Miro pisze: A czy wiesz że lejąc do silnika olej samochodowy,sam je wykończyłeś.Olej motocyklowy ma inne właściwości bo sprzęgło pracuje w OLEJU ! [SPRZĘGŁO MOKRE] a w samochodzie jest sprzęgło SUCHE ! Nie po to wymyślili różne oleje.
Może chińczyki i na oleju przekładniowym pojadą.Twardo głowi to wymyślili na jakim oleju sprzęty mają jeździć,od tego jest instrukcja obsługi,jakie materiały eksploatacyjne używać.
Najlepiej i najprościej to użwyać oleju takiego jak zaleca producent, ale najważniejsza w tym jest specyfikacja. Jeśli olej samochodowy pod wzgledem specyfikacji jest zgodny, to jak najbardziej może nadawać się do silnika motocyklowego 4T, pod warunkiem, że nie będzie posiadał zbyt dużo dodatków obniżających tarcie, ze wzgledu na sprzegło. Czyli w praktyce samochodowe oleje mineralne i półsyntetyki powinny się sprawdzić. Problem może być z samochodowymi syntetykami, bo te faktycznie mogą powodować ślizganie się sprzegła, ze względu na dużą ilość dodatków.
Znam przynajmniej dwóch dobrych mechaników motocyklowych, którzy nie widzą nic złego w stosowaniu olejów samochodowych w motocyklach. Wyjatek motocykle sportowe i wyczynowe, tam konieczne są dedykowane oleje najwyższej jakości.
Sam też śmigam na samochodowym Lotosie i jak już ktoś wspominał mam przejechane ponad 60 tyś i sam silnik jak i sprzęgło nie wykazują jakichś większych śladów zużycia. Niestety co do skrzyni biegów nie mogę tego samego powiedzieć, bo ostatnio zaczyna hałasować.
Miro pisze:Z innej beczki;do chłodnicy jak wlejesz wode to tez pojedziesz,tylko jak długo.
Miałem kiedyś sąsiada, który miał ze trzy Kamazy i w zimie dzień w dzień rano wlewał konewką wodę, a wieczorem po pracy wypuszczał, żeby nie zamarzło i tak rok w rok
