wyciek oleju - wałek zdawczy.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 12 kwie 2012, 12:51

Tak, na obu - i tylko lewa strona. A co do katowania to raczej nie jestem zwolennikiem "plastykowych przecinaków", a tym bardziej na zimnym silniku więc to raczej odpada.
Odkąd odebrałem go z serwisu luzy często się pojawiały.
Olej wyciekł mi dopiero teraz, po zimie zrobiłem nim ok 150 km i olej "wykapał".
Czyli reasumując muszę znaleźć kogoś kumatego, kto mi tam zajrzy. hmmmm...

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 16:17 ---

Simering wymieniony, zawory ustawione.
Zrobiłem 11 km, podjechałem pod dom i za dwie godziny schodzę do moto, a tu znów plamka (co prawda wielkości dwu złotówki, ale jest). Rozebrałem jeszcze raz, i z simenringu nie leci, na wałku zdawczym niby też jest ok., myślę że to ściekło stare - wyczyściłem jeszcze raz dokładnie, teraz robię wskaźnik paliwa bo mi nie działa (pływak spadł),. Jak zrobię - jadę w trasę i zobaczę co z tym kapaniem.... Napiszę co i jak.

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 19:34 ---

A więc tak....
Wymieniłem simering na wałku od biegów, ustawiłem zawory i.....
zawory klekoczą, a olej cieknie z wałka zdawczego. Niestety nie wiem czy łozysko tez jest walnięte bo nie mam możliwości dzisiaj tego sprawdzić.
Już wiem że niebawem będzie mnie czekał remoncik "engine'a". Słuchać że są jakieś luzy (wiadomo zawory), nawet zauważyłem że z lewego tłumika cieknie mi olej - zawory/pierścienie???
I tutaj mam pytanko - znacie może kogoś co podjąłby się remontu silnika? Nie wiem jak z częściami - aczkolwiek jest forma w Bytomiu która ma części to FYM'a.

PLEASE HELP :(
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 19 kwie 2012, 20:33

Mam, udało mi się dzisiaj zabrać za motór.
i wyjąłem uszczelniacz z wałka zdawczego (jak kręciłem wałkiem- uszczelniacz też się kręcił / więc miał luzy) wyjąłem go i sprawdziłem luz na wałku - brak, tylko jest delikatnie ja go wpycham i wyciągam.
Teraz tylko zakup simeringa i następny remoncik. Mianowicie do wymiany mam pierścienie i pewnie zawory (czy to trudne - dam rade zrobić to sam?) Pytam, bo w okolicy nie ma nikogo kto by się tego podjął, a przy okazji jest to okazja do poznania "bebechów i zajrzenia do środka samemu". Tylko jak to okaże się czarna magia to będę to robił cały rok.
Co o tym sądzicie - robić to samemu? na co zwrócić uwagę?


Piszę o tych pierścieniach i zaworach, bo w tłumiku pojawił się olej.

POZDRAWIAM
:motor:
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: Michoł dodano: 19 kwie 2012, 22:15

Zanim zaczniesz cokolwiek robić upewnij się że są dostępne części.
Mogę się mylić ale twój silnik jest jota w jotę taki sam jak w suzuki intruder 250.
Niech też koledzy się tu wypowiedzą z forum na ten temat, bo na części z rometa to można chyba pomarzyć że będą dostępne.

Gdy już będzie wiadomo że są części to można zaczynać coś robić. Nie kupuj nic na zapas, po prostu upewnij się że masz dostęp do części.
Następny krok to dokumentacja techniczna tego silnika. Bez niej będzie ci trudno coś zrobić bo jesteś świeżak. Taka dokumentacja zawiera dokładne rysunki poglądowe oraz inne ważne informacje odnośnie momentów dokręcania głowicy, ustawienia rozrządu itd.
Gdy już zapewnisz sobie takie wsparcie, myślę że dasz rade coś zrobić. Nawet jak będziesz miał problem, to dzięki zapoznaniu się z budową i podparciem o dokumentacje, będziesz zadawać konkretne pytania i tym samym szybciej pomożemy tu na forum. Pisanie od początku co i jak masz zrobić było by bardzo trudne.
Spróbuj na razie zgromadzić potrzebne informacje.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 20 kwie 2012, 07:57

Dzięki.
Masz rację najpierw podzwonię odnośnie części. Natomiat jeżeli chodzi o wyciek oleju z tłumika - czy zdejmując głowicę i całą górę muszę silnik wywlekać z ramy?
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: Michoł dodano: 20 kwie 2012, 08:47

Jeśli będziesz chciał wymienić pierścienie na tłokach to musisz wyjąc silnik. Szpilki głowicy są przestrzelone przez cały cylinder i głowice. Za mało miejsca jest żeby podnieść na tyle cylindry żeby zeszły ze szpilek.
Ja jak robię jakikolwiek remont to przygotowuję cały stół warsztatowy oraz pełno jakiś pudełeczek. Jak rozbieram to wszystko jest w osobnych pudełkach które potem podpisuję co w nich jest, np. przednia śruba mocowania silnika albo tylna prawa łapa silnika i śruby mocujące. Dzięki takiej organizacji pracy nie będziesz się potem zastanawiam co gdzie było i jaka tam była śruba co to trzymała.
Gdy już wyjmiesz silnik, umyj go porządnie i dopiero kładź na stół warsztatowy. Tak jak wspomniałem, warsztat ma być czysty, żadnej roboty w piachu. Ja zawsze biorę jakieś stare białe prześcieradło i rozkładam na całym stole. Narzędzia w dłoń i rozbieraj. Pudełka tak samo maja być na wszystko, jak jest coś co wymaga zapamiętania bo są podobne śruby albo elementy to robię zdjęcia.
Dobra organizacja miejsca pracy to 50% dobrze wykonanej roboty.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 20 kwie 2012, 09:13

Dzięki przyjacielu za cenne wskazówki.

na pewno dostosuje się do twoich rad. :piwa:
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: Luca dodano: 20 kwie 2012, 09:46

lukima pisze: ustawiłem zawory i.....
zawory klekoczą

Jesteś pewien, że dobrze ustawiłeś zawory. Jakie luzy ustawiłeś i czy było to napewno w GMP.

lukima pisze:Już wiem że niebawem będzie mnie czekał remoncik "engine'a". Słuchać że są jakieś luzy (wiadomo zawory), nawet zauważyłem że z lewego tłumika cieknie mi olej - zawory/pierścienie???

Po czym wiesz, że musisz remontować silnik? Sprawdzałeś stopień sprężania, robiłeś próbę olejową?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 20 kwie 2012, 10:00

Witaj,

No i proszę - znów się czegoś nowego dowiem :)
Zawory ustawiłem na 0,10 ssący i 0,15 wydechowy. Niestety nie mam czym sprawdzić stopnia sprężania (chyba że podjade po sprzęt do znajomego. A jak zrobić próbę olejową?
Nie wiem na czym ona polega, ale jak wlałem świeży olej, i przejechałem 20 km, zlewając go z powrotem celem wymiany uszczelniacza na wałku zdawczym, olej był przypalony - czarny, ale nadal posiadał swoje właściwości - gęstość.
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: Luca dodano: 20 kwie 2012, 10:06

lukima pisze: i wyjąłem uszczelniacz z wałka zdawczego (jak kręciłem wałkiem- uszczelniacz też się kręcił / więc miał luzy) wyjąłem go i sprawdziłem luz na wałku - brak, tylko jest delikatnie ja go wpycham i wyciągam.

No to z łożyskiem wałka jest najprawdopodobniej wszystko ok. Ponieważ uszczelniacz kręcił się razem z wałkiem, to możesz mieć już trochę podrobione gniazdo w bloku silnika. Jeśli nowy uszczerlniacz będzie wchodził lekko, to gniazdo musisz wytrzeć do sucha, odtłuścić i posmarować dobrym silikonem (cienka warstwa, nie grubo, bo gluty będą w silniku), lub jakimś klejem rozłącznym przeznaczonym so silników. Usczelniacz ma wchodzić z oporem, nie ma się kręcić i ma być szczelny na obwodzie.

lukima pisze:
Mianowicie do wymiany mam pierścienie i pewnie zawory (czy to trudne - dam rade zrobić to sam?)

Tego to ty nie wiesz co masz do wymiany. Najpierw to zlikwiduj wyciek z wałka zdawczego, potem, gdy już nie będziesz gubił oleju, się okaże, czy silnik sam pobiera jakiś olej.
Poza tym to mam wątpliwości, czy dobrze poustawiałeś te zawory. Następnie sprawdź czy na obu cylindrach masz takie samo ciśnienie sprężania. Sprawdzasz przy wykręconych świecach i manetce ustawionej na max. Notujesz wyniki. Potem robisz to samo, ale przed próbą, kolejno wciskasz strzykwaką przez otwór po świecy jakieś 5 ml oleju i spradzasz ciśnienie ponownie. Notujesz wyniki i porównujesz. jeśli ciśnienie sprężania wzrośnie, to pierścienie puszczają, a jak nie wzrośnie, to może puszczać jakiś uszczelniacz na zaworze.
Zanim zaczniesz rozbierać silnik, powinieneś wiedzieć ile silnik faktycznie zużywa oleju i jak wygląda kwestja ciśnienia sprężania?

--- EDYTOWANY Pią Kwi 20, 2012 9:17 am ---

lukima pisze: Zawory ustawiłem na 0,10 ssący i 0,15 wydechowy.

No to sprawdź jeszcze raz, czy trzymają ustawienia i posprawdzaj, czy szpilki trzymające cylinder są podokręcane. Znaczy się, czy nie dają się dokręcać, bez większych problemów. jeśli stawiają silny opór, to nie kręć, żebyś nic nie pourywał. Do tego powinno się mieć klucz dynamometryczny i znać moment dokręcenia.

lukima pisze:
Niestety nie mam czym sprawdzić stopnia sprężania (chyba że podjade po sprzęt do znajomego.

Najpierw zlikwiduj wyciek, a potem spokojnie możesz pojechać motocyklem do znajomego, który skoro ma, to może i potrafi pomierzyć.

lukima pisze:
ale jak wlałem świeży olej, i przejechałem 20 km, zlewając go z powrotem celem wymiany uszczelniacza na wałku zdawczym, olej był przypalony - czarny,

Nie świadczy to dobrze, że po 20tyś był już czarny. Ci psełdo fachowcy, co rozkręcali ci silnik, mogli norobić niezłego bigosu przy składaniu i stąd te wszystkie problemy.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

wyciek oleju - wałek zdawczy.

Postautor: lukima dodano: 20 kwie 2012, 10:40

Dzięki Luca za rade.

Dzisiaj na cały weekend jadę do rodziny, jak wrócę to się zabieram za moto - obfotografuję i na pewno dam znać co i jak.
Awatar użytkownika
lukima
Forumowicz
 
Posty: 64
Rejestracja: 09 maja 2011, 08:42
Lokalizacja: ?rem, Pozna?
Motocykl: FYM FY 250
Tel. kom.: 693245992
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość