close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 31 mar 2013, 12:11

Tak kombinowałem, żeby wywalić tyle siodełko i dorobić element stalowy pasujący do zatrzasków zamiast niego. A na tym zamontować i stelaż kufra i sakw.
W sumie i tak plecaczków wozić nie będę.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 31 mar 2013, 15:14

No, zamiast tylnego siodła to była by chyba jedyna opcja. Rama jest bardzo krótka i żeby coś na niej zawiesić, trzeba by ją przedłużyć czymś solidnym, a to jest już zaawansowana robota ślusarska. W praktyce trzeba by w jakiś sposób przedłużyć rury ramy, tylko jak do nich złapać bez spawania to nie wiem, ciasno tam, może być trudno o miejsce na obejmę. Konstrukcja zamiast tylnego siodła ma większe szanse powodzenia, o ile mocowanie siodła jest wystarczająco mocne (i nie grozi np. wyrwaniem zamka). Wtedy można by nawet mieć konstrukcje wymienną - siodło lub bagażnik. Sugerowałbym podpięcie od dołu wysięgnikiem do podnóżków pasażera co usztywni konstrukcję - tylko nie widzę tam śrub, będzie trzeba coś modzić zamiast samych podnóżków - wykorzystać ich zawias i dać np przetyczkę z zawleczką lub po prostu śrubę z nakrętką.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 31 mar 2013, 22:05

Wiesz - tak kombinuję, żeby skorzystać z zaczepu przyspawanego do ramy w tylnej części, a z przodu trzpień z kulą do zatrzasku na zamek. Tu, żeby nie korzystać z kluczyka (sakwy mogą ograniczyć dostęp) założyć linkę + jakieś zabezpieczenie(konstrukcja dokładnie jak dla siodełka).
W razie czego otwierasz, demontujesz w ciągu kilu sekund i ok. Taka płytka z zaczepem i zatrzaskiem, a na tym cała reszta gdzie przy montażu sakw wykorzystać podnóżki pasażera (jak wcześniej pisano). Z przodu na lampie owiewka + owiewki na manetki i turystyk jak się patrzy.
Kurna zapalam się coraz bardziej - w tygodniu odbiorę sprzęt od Joli i zacznę kombinować(zarówno dostęp do stali jak i wszelakiej maści spawarek/zgrzewarek mam).
To się może nieźle udać.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 01 kwie 2013, 00:01

No, jak masz dostęp do materiału i narzędzi, to pół sukcesu :) To by musiał być jeden element - taka nakładana rama wspólna dla wszystkich trzech kufrów.
ogólna koncepcja narysowana w pół minuty:
Obrazek
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 02 kwie 2013, 13:50

Wysłałem zapytanie do Rometa odnośnie zakupu nowego siodełka - jak będzie niedrogie, to w sumie zero kombinowania - kufer tylny zamontuję na nim.
Co do kufrów/sakw bocznych - kumpel mnie namawia na nieprzemakalne z materiału. A to by dało radę, bo nie muszę nic kombinować z mocowaniem, tylko ramka oparta na stopkach pasażera.
Nic to - muszę ściągnąć maszynę do siebie - wtedy będę mógł rozpocząć "tunning".


Jest odpowiedź - 60 zł + przesyłka 22. To nie warto kombinować ze stelażem.
Jak zdążę to dziś zwiozę maszynę do domku. Temp na +, a i słońce świeci.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 02 kwie 2013, 19:56

Ramka oparta na stopkach pasażera... Dobrze, ale na czym zawieszona? Chyba że jest integralną częścią takiej torby. No i tekstylnej torby nie zostawisz w mieście- to opcja raczej zlotowa, a na co dzień kufer centralny. Co do drugiego siodła to niezły pomysł, pod warunkiem że jest wystarczająco solidnie wykonane.

Ja robię do Dzikusa wersję jakby odwrotną - sztywne boczne kufry "na stałe", a na wycieczki dodatkowo duży centralny - ale ten już będzie skórzany. Tyle że Divisona takie rozwiązanie mocno by poszerzało. Raven i tak ma szeroki przód, wiec parę cm. z tyłu mi akurat nie zawadza, ale co kto lubi... :D
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 02 kwie 2013, 21:32

Roman w domu. Po drodze przymiarka kufra centralnego oraz sakw. Potem wizyta u kumpla motocyklisty turystycznego, celem konsultacji montażowych.
I tak:
* siodełko - zdejmę okładzinę i gąbkę, zostawiając szkielet - on ma otwory pasujące na stelaż kufra
* sakwy - elastyki z montażem na paskach - pod siodło
+ torba magnesowa na zbiornik - tą mam w domu
* czekam na odpowiedź odnośnie szyby z montażem na kierownicy, zasłaniającą część osłony liczników
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 02 kwie 2013, 23:17

Nie boisz się, że od sakw popękają plastyki? według mnie plastik na zadupku jest kruchy.

Koniecznie jak już zaopatrzysz się w taki sprzęt turystyczny to musisz wrzucić zdjęcia, ciekawy jestem jak to będzie wyglądać:)
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 02 kwie 2013, 23:31

Też jestem ciekaw i czekam na zdjęcia ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 03 kwie 2013, 08:15

michal_krk pisze:Nie boisz się, że od sakw popękają plastyki? według mnie plastik na zadupku jest kruchy.

Koniecznie jak już zaopatrzysz się w taki sprzęt turystyczny to musisz wrzucić zdjęcia, ciekawy jestem jak to będzie wyglądać:)

W sumie jak będę woził po 50 kg na stronę to pewnie popęka, ale tam mają być np ciuchy etc, więc waga na stronę to będzie max 5kg, więc raczej nie powinno popękać.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość