Jak włożę tam oko to napisze co i jak. Przydało by się i jakieś zdjęcia zrobić.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Gażnik V250

Postautor: szesnasty dodano: 07 kwie 2012, 11:57

Jako że jestem świeżo po czyszczeniu gaźnika mogę zapodać fotki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcie poniżej. Tu wkręcamy linkę ssania.
Obrazek
Linka ssania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcie poniżej. Oznaczenia:
1 Odpowietrzenie komory pływakowej
2 Miejsce na śrubę spustową paliwa z gaźnika
3 Kanał spustowy paliwa, po założeniu przeźroczystej rurki sprawdzamy poziom paliwa w gaźniku
4 Kreski na odlewie korpusu stanowią punkty odniesienia przy ustawianiu poziomu paliwa w gaźniku
Obrazek
Zdjęcie poniżej. Wyginając tą blaszkę ustawiamy właściwy poziom paliwa w gaźniku.
Obrazek
Zdjęcie poniżej. Wkręt do regulacji składu mieszanki wolnych obrotów.
Obrazek
Zdjęcie poniżej. Strzałką oznaczone pokrętło regulacji wolnych obrotów.
Obrazek
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Gażnik V250

Postautor: Michoł dodano: 07 kwie 2012, 14:17

Szesnasty, no jest tak pięknie że aż ślicznie :) Super zdjęcia. Teraz chyba jest już wszystko jasne. Da się regulować wysokość iglicy, co widać na zdjęciach. Od razu elegancko pokazane jak wymienia się linkę ssania jeśli by się zerwała. Sprawdzenie poziomu paliwa.
No to mamy gaźnik rozpracowany, widać gdzie i jak i czym kręcić żeby regulować.
:dobrarobota:
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość