Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: Miro dodano: 25 sty 2013, 22:53

selmen pisze:przeczytałem, co do sakw polecam te, które założyłem do zippa nitro: http://zippnitrotourist.mojemoto.pl/ tanie i funkcjonalne

kolego selman;w opisie motocykla napisałeś że wymienił byś sprzęgło.A czy wiesz że lejąc do silnika olej samochodowy,sam je wykończyłeś.Olej motocyklowy ma inne właściwości bo sprzęgło pracuje w OLEJU ! [SPRZĘGŁO MOKRE] a w samochodzie jest sprzęgło SUCHE ! Nie po to wymyślili różne oleje.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Romet division 249

Postautor: beniamin82 dodano: 25 sty 2013, 23:49

Miro pisze:Olej motocyklowy ma inne właściwości bo sprzęgło pracuje w OLEJU ! [SPRZĘGŁO MOKRE] a w samochodzie jest sprzęgło SUCHE ! Nie po to wymyślili różne oleje.Pozdrawiam


Oho, to wszedłeś na grząski grunt.

Olej motocyklowy został wynaleziony na potrzeby lepszej sprzedaży (tzw. "chłyt marketingowy").
Jest on droższy, i ewentualnie nadaje się do motocykli sportowych oraz o wyżyłowanych silnikach.

Ja do motocykla WSK lałem ten polecany przez producenta, znaczy LUX , ten sam co do paliwa i ten sam co do amortyzatorów. I jakoś na sprzęgło nie mogłem narzekać.
A przypuszczam że w ZIPie NITRO, a także w Rometcie 249 sprzęgło ma dokładnie taką sama konstrukcję (tarcze korkowe).
Pewno nie wiesz że mamy w klubie człowieka który lejąc olej samochodowy do motocykla zrobił nim ponad 60tyś. km i do silnika zdaje się nie zaglądał. Motorek nadal jeździ.

Więc....
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Miro dodano: 26 sty 2013, 15:09

Może chińczyki i na oleju przekładniowym pojadą.Twardo głowi to wymyślili na jakim oleju sprzęty mają jeździć,od tego jest instrukcja obsługi,jakie materiały eksploatacyjne używać.O mnie a za mnie to kto na czym jeździ,jego sprawa.Z innej beczki;do chłodnicy jak wlejesz wode to tez pojedziesz,tylko jak długo.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 26 sty 2013, 16:22

Na wodzie w chłodnycy można jeździć, tylko trzeba pamietać że woda w 0 st zamarza ;p
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: Miro dodano: 26 sty 2013, 23:54

kalin20 pisze:Na wodzie w chłodnycy można jeździć, tylko trzeba pamietać że woda w 0 st zamarza ;p

Przepraszam koledzy,nie chciał bym być źle zrozumiały a tym bardziej kogoś obrazić,ale większość jak widze nie ma za grosz pojęcia o mechanice.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Romet division 249

Postautor: beniamin82 dodano: 27 sty 2013, 00:13

Miro pisze:
kalin20 pisze:Na wodzie w chłodnycy można jeździć, tylko trzeba pamietać że woda w 0 st zamarza ;p

Przepraszam koledzy,nie chciał bym być źle zrozumiały a tym bardziej kogoś obrazić,ale większość jak widze nie ma za grosz pojęcia o mechanice.Pozdrawiam


nie róbmy oftopa, tutaj link do burzliwej dyskusji o olejach (samochodowych w motocyklach i nie tylko).
http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=1076&hilit=jaki+olej


Natomiast na wodzie destylowanej w chłodnicy bez problemu można jeździć latem, zimą należy jednak zmienić na niezamarzający. I nie ma w tym wielkiej mechaniki.
W dużym fiacie pamiętam że były specjalne zaślepki, zabezpieczające przed pęknięciem bloku silnika z powodu zamarzniętej wody.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Luca dodano: 28 sty 2013, 10:53

Miro pisze: A czy wiesz że lejąc do silnika olej samochodowy,sam je wykończyłeś.Olej motocyklowy ma inne właściwości bo sprzęgło pracuje w OLEJU ! [SPRZĘGŁO MOKRE] a w samochodzie jest sprzęgło SUCHE ! Nie po to wymyślili różne oleje.
Może chińczyki i na oleju przekładniowym pojadą.Twardo głowi to wymyślili na jakim oleju sprzęty mają jeździć,od tego jest instrukcja obsługi,jakie materiały eksploatacyjne używać.

Najlepiej i najprościej to użwyać oleju takiego jak zaleca producent, ale najważniejsza w tym jest specyfikacja. Jeśli olej samochodowy pod wzgledem specyfikacji jest zgodny, to jak najbardziej może nadawać się do silnika motocyklowego 4T, pod warunkiem, że nie będzie posiadał zbyt dużo dodatków obniżających tarcie, ze wzgledu na sprzegło. Czyli w praktyce samochodowe oleje mineralne i półsyntetyki powinny się sprawdzić. Problem może być z samochodowymi syntetykami, bo te faktycznie mogą powodować ślizganie się sprzegła, ze względu na dużą ilość dodatków.
Znam przynajmniej dwóch dobrych mechaników motocyklowych, którzy nie widzą nic złego w stosowaniu olejów samochodowych w motocyklach. Wyjatek motocykle sportowe i wyczynowe, tam konieczne są dedykowane oleje najwyższej jakości.
Sam też śmigam na samochodowym Lotosie i jak już ktoś wspominał mam przejechane ponad 60 tyś i sam silnik jak i sprzęgło nie wykazują jakichś większych śladów zużycia. Niestety co do skrzyni biegów nie mogę tego samego powiedzieć, bo ostatnio zaczyna hałasować.

Miro pisze:Z innej beczki;do chłodnicy jak wlejesz wode to tez pojedziesz,tylko jak długo.

Miałem kiedyś sąsiada, który miał ze trzy Kamazy i w zimie dzień w dzień rano wlewał konewką wodę, a wieczorem po pracy wypuszczał, żeby nie zamarzło i tak rok w rok :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: Jack dodano: 28 sty 2013, 14:49

Zawsze postępowałem w myśl zasady " kto smaruje ten jedzie ", ale są ludzie którzy uważają że przebiegi na dany typ oleju są też tylko chwytem marketingowym, aby go jak najwięcej sprzedać. Mało tego, to jeszcze twierdzą, że im starszy olej to lepsze właściwości smarne, a w szczególności zalecają nie zmieniać oleju w silnikach z dużym przebiegiem.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 28 sty 2013, 19:20

Zawsze postępowałem w myśl zasady " kto smaruje ten jedzie ", ale są ludzie którzy uważają że przebiegi na dany typ oleju są też tylko chwytem marketingowym, aby go jak najwięcej sprzedać. Mało tego, to jeszcze twierdzą, że im starszy olej to lepsze właściwości smarne, a w szczególności zalecają nie zmieniać oleju w silnikach z dużym przebiegiem.


Co jest oczywistą nieprawdą, gdyż z czasem olej ulega zanieczyszczeniu nie tylko opiłkami i pyłem, ale głównie przedmuchiwanymi produktami spalania które pogarszają jego właściwości, olej też ulega przegrzaniu (zwłaszcza w silnikach z chłodzeniem powietrznym). Zdarzyć się może przy bardzo zużytych silnikach jeżdżących na oleju mineralnym, że po wymianie na olej syntetyczny pojawią się przecieki na uszczelnieniach gdyż olej syntetyczny ma na ogół większe właściwości myjące i penetrujące. Ale generalnie chodzi o to by trzymać się typu oleju właściwego dla silnika. Przebieg miedzy wymianami w motocyklach można trochę wydłużyć tam, gdzie oleju wchodzi więcej (w większych silnikach).
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 09 lut 2013, 18:35

Co do olejów (tu akurat historia samochodowa) - znajomy kupił Skodę Octvia z silnikiem 1,8T (153KM, etc) w najbogatszej wtedy wersji (Laurin @ Clement)- wiadomo leasing... ale na eksploatację zabrakło kasiory i zalał ja olejem zupełnie niezgodnym z zaleceniami.
Silnik do kapitalki w ciągu tygodnia i koszt naprawy na tamte czasy (ok 2003 roku) jakieś 5000 poza serwisem , po znajomości, po zniżkach...
Czasami warto zwrócić uwagę co się leje...
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron