Szukam kasku

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Szukam kasku

Postautor: Szubi dodano: 03 cze 2012, 15:21

andrzej pisze:Ja mam LS2 z wypinaną szczęką.
ciekawa opcja -można przerobić na jeta

ja rozmyślam nad takimi : http://motor-x.pl/p100396,kask-ls2-ff38 ... ack-l.html lub http://motor-x.pl/p139862,kask-ls2-ff37 ... k-xxl.html

tylko że szukam różnic między tymi dwoma i poza wyglądem nie widzę. W teście miesięcznika Motocykl wypadł dość dobrze a w testach bezpieczeństwa otrzymał 4 **** gwiazdki
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Szukam kasku

Postautor: MENELLO dodano: 06 cze 2012, 17:28

Awatar użytkownika
MENELLO
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 02 cze 2012, 09:51
Motocykl: ZIPP TRACKER
Płeć: mężczyzna

Szukam kasku

Postautor: Szubi dodano: 06 cze 2012, 18:05

beniamin82 pisze:
Czytałem na forum że zakupiłeś kask na który również ja się czaję.

W sumie to mam go niecały miesiąc. Ale co wiem to napiszę.

Tylko mam dylemat między FF 370 Easy lub FF 386 Ride.


Tutaj masz test kasku FF 386 przeprowadzony w anglii.
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/ls2-ff386

A w testach niemieckiego TUV kask FF 370 Easy dostał 18 na 20możliwych punktów jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
(Dla porównania SHOEI za 2300 dostał punktów tylko 14/20). (żeby było jasne testowali tylko szczękowce)

Ogólnie w testach gazety "motocykl" zajął przedostatnie miejsce jeśli chodzi o całokształt, ale był tez najtańszy.
Mnie cieszy że akurat bezpieczeństwo nie odbiega od czołówki stawki.

370-tka to tegoroczna nowość i w dodatku tańsza;
386 z kolei bardziej mi go polecali w sklepie, podobno wygodniejszy. W 386 bardziej podobają mi się wloty powietrza na górze, natomiast zastanawiam się czy przez to że w 370 z tyłu jest wylot powietrza, nie jest lepsza wentylacja.


Wentylacja jest taka sobie, ale wiesz, jeździłem ostatnio w kasku typu JET.
Jest wlot z przodu który mam cały czas otwarty. Jak jest zimno (6-10stopni), to lekko ciągnie po zatokach (jak się zamknie ten wlot to para nie schodzi). Natomiast dosyć dobrze radzi sobie z zaparowaną szybką. Nawet gdy jest dużo wilgoci przy prędkości 40kmh mgiełka schodzi (co prawda przy niskich prędkościach para schodzi tylko z centralnej części szybki, ale jest to wystarczające do bezpiecznej jazdy).
Jeździłem wczesniej JETem z LIDLA i mimo że był otwarty mgła nie schodziła, a tu nie ma problemu.

Jak jest ciepło (maksymalnie ostatnio było 24stopnie) to otwierałem lekko szybkę przednią.
I tu jest taki mankament że skok szybki jest dosyć duży, i jeżeli ustawimy na pierwszy ząbek to wieje niemiłosiernie po oczach, blenda nie pomaga. Natomiast daje się uchylić tylko lekko, tak między ząbkami, tyle że wtedy przy naporze wiatru (100km/h) szybka się domyka.

Ogólnie muszę jednak powiedzieć że głowa mi się nie poci (najdalsza trasa około 40km).

Jak przymierzałem kaski trochę mnie wkurzała blenda, nie chowała się do końca.


Moja chowa się do końca, bez problemu.

jak działają wszystkie mechanizmy, czy cichy itp.


Dzwięk tylko minimalnie cichszy od JETa. Ale nie powiedziałbym że uciążliwy (tyle że jak mówię nigdy nie jeździłem w "znanych markach")

Mechanizm opuszczania blendy jest wygodny nawet w skórzanej rękawicy.
Ciężko jest natomiast zamknąć "szczękę" jadąc. żeby dobrze "zaskoczyła" trzeba lekko docisnąć od spodu. Może się wyrobi.

w XL poduszki policzkowe mnie uwierały. Można je jakoś dopasować, czy może z biegiem czasu się trochę ułożą?


Myślę że z reguły poduszki się układają pod właściciela, choć moje mi akurat dosyć dobrze pasują. Natomiast kask wymaga tego żeby się golić :-). 3-dniowy zarost wyciągnął kilka nitek, ale po odcięciu ich już nic się takiego nie pojawiło (a z reguły noszę 3dniowy zarost na życzenie żony).

Bądź co bądź dostałem 2 lata gwaracji. Za tę cenę nie mam co narzekać.
Aha i jeszcze jedno, kask ma wgłębienia służące do zamontowania słuchawek Bluetooth oraz jest przystosowany do zamontowania podwójnej szybki typu pinlock (przeciw parowaniu).

Ogólnie jestem zadowolony. Pokonuję w tym kasku 150km tygodniowo. Więc przejechałem już jakieś 500km. I jest ok.


P.S. Myślę że możesz spokojnie ten post wrzucić do jakiegoś wątku z forum o kaskach, może komuś się przyda.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Szukam kasku

Postautor: beniamin82 dodano: 06 cze 2012, 18:11

Gwoli wyjaśnienia, opisuję moje wrażenia z użytkowania FF 370
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Szukam kasku

Postautor: Szubi dodano: 29 cze 2012, 18:06

szukałem, szukałem, radziłem się kolegów :dzieki: , i poszukałem kask firmy LS2 FF386 Ride

krótka recenzja, może komuś się przyda
Kask kupowałem głównie aby poprawić swoje bezpieczeństwo. Dotychczas jeździłem w otwartym, kupionym 5 minut przed kupnem motocykla. Wybór mój padł na szczękowca. Bezpieczeństwo przy zamkniętym + komfort użytkowania. Firmę LS2 wybrałem ponieważ była w zasięgu moich możliwości finansowych oraz w różnych testach bezpieczeństwa kaski te plasowały się na bardzo dobrych pozycjach. Mój kask to FF386 Ride bliźniaczo podobny do FF370 Easy który posiada kolega beniamin82. Różni się przede wszystkim wlotami powietrza. Mój ma wlot umieszczony centralnie, FF370 dwa wloty po bokach. Dodatkowo 370 ma wylot powietrza z tyłu kasku. Model Ride to nowość roku 2011, Easy to tegoroczna nowość. Kask jest przygotowany pod bluetootch oraz pinlocka. Blenda przeciwsłoneczna opuszcza się sprawnie, podnosi się błyskawicznie. Reguluję się ją z boku kasku. Dostęp jest dobry, nawet w rękawicy w czasie jazdy łatwo się obsługuje. Jeśli chodzi o szczękę, bardzo łatwo się otwiera i przynajmniej u mnie, bardzo łatwo się zamyka. Nie ma problemu aby w trakcie jazdy, jedną ręką delikatnie ją zamknąć. Co ważne producent nakazuje rozpoczęcie jazdy dopiero po zamknięciu szczęki. Nie ma homologacji na Jeta. W mieście z prędkością do 50/h i spuszczoną blendą (szczęka podniesiona) jeździ się przyjemnie. Przy większych prędkościach już za bardzo wieje. Szybka ma być odporna na zaparowanie, porysowanie itp. ale każdy tak pisze, zobaczymy co wyjdzie w praniu. Skok szybki jest dość duży, po uniesieniu do pierwszej blokady powstaje dość duża szczelina która powoduje że mocno wieje. Szybkę, w razie potrzeby, można szybko i łatwo wymienić. Jeśli chodzi o wentylację, oprócz regulacji centralnej na górze kasku, są wloty powietrza na szczęce (2 ustawienia). Od dołu szczęki jest materiał zapobiegający powiewaniu od dołu. Zapięcie kasku jest bardzo łatwe i komfortowe. Najpierw przypinamy materiał na rzep, potem sam zamek kasku. Wnętrze kasku jest wypinane. Jedyny "mankament" który zauważyłem to poduszki boczne, które wpychają mi policzki do środka gęby. Może z czasem się ułożą ? Jeśli chodzi o hałas, to czuję różnicę pomiędzy kaskiem otwartym a szczękowcem, ale o błogiej ciszy należy zapomnieć. Jakość wykonania i użyte materiały, moim zdaniem są ok. Jeśli chodzi o firmę LS2, to hiszpańska firma produkująca w Chinach. Do kasku był dołączony pokrowiec, naklejki z logo firmy, oraz dodatkowa gąbka do wnętrza kasku. Kask nabyłem w Poznaniu w sklepie moto-obroty link do sklepu: http://www.moto-obroty.pl/ na ulicy Obornickiej. Sklep prowadzi też sprzedaż w internecie i na Allegro. Można negocjować cenę !!! Mój normalnie kosztuje 442 zł a zapłaciłem w sumie 350 zł :tango:

Po dłuższym okresie użytkowania napiszę coś więcej.

Kilka słów odnoście jazdy w słoneczne upalne dni. Jeśli chodzi o wentylacje jest dobrze. Po zdjęciu kasku, głowa jest sucha. Jak się stoi na światłach, pot wstępuje na czoło. Natomiast blenda mogłaby być trochę ciemniejsza. Jadąc w ostrym słońcu, jednak trochę słoneczko razi.

Po dłuższym użytkowaniu przyznaję rację beniaminowi82 co do golenia. U mnie co prawda nie wyszły żadne nitki, ale za to zmechaciły się poduszki policzkowe. Noszę zarówno wąsy jak i brodę i nie zamierzam tego zmieniać :czapa:

03/09/2012 recenzji ciąg dalszy:

rzep przy przypięciu kasku kiepsko trzyma ale dobrze przytrzymuje go zapięcie właściwe.

Zakupiłem pinlocka do kasku. Założyli mi w sklepie (sam się nie odważyłem, podobno źle wklejony nie działa). Odkąd go mam nie musiałem uchylać szybki, podnosić szczęki itp. Natomiast raz stojąc na światłach, zaparowały mi okulary :wielkieoczy: Po dłuższym okresie użytkowania, szczególnie późną jesienią, opiszę dalsze wrażenia :pisze:
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 11:29 przez Szubi, łącznie zmieniany 3 razy
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Szukam kasku

Postautor: eNgine dodano: 29 cze 2012, 19:19

Świetny opis, dzięki. Teraz przydało by się porównanie do podobnie kosztującej szczękowej Naxy. Bo sam mam dylemat który kask wybrać.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Szukam kasku

Postautor: beniamin82 dodano: 02 wrz 2012, 17:50

Uwaga dla posiadaczy LS2 FF 386 FF 370.

Dziś podczas jazdy (uchylania szybki) zgubiłem tę oto część:

Obrazek

Obrazek

znaleźć to ustrojstwo w necie to już sukces, niestety cena powala na kolana.
Za komplet trzeba dać 45zł +8zł wysyłka.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Szukam kasku

Postautor: mike_russ dodano: 02 wrz 2012, 18:09

Ważna informacja: W moim (FF 370.1) to ustrojstwo ma dodatkową blokadę (czerwony suwak na środku pokrętła). Teraz już wiem po co ono jest - tam jest taki ząbek, po przesunięciu suwaka na pozycję "C" (druga to "O") blokuje pokrętło przed obróceniem w czasie otwierania szybki. A całość trzyma szybkę do kasku.

Musieli mieć z tym problem...

Poza tym po zdjęciu szybki trudno ją włożyć z powrotem na miejsce :oops: ale w końcu się uda gdy jest zamknięta, byle delikatnie ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Szukam kasku

Postautor: beniamin82 dodano: 02 wrz 2012, 20:18

mike_russ pisze: W moim (FF 370.1) to ustrojstwo ma dodatkową blokadę (czerwony suwak na środku pokrętła).


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Szukam kasku

Postautor: Szubi dodano: 02 wrz 2012, 20:20

mike_russ pisze:Poza tym po zdjęciu szybki trudno ją włożyć z powrotem na miejsce :oops: ale w końcu się uda gdy jest zamknięta, byle delikatnie ;)


Jak zakładali mi pinlocka w sklepie (sam się nie odważyłem :oops: ) też długo montowali z powrotem szybkę
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

cron