Sprawdzanie iskrownika / statora

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: Karol dodano: 07 kwie 2012, 15:03

Czy może ktoś z was sprawdzał już swój iskrownik w prądnicy ? Wydaje mi się, że moja prądnica ma słabą moc i chciałbym pomierzyć odpowiednie wielkości.
Domyślam się, że trzeba pomierzyć oporność cewek i napięcie na każdym z żółtych kabli.

Czy ktoś wie, jakie powinny być wartości poszczególnych wielkości oraz jak i na jakich przewodach należy tego dokonać ?

A tak wygląda przeciętny stator
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: szesnasty dodano: 07 kwie 2012, 18:11

Na forum Virago jest to obszernie rozpisane.
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: Karol dodano: 07 kwie 2012, 19:50

Dzięki, lektura zacna :dzieki:

Teraz mam pytania pomocnicze:
- czy jak odłączę stator (prądnicę) od regulatora napięcia, to motocykl uruchomi się z samego rozrusznika i akumulatora ?
- czy w Virago 250 prądnica powinna mieć podobną wydajność, jak w naszych chińczykach (trzeba mieć jakieś odniesienie) ?

Jak przeprowadzę diagnozę, to postaram się w kilku zdaniach streścić, jak to robić. Najtrudniejsze już chyba za mną.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: szesnasty dodano: 07 kwie 2012, 20:47

Karol pisze:- czy jak odłączę stator (prądnicę) od regulatora napięcia, to motocykl uruchomi się z samego rozrusznika i akumulatora ?
- czy w Virago 250 prądnica powinna mieć podobną wydajność, jak w naszych chińczykach (trzeba mieć jakieś odniesienie) ?
.


Tak na oba pytania.
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: Karol dodano: 09 kwie 2012, 20:25

Nie chcę zapeszać, ale chyba naprawiłem prądnicę i na razie nie zamieszczę poradnika, jak diagnozować iskrownik (chyba, że ktoś bardzo będzie chciał).

Przy czyszczeniu gaźnika zdjąłem bak i cudem zauważyłem, że z kostki łączącej prądnicę z regulatorem napięcia (3 żółte przewody), umieszczonej bod bakiem wypiął się 1 kabelek, w związku z czym prądnica działała na 1/3 swojej mocy. Poskładałem wszystko do kupy i na włączonym silniku, przy wolnych obrotach na klemach jest 14,5V, po zapaleniu wszystkich świateł jest 13-13,5V.

Już nie będę musiał gasić lampy stojąc na światłach Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Sprawdzanie iskrownika / statora

Postautor: mike_russ dodano: 09 kwie 2012, 22:42

Po prostu dwóch faz zabrakło :D
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość