close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Karol dodano: 29 lip 2012, 00:02

Lepes pisze:Mam wrażenie, że następuje lekkie zgrzytnięcie w momencie zmiany biegów.
Mały zgrzyt, to raczej nic złego. U mnie często zgrzyta, zwłaszcza, jak wbijam jedynkę i nic specjalnego jeszcze się nie dzieje.

Lepes pisze:Strasznie się skrzynia biegów grzeje, nie wiem czy to normalne, ale jej temperatura jest podobna do temperatury zbiornika oleju.
Normalne, w końcu skrzynia jest zalana tym samym olejem, który krąży w silniku.

Lepes pisze:Śruba, którą odkręcam, żeby wypuścić olej ze zbiornika jest... ułożona centralnie nad płaskim łączeniem ramy. Muszę pomyśleć, jak to obejść, żeby mi się gorący olej nie wylał na ramę.

A w jakim celu chcesz wylewać gorący olej?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 00:07

Żeby wymienić... Wszędzie piszą, żeby rozgrzać silnik zanim się to zrobi. A przy okazji - zdjęcie filtra powietrza razem z jajkiem nie łączy się z żadną skomplikowaną operacją, prawda?
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Karol dodano: 29 lip 2012, 01:19

Rozgrzać silnik, ale nie do gorącego :D Rundka wkoło komina wystarczy. Olej ma być ciepły, bo staje się wtedy rzadszy i łatwiej spływa, ale nawet gdybyś wymienił zimny, to nic się nie stanie.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: mike_russ dodano: 29 lip 2012, 10:12

...A bardzo gorącym olejem łatwo się poparzyć i to potem trudno się goi (lubi się paprać)...

Sugeruję jednak dobrze rozgrzać silnik (około 10- 20km) i poczekać aż przestygnie - rzecz w tym żeby był ciepły cały silnik a nie tylko cylinder, no i jak olej dobrze się rozmiesza to i więcej syfu z nim spłynie, a nie będzie na dnie skrzyni i w zakamarkach zalegać.
Ma być ciepły tak, żeby szło go dotknąć bez ryzyka poważniejszego poparzenia - wtedy nawet jak olej spłynie na ramę, to lakieru nie uszkodzi (dla dokładności- około 40- 50st.C w zupełności wystarczy).

Zwykle wymieniam olej jakieś 15 minut po powrocie z pracy, ale lisi silniczek stygnie dość szybko, no i do śruby spustowej mam akurat łatwy dostęp.

Warto natomiast zostawić moto na kwadransik z odkręconym spustem, niech dobrze stary olej odcieknie.

No i przed spuszczaniem oleju odkręcić korek wlewu, żeby powietrze do skrzyni swobodnie dostawać się mogło.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 11:32

Jak w starych woreczkach na mleko lub napojach w kartonie... Żeby się gdzieś nie przetkało :)

Co prawda dziś średnio można cokolwiek robić, bo burza nad Żabianką, a ja nie mam dachu nad motocyklem, ale jak się przejaśni, to pokombinuję z tym filtrem powietrza. Olej idzie na drugi ogień. Dzięki za to info, bo jak czytałem, to byłem pewien, że ma być gorący ;) U mnie, niestety, silnik potrafi stygnąć dość długo. Płaskie klucze mam, więc spoko sobie poradzę.
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: thomas dodano: 29 lip 2012, 12:35

Śruba do spuszczania oleju jest z prawej strony silnika koło ośki skrzyni biegów .Tej śruby pod silnikiem jak nie musisz,to nie ruszaj jest słabe podejscie .
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: jacecek dodano: 29 lip 2012, 12:43

thomas pisze:Śruba do spuszczania oleju jest z prawej strony silnika koło ośki skrzyni biegów .

thomas - nie mieszaj ludziom w głowach - strony pojazdu okresla się z pozycji kierowcy siedzącego za sterami. Ta śruba jest zdecydowanie po lewej stronie silnika :))
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 670
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 12:44

To żeś mi teraz zagwozdkę zadał. Będę musiał się dobrze przyjrzeć... Grunt, to jednak pisać o takich rzeczach, bo - jak widać - owocuje to podpowiedziami :) Dzięki Thomas!

Okeeej... teraz to już w ogóle zamerdałem się jak świński ogonek...
Ostatnio zmieniony 29 lip 2012, 12:45 przez Lepes, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: thomas dodano: 29 lip 2012, 12:44

Uprzejmie przepraszam proszę o wybaczenie. :))
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Mémoires czyli... le Polonais passe par tout!

Postautor: Lepes dodano: 29 lip 2012, 12:49

Ok, rozumiem. Lewa strona. Śruba pewnie gdzieś na dole silnika. Będę lokalizował :)
Awatar użytkownika
Lepes
Forumowicz
 
Posty: 228
Rejestracja: 26 wrz 2011, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Honlei (Roadstar) LF250
Tel. kom.: 505899495
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

PoprzedniaNastępna

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości