Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Karol dodano: 21 mar 2012, 18:54

Sezon się zaczął i nie wiedzieć czemu silnik zaczął przeciekać. W zeszłe lato wymieniłem uszczelkę pod lewą pokrywą, wymieniłem oring i zakleiłem silikonem czujnik jałowego biegu. Było nie najgorzej, aż do teraz - ledwie parę kilometrów w tym miesiącu zrobiłem, a tu leci, jak z cyca.
Skopi mówi, że to z simeringów na wale, gdy za dużo wleje się oleju, więc sprawdziłem poziom oleju i faktycznie jest go sporo (po wkręceniu bagnetu jest do wartości max).

Czy to możliwe, że w czasie zimy benzyna dostawała się do silnika i oleju (kranik miałem otwarty) ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Luca dodano: 22 mar 2012, 11:37

Karol pisze:Czy to możliwe, że w czasie zimy benzyna dostawała się do silnika i oleju (kranik miałem otwarty) ?

Jest to możliwe, jeśli benzyna ślączy przez gaźnik. Na dłuższy postój kranik się zakręca.
Poza tym to sprawdź czy odma nie jest przytkana i gdzie faktycznie olej cieknie.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Karol dodano: 12 kwie 2012, 16:38

A więc zrzuciłem dziś lewą pokrywę i wygląda to tak:

Obrazek

I teraz nie wiem - cieknie z simeringa na wale, czy z czujnika jałowego biegu ? (widać na zdjęciu krople oleju na simeringu)

Obrazek Obrazek

Nie wiem, czy jest sens i potrzeba coś z tym robić, czy zostawić jak jest - dolewać oleju w sumie nie muszę, a nie chciałbym żeby było jeszcze gorzej, jak zmienię simering.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Peliks dodano: 12 kwie 2012, 18:05

Nie chcę nikogo wprowadzić w błąd bo nie znam rzędówek ale w chińskich silnikach typu V olej jest nominalnie w tym miejscu tzn. magneto pracuje w oleju. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Karol dodano: 12 kwie 2012, 19:49

Rzędówki mają suche magneto, gdyż odgradza je taka blacha
Obrazek

Może faktycznie olej ma prawo być pod tą blachą, tylko czemu i którędy cieknie w takim razie ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Arcon dodano: 12 kwie 2012, 23:18

Blacha blachą, a w takim razie (skoro tam powinno być sucho) to po co uszczelka pomiędzy pokrywą a tą blachą? Dziwne toto.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Karol dodano: 13 kwie 2012, 00:08

Dokładnie, jest uszczelka, ale sama pokrywa ma też taką dziurkę, którą to ma uciekać ewentualny olej, który znalazłby się pod magnetem.
Możliwe, że ta uszczelka jest tylko elementem wygłuszającym ewentualne drgania pokrywy.

Ale żeby nie było - to jest wymysł japoński, schemat Hondy CMX250 (swoją drogą dziwnie podobny do tego rometowskiego :D
http://images.powersportsnetwork.com/fi ... E0900B.gif
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Luca dodano: 13 kwie 2012, 09:24

Karol pisze:... teraz nie wiem - cieknie z simeringa na wale, czy z czujnika jałowego biegu ? (widać na zdjęciu krople oleju na simeringu)

Wyczyść do sucha i zostaw motocykl mocno przechylony na noc. Może rano się coś pojawi?
A jak nie, to wykręć świece, przełącz na piąty bieg i zjedź ze dwa razy z jakiegoś wzniesienia, tak, by wał się trochę poobracał.
Sprawdź jeszcze, czy wał nie ma choćby minimalnego luzu poprzecznego. Na fotkach widać, jakby to uszczelniacz wału puszczał.

--- EDYTOWANY Pią Kwi 13, 2012 8:26 am ---

Arcon pisze:Blacha blachą, a w takim razie (skoro tam powinno być sucho) to po co uszczelka pomiędzy pokrywą a tą blachą? Dziwne toto.

Nie dziwne, tylko ma być tam sucho, czysto i pewnie. Dzięki uszczelce nie dostaje się tam wilgoć i syf drogowy. Bez uszczelki po przestanej nocy w deszczu możnaby się spodziewać kłopotów z rozruchem i ładowaniem.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Karol dodano: 16 wrz 2012, 16:51

Zostawiłem temat na pół roku, ale teraz przy okazji wymiany oleju chciałbym do niego powrócić.

Zdjąłem lewą pokrywę i teraz widzę, że cieknie zarówno z czujnika, jak i z okolic wału.
W przypadku czujnika zrobiłem już chyba wszystko, co mogłem, czyli wymieniłem oring i podkleiłem dodatkowo silikonem, ale cieknie niezbyt mocno i myślę, że kolejny raz spróbuje w przyszłym roku przy spuszczaniu oleju.
Podpowiedzcie mi jednak, co zrobić z wałem, bo tu cieknie już mocniej. Czy wystarczy sama wymiana uszczelniacza ? Na zdjęciu poniżej widać kroplę oleju kapiącą z wału, tak jakby wypływał on gdzieś z łożyska, a nie z uszczelniacza ??

Obrazek

Może jest tam jeszcze jakiś wewnętrzny simmering na wale ?
Tak to wygląda na schemacie Jawy i Lifana
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Walki z wyciekiem oleju ciąg dalszy

Postautor: Luca dodano: 17 wrz 2012, 08:25

Jakiś dziwny ten uszczelniacz masz? Nie wiem, czy u mnie jest tak samo, bo nie zaglądałem.
Wewnętrzna średnica uszczelniacza jest, jakby z innej bajki, no chyba, że magneto ma wypust, który wchodzi w ten uszczelniacz i tak to ma pracować.
Zrób fotkę magneta, od strony tego łożyska.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości