close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Przewiercanie wydechu.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Przewiercanie wydechu.

Postautor: kalin20 dodano: 22 wrz 2012, 19:55

Czytałem, czytałem i dalej nie wiem co i jak.
Czytałem że przerwiercenie wydechu daje fajny efekt dzwiękowy i troszku lepsze osiągi.
Tylko jak w moim divisionie przewiercić wydech. Normalnie wkładając wiertło przez wylot i wiercąc ?
Proszę wyjaśnijcie mi to dokładnie, bo mam mały mentlik w głowie.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Przewiercanie wydechu.

Postautor: beniamin82 dodano: 22 wrz 2012, 20:31

Proponuję pójść za radą Krysza i DaJana i przewiercić tylko ostatnią przegrodę, zamykającą niejako tłumik.
W przypadku Divisiona proponuję nawiercenie 2-3 otworów fi 6 symetrycznie nad otworem fabrycznym tlumika, i jednego na dole tegoż otworu (symetrycznie żeby wyglądało że tak ba być).
Pojeździj tak z tydzień i stwierdzisz czy chcesz więcej dB czy nie.
Jeśli chcesz więcej, to bierzesz wiertło fi 8 i poprawiasz istniejące dziury.
Po kolejnym tygodniu zastanawiasz się czy jeszcze chcesz więcej dB czy nie. I w razie czego powiększasz na fi 10.

Miej na uwadze że nie wszyscy diagności są głusi, a twoi sąsiedzi tez niekoniecznie.

Czy uzyskasz więcej mocy nie wiem, ale nie wydaje mi się że to odczuwalna różnica.
Natomiast dzwięk powinien się polepszyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Przewiercanie wydechu.

Postautor: michal_krk dodano: 22 wrz 2012, 20:35

Pewnie tak też by się dało, ciekawe tylko jaki byłby efekt.
Spotkałem się z wybebeszonymi tłumikami, trochę zabawy to przy tym jest bo trzeba rozciąć na spawach i puszkę i później ją pospawać.
Swoją drogą to chyba mniej kłopotu byłoby z dopasowaniem jakiegoś akcesoryjnego komina pytanie tylko jaki najbardziej by podpasował
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Przewiercanie wydechu.

Postautor: kalin20 dodano: 22 wrz 2012, 20:52

michal_krkjestem chętny zamontować taki tłumik, tylko w divisionie jest ten problem że każdy okrągły wydech będzie haczył przy złożeniu o ziemię, a tri owalnych takich jak w divisinie jest jak na lekarstwo.

beniamin82, A te otwory mają być bezpośrednio nad otworem wydechowym, czy bardziej w rogach ?

Jeszcze mam jedną sprawę. Wywalić katalizatory czy zostawić ?

Edit
Czyli otwory mam nawiercić tak jak na tym zdjęciu ?
I przewiercić mam tylko zewnętrzną powłokę, nie to co jest głębiej ?
https://picasaweb.google.com/kalin20/Dr ... 3988239218
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Przewiercanie wydechu.

Postautor: beniamin82 dodano: 22 wrz 2012, 22:06

Przewiercić tylko zewnętrzną powłokę.
Moim zdaniem w którym miejscu są otwory nie ma znaczenia, wypadałoby tylko żeby były jakoś ładnie rozmieszczone.
Możesz zrobić więcej na dole niż u góry, możesz zrobić kółeczko z otworów.

To już twoja inwencja twórcza.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 09 gru 2018, 18:15

Witam serdecznie
Myślę nad rozwierceniem seryjnych wydechów w swoim r150 .
Czy dobrze myślę że mam zacząć wiercić od rozmiaru 6 mm dookoła fabrycznego wylotu ? ( Ta rurka co jest pośrodku ?
Zauważyłem że ktoś juz coś tam grzebał bo ta cienka rurka w środku jest jakoś dziwnie porozginana . Może ma ktoś zdjęcie jak coś takiego robił bo nie chce zepsuć czegos na dzień dobry .
Pozdrawiam Staszek
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 09 gru 2018, 22:33

Set666 pisze:Witam serdecznie
Myślę nad rozwierceniem seryjnych wydechów w swoim r150 .
Czy dobrze myślę że mam zacząć wiercić od rozmiaru 6 mm dookoła fabrycznego wylotu ? ( Ta rurka co jest pośrodku ?
Zauważyłem że ktoś juz coś tam grzebał bo ta cienka rurka w środku jest jakoś dziwnie porozginana . Może ma ktoś zdjęcie jak coś takiego robił bo nie chce zepsuć czegos na dzień dobry .
Pozdrawiam Staszek

No nic poszło wiertło koronowe 26 mm na całą długość tumnikow efekt osiągnięty
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Set666 dodano: 11 gru 2018, 21:31

Przestroga dla wszystkich mających ochotę na poprawę dźwięku .nigdy nie próbujcie rozwalać tej rurki w tumiku ani przez nią cokolwiek manipulować !! Tak jak postąpił poprzedni właściciel mojego motocykla , chcąc uniknąć widocznych zmian masakrował wszystko wewnątrz zostawiając ostatnia przegrodę nienaruszona . W mojej sytuacji problem z dźwiękiem wynikał właśnie z działań poprzedniego właściciela , pouszkadzane fragmenty wkoncu przerdzewiały i odpadły zatykając tumik !! . Po otwarciu za pomocą wiertła koronowego ( polecam bo wycinamy cała przegrodę i nie ma problemu z nierównymi krawędziami ) odkrylem ta niespodziankę . Moim zdaniem to co ten ktoś zrobił i tak było bez sensu dźwięku to nie zmieniło tylko mi dołożyło roboty . Dla innych porada jak już coś to w ostateczności
- zastanowić się czy na pewno tego chce
- wiercić tylko i wyłącznie w 1 przegrodzie
- wiertło dobrać do średnicy nitów w razie problemów za pomocą podkładki i nitownicy wrócisz do " ustawień pierwotnych "
- pod żadnym pozorem nie rozwalać przegród ani rurki za 1 przegroda .
Jak ktoś będzie miał podobny problem jak ja to :
- niestety usuwamy 1 przegrodę w całości
- sprawdzamy stan tego co pozostało i usuwamy wszystkie luźne elementy zmasakrowanego tumika które moga rezonować w trakcie pracy silnika
- spawany sobie lub kupujemy db killera ( ja mam zamiar zrobić ruchoma przesłonę coś w tym.stylu http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7475347384
Montaż na silikonie termo- odpornym + śruby a na koniec tumika jakas rozetka ze sklepu z armatura wodociągowa żeby ukryć ingerencję w tumiku .
Serdecznie pozdrawiam Staszek
Romet r 150 chopper 2009 ---> honda cb 400N 1982-->honda st 1100---> ???
Set666
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 24 lis 2018, 23:55
Motocykl: Honda cb 400 1983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: Sułek dodano: 11 gru 2018, 22:38

Wiercenie tłumików to jak wydrukowanie sobie prawka albo świadectwa zdrowia :mur: Po godzinie jazdy tracisz słuch a jadący za Tobą po pół godz. :conf:
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 65

Re: Przewiercanie wydechu.

Postautor: NIKT dodano: 11 gru 2018, 23:04

Nie mow :P
Ja mam nawiercone po 6 dziur 6mm w kazdym tlumiku i bardzo ladnie pracuje :)

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości