O co biega z tymi biegami ?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 18 lip 2012, 19:40

Michoł pisze:Tak że stwierdzam sam z bólem, że pizdowaty ze mnie mechanik i nie wiem jak ci pomóc :D


zdaję sobie sprawę że trzeba to zobaczyć "na żywca" ale myślałem że ktoś wcześniej miał podobny problem i coś podpowie :)
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: beniamin82 dodano: 18 lip 2012, 21:02

Ja myśle że najpierw to wypadałoby sprawdzić czy wieloklin gdzie jest montowana wajcha zmiany biegów jest ok. Oraz czy zęby nie sa wyrobione na samej dźwigni.

To jest pierwsze co możesz sprawdzić sam. To że selmen wyregulował to jedno a to że mogło się rozregulować po trzech minutach to drugie.

Może śruba dokrecająca dzwignię się poluzowała?
Czasem może być nawet wkręcona maksymalnie a i tak zęby dźwigni nie łapią wieloklinu odpowiednio mocno .
Wtedy zwykle poszerzałem przerwę w dzwigni* (fleszką...) żeby móc to porządnie skręcić.

Przede wszystkim nie panikować i sprawdzić rzeczy w kolejności od najtańszych i zajmujących najmniej czasu do tych ciutkę droższych.
*żeby była jasność w romecie jeszcze nie miałem takiej sytuacji ale i w motorynie i w WSK tak robiłem, i to nie raz...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: selmen dodano: 18 lip 2012, 21:31

przestańcie z tym olejem...jakby zlał z frytkownicy też by chodziło :D ...ja leję do swego co mam pod ręką i problemów z biegami nie miałem...mysle, ze długo nie regulowany mechanizm zmiany biegów oraz luzy na tych przegubach od cięgna doprowadziły do faktu, ze przy wbijaniu wyższych biegów kołyska waliła o podest- o czym przekonałem się na wlasne oczy jak sie zabralem za naprawę szubiszowego sprzęta. podest był aż obity od kołyski...myślę, ze niestety niepełny zakres jej ruchu spowodował nei dokladne wbijanie biegów przez dłuższy czas i coś tam się nie tak wyrobiło w skrzynce...sprzęgło ma dobre...nie wiem może teraz jak będzie wbijał do końca to się poprawi?...czas pokaże...z babami i wbijaniem do końca jest podobnie... :mrgreen:

aha i wieloklin na wałku i w obejmie jest ok
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Arcon dodano: 18 lip 2012, 22:29

selmen pisze:z babami i wbijaniem do końca jest podobnie... :mrgreen:


Od razu widać, żeś wyposzczony z tego sanatorium wrócił :rotfl:
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Luca dodano: 19 lip 2012, 09:05

selmen pisze:przestańcie z tym olejem...jakby zlał z frytkownicy też by chodziło :D ...ja leję do swego co mam pod ręką i problemów z biegami nie miałem...

Oj zdziwił byś się jak duży wpływ ma olej na pracę skrzyni biegów i sprzęgła. Nie każdy olej nadaje się do każdego motocykla.

--- EDYTOWANY Czw Lip 19, 2012 8:14 am ---

szubiszu pisze:kurczę to co mam wylać świeżo zalany olej :mur: :mur: :mur: i z powrotem zalać go samochodowym Castrolem ??

A co chcesz się dalej męczyć z wbijaniem biegów? Czym szybciej zmienisz, tym szybciej się przekonasz, czy to było przyczyną.
Oczywiście najpierw to sprawdź tą dzwignię zmiany biegów, czy wszystko jest dobrze poskręcane i pracuje w pełnym zakresie. Jak puszczasz sprzęgło, to w którym momencie zaczyna ciągnąć? Powinno ciągnąć gdzieś 10-15mm przed całkowitym puszczeniem klamki (patrząc na koniec klamki). Jak już ciagnie od połowy, to sprzegło do regulacji, bo słabo wysprzęgla i trudności ze zmianą biegów będą.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 21 lip 2012, 10:13

wczoraj dosiadłem na podwórku Jelonka i zrobiłem próbę z biegami. Pięć razy weszły bez problemu, od góry do dołu, a za szóstym razem znowu nie mogłem przełączyć z 1 na 2. Wchodziła tylko 1 i luz i koniec. Na domiar złego, mechanik do którego jeździłem powiedział abym z tym swoim motorkiem pojechał do kogoś innego :wrr:
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 27 lip 2012, 12:28

Luca pisze:A co chcesz się dalej męczyć z wbijaniem biegów? Czym szybciej zmienisz, tym szybciej się przekonasz, czy to było przyczyną.
Oczywiście najpierw to sprawdź tą dzwignię zmiany biegów, czy wszystko jest dobrze poskręcane i pracuje w pełnym zakresie. Jak puszczasz sprzęgło, to w którym momencie zaczyna ciągnąć? Powinno ciągnąć gdzieś 10-15mm przed całkowitym puszczeniem klamki (patrząc na koniec klamki). Jak już ciagnie od połowy, to sprzegło do regulacji, bo słabo wysprzęgla i trudności ze zmianą biegów będą.


Sprzęgło działa ok. Chwyta tuż przed całkowitym puszczeniem klamki. Z kuzynem odkryliśmy odpowiedź na pytanie: "o co biega z tymi biegami?" :idea: Winna była dźwignia zmiany biegów i moje ciężkie wojskowe buty :cwaniak: Był luz w miejscu mocowania "podnóżka" zmiany biegów (palce w szczególności i lekki luz pięta) do dźwigni. Trochę spawania i jest ok. Na orlenowskim oleju, biegi wchodzą teraz bardzo płynnie. Wchodzą tak delikatnie że nawet nie słyszę jak je zmieniam ;) Ciężkimi buciorami staram się teraz nie walić w biegi :lanie: , tylko delikatnie, bardzo delikatnie jakbym miał na nogach baletki :rotfl:
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Luca dodano: 27 lip 2012, 15:15

No czyli sprawa się wyjaśniła i przyczyna była najprostrza z możliwych :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Karol dodano: 27 lip 2012, 17:22

szubiszu, a jak konkretnie poradziłeś sobie z tym luzem? U mnie dźwignia lata trochę na boki, a to ma duży wpływ na jakość zmiany biegów.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

O co biega z tymi biegami ?

Postautor: Szubi dodano: 27 lip 2012, 17:34

postaram się zrobić zdjęcie gdzie jest pospawane i tu wkleję
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2788
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron