filtr stożkowy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

filtr stożkowy

Postautor: vicary25 dodano: 23 sie 2012, 12:00

Chciałbym się dowiedzieć co daje zamiana filtra zwykłego na filtr stożkowy. Wiem że co nie którzy to je mają. Jak się spisują
Awatar użytkownika
vicary25
Forumowicz
 
Posty: 39
Rejestracja: 01 cze 2012, 11:42
Motocykl: Keeway Superlight 125
Tel. kom.: 785612985
Płeć: mężczyzna

filtr stożkowy

Postautor: Michoł dodano: 23 sie 2012, 16:47

Filtr stożkowy tak naprawdę nic nie daje, jeśli jest po prostu założony zamiast oryginalnego filtra.
Nie przybywa nagle kuniów mechanicznych w tak magiczny sposób jak to jest opisywane na niektórych aukcjach internetowych.
Dopiero gdy silnik został poddany pewnym modyfikacją i z przeróbek wynika że jest zapotrzebowanie na większa przepustowość powietrza, którą to zwykły filtr fabryczny nie jest wstanie nam dostarczyć, wtedy jest sens zakładanie takiego stożka.
Jedynym plusem jakim jest zmiana filtra gąbkowego na stożek gdzie materiałem filtrującym jest tkanina bawełniana w oplocie siatki z nierdzewnki, to to że po nasączeniu takiego filtra specjalnym olejkiem, nie łapie on wilgoci z otoczenia. Chociaż podobna są i olejki które stosuje się i na gąbkę, gdzie tenże olejek na takie same właściwości aby zapobiegać łapaniu wilgoci. Olejek oczywiście spełnia również funkcje polepszenia filtracji powierza, gdzie nasączona tkanina jest tłusta i tym samym lepiej przykleja się do niej brud.

Stożek również służy do lansu, bo nadaje jakby sportowy wygląd, gdy jest on umieszczony w widocznym miejscu. :)

Filtry fabryczne są tak budowane, aby również absorbować hałas, który powstaje poprzez wibracje zasysanego powietrza przez silnik. Nie potrafię lepiej tego wytłumaczyć ale można samemu się przekonać o czym mowa. Jak zdejmiemy oryginalny filtr w naszym samochodzie i zostawimy tylko sama rurę, która prowadzi prosto do przepustnicy, to właśnie zaobserwujemy jak potrafi hałasować zasysane powierzę przez silnik. Gdy założymy stożek, ten hałas nie będzie tłumiony.

Następną jego zaletą jest to że produkowana jest ich cała masa i można zastąpić oryginał właśnie takim filtrem, przez co czasem możemy się podratować gdy np. wystrzał gazu w samochodzie z instalacją LPG rozwalił nam puszkę filtra, a nam nie chce się szukać bądź kupować całej tej puszki, bo jest droga albo trudno dostępna.
Albo w moim przypadku gdy włożyłem inny zupełnie silnik do samochodu w którym w ogóle on nie występował i musiałem dorobić własnoręcznie cały układ dolotowy, to właśnie poratowałem się stożkiem.

To tyle jeśli chodzi o moje obserwację i użytkowanie takich filtrów.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

filtr stożkowy

Postautor: vicary25 dodano: 24 sie 2012, 23:33

OO wielkie dzięki :D o to mi głównie chodziło :dobrarobota:
Awatar użytkownika
vicary25
Forumowicz
 
Posty: 39
Rejestracja: 01 cze 2012, 11:42
Motocykl: Keeway Superlight 125
Tel. kom.: 785612985
Płeć: mężczyzna


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron