obrotomierz

obrotomierz

Postautor: andrzej dodano: 22 lis 2008, 14:56

Ja gdybym umiał to dorobiłbym w tym miejscu jeszcze elektroniczny zegarek, niezbędny w długich podróżach.

Nie myślałeś o tym?
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 22 lis 2008, 15:02

wiesz w sumie nie myslalem - ale to dobry pomysł - myślałem kiedyś o zwykłym na kierownice.

Jak jezdze mam zupełny chill out i czasem wole nie znac godziny:) ale pomyśle zaraz nad tym. Dzięki za pomysł!
scOti
 

obrotomierz

Postautor: Shipp dodano: 22 lis 2008, 15:27

Scoti a nie myślałeś o woltomierzu na kierze obok prędkościomierza? Będziesz miał na oku siłę ładowania aku. Możesz w nim też zainstalowac jakąś zmyślną, małą diodę informującą o niedoładowanym aku.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 22 lis 2008, 15:48

scOti pisze:(...)
cały czas myślę o wskażniku rozłądowania akumulatora - może ma ktoś jakieś stare/popsute zegary do auta na sprzedaż? Potrzebuję jedną część :)


shipp jak najbardziej myslałem :)

z zegarem jest problem bo nie moge znalezc odpowiedniego ukladu, jak sa to za duze ;/

ale wskaznik ladowania dam i to z ikonka jak w autkach:
Obrazek

oczysiscie bedzie widoczna tylko gdy pojawi sie problem z aku.
scOti
 

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 22 lis 2008, 19:20

Niech no Luca sie pochwali jak zrobil te wszystkie czujniki :) moze i ja cos podpatrze do siebie
scOti
 

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 22 lis 2008, 19:46

cjt7 pisze:Wejdź na jego chomika to sobie obejrzysz zdjęcia z opisem...



Nie bardzo tam jest opisane, sprawdzałem teraz choć przeglądałem już tą stronę wcześniej. Nie wiem jakie to czujniki, o czego podłaczone, jak mierzy naciąg łancucha - dla tego chciałbym by Luca sam to napisał - o ile może to oczywiście zdradzić:)
scOti
 

obrotomierz

Postautor: Luca dodano: 25 lis 2008, 10:18

scOti pisze:Niech no Luca sie pochwali jak zrobil te wszystkie czujniki :) moze i ja cos podpatrze do siebie

Nie wiem, czy jest co podpatrzać.
Czujnik naciągu łańcucha zrobiłem bardzo prosto.
Kiedyś przy ściąganiu łańcucha do mycia zauważyłem mały ślad na ośce zmiany biegów, wyrobiony przez zbyt luźny łańcuch.
Naciągnąłem na ośkę zmiany biegów kawałek przeźroczystego wężyka i owinąłem ten wężyk kawałkiem blaszki. Dzięki temu blaszka została odizolowana od masy. Blaszkę wystarczyło połączyć kabelkiem z jedną z LED ów znajdujących się na wyświetlaczu biegów na zbiorniku i już wszystko gotowe.
Za luźny łańcuch zaczyna dotykać tej blaszki i dioda zaczyna mrugać. Proste jak budowa cepa. jedyne co to przydało by się podłączyć do tego kondensatorek by dioda odrobinkę dłużej świeciła bo w słoneczny dzień trzeba się wpatrywać. w nocy za to nie sposób nie zauważyć.
Pozostałe dwa czujniki temperatury to zwykłe termiczne włączniki do wentylatora chłodnicy w samochodzie. Jeden umieściłem przy cylindrze a drugi pod spodem, blisko miejsca gdzie gromadzi się spływający olej. Te czujniki włączają się w temperaturze około 95 stopni. Jedna końcówka czujnika podłączona jest z masą a druga z diodą na baku. W momencie nagrzania silnika do odpowiedniej temperatury dioda się zaświeci.
Niestety dioda się nie świeci bo ciężko jest nagrzać ten silnik do temperatury 100 stopni.
W zimie jak będę miał czas, to czujnik przy cylindrze przemieszcze bliżej cylindra a ten od oleju wywale i zastąpie czymś innym ale na razie to tajemnica bo nie wiem, czy mi to wyjdzie.
Pozostałe dwie diody podłączyłem przez przekaźnik do stopu, by nie wozić je bezczynnie :mrgreen: i wiem teraz czy oba czujniki stopu działają prawidłowo.
W praktyce najbardziej przydatny jest czujnik naciągu łańcucha a resztę można sobie darować.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 25 lis 2008, 12:02

Dzieki wielkie :)

przyda siena pewno.

Ja myslalem o zwyklych termistorach zamiast czujnikow od auta - lepiej da sie wyregulowac
scOti
 

obrotomierz

Postautor: scOti dodano: 07 lut 2009, 23:30

No dzis bylem pierwszy raz na moto w tym roku, 12*C byl owiec calkiem ok.


No i przetestowałem obrotomierz i rewelacja. Zle tylko ustawilem liczbe cylindrow ktore obsluguje cewka.

Ja mam ustawione jeden, a sa dwa (tak?) wiec pokazywalo mi dwa razy wyzsze obroty i jadac 80 km/h mialem 8.5 tys obrotow, a bywalo ze przekraczalem 9.9

Jakie macie obroty na jałowym podczas postoju (po rozgrazniu moto) ?


edit:

bez sensu, skoro silnik jest 1-cylindrowy, czterosuwowy
scOti
 

obrotomierz

Postautor: Largo dodano: 08 lut 2009, 00:25

Jak jednocylindrowy? Nasze silniki to dwucylindrowe machiny! Co innego 150. Tak CHYBA były wkładane jednocylindrowe jednostki napędowe.

P.S.
Ja tez dziś przegoniłem maszynę. Taka ładna pogoda, że nie mogłem się powstrzymać ;)
Largo
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości