Paliwo

Re: Paliwo

Postautor: Luca dodano: 30 kwie 2013, 08:49

mike_russ pisze:Jeśli Dzikus ma tyle palić, to nie ma rady, trzeba będzie pomyśleć o drugim Lisku... :(

A nie taniej będzie zakupić nowy gaźnik?
Coś masz nie tak, bo to nie jest normalne spalanie dla tego silnika. Sprawdź jeszcze ile spala na trasie.
Gaźnik do czyszczenia i regulacji. Ważny jest też poziom paliwa w komorach pływakowych i sprawność zaworków odcinających.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Paliwo

Postautor: beniamin82 dodano: 30 kwie 2013, 09:15

mike_russ pisze:Jeśli Dzikus ma tyle palić, to nie ma rady, trzeba będzie pomyśleć o drugim Lisku... :(

Albo o V-ce...

Luca pisze:Coś masz nie tak, bo to nie jest normalne spalanie dla tego silnika. Sprawdź jeszcze ile spala na trasie.


Myślę że miki da sobie z tym radę. A może po prostu musi wyczuć motocykl na początku.

A może ssanie się całkiem nie otwiera? Jak nie znasz motocykla to nie poczujesz straty mocy, a paliwko będzie znikało..
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Paliwo

Postautor: mike_russ dodano: 30 kwie 2013, 17:14

Ważny jest też poziom paliwa w komorach pływakowych i sprawność zaworków odcinających.


Na razie wykryłem, że "przelewa" lewy gaźnik. Wężyk jest mokry- to już coś (znaczy, zaworek/pływak). Podejrzewam że konieczne będzie czyszczenie regulacje i synchronizacja, tym bardziej, że pierwszy filtr paliwa w karierze tego moto założyłem dopiero ja. Lewy cylinder pali, ale świeca ciemna, i przerywa na zimnym.Czyli po lewej mieszanka za bogata. Na zlot do Broku muszę się dokulać, bo za późno tą usterkę wykryłem. Będzie okazja do małego konsylium lekarskiego ;)
O tyle pół biedy że przelewa, to mniej szkodliwe niż mieszanka za uboga, tym bardziej, że w tłumik nie strzela. Gaźnik jest oryginalny made in Japan Mikuni, więc serwisówka pewnie się doń znajdzie, ewentualny zestaw naprawczy pewnie też. Ale podejrzewam, że to kwestia zabrudzenia, nie podobna żeby się posypał ledwie po 6kkm. Największy problem z synchronizacją, ani wakuometru, ani nic, tego jeszcze nie robiłem. Ale problem wstępnie rozpoznany.

Inna sprawa że po mieście pewnie niżej wspomnianego 3,8 nie zejdzie, ale zobaczymy. Do zaworów pewnie też trzeba będzie zajrzeć...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Paliwo

Postautor: Lupus dodano: 30 kwie 2013, 19:37

na miasto cudów ni ma, 150 paliła koło 4 litrów
Awatar użytkownika
Lupus
Klubowicz
 
Posty: 1313
Rejestracja: 27 sty 2009, 20:29
Lokalizacja: Dzierżoniów
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: whatsup :D
Wiek: 45

Re: Paliwo

Postautor: wiekowy dodano: 04 maja 2013, 15:13

Nie wiem ile mój pali w mieście, bo tylko nim jadę aby z niego wyjechać.W zeszłym sezonie wyszło mi 3.018/100 km. :motor:
Awatar użytkownika
wiekowy
Forumowicz
 
Posty: 552
Rejestracja: 05 lut 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Yamaha Virago 535
Tel. kom.: 502528976
Płeć: mężczyzna
Wiek: 78

Re: Paliwo

Postautor: mike_russ dodano: 05 maja 2013, 13:50

Małe podsumowanie po trasie do Broku i z powrotem:
na początek tabelka:
Obrazek

Pierwsze od lewej(4,71) to spalanie po mieście na starym paliwie
Dalej mamy kolejne tankowania na trasie, gdzie warunki jazdy były powtarzalne - jazda autostradą lub droga szybkiego ruchu z pełnym obciażeniem (ja + kufer) i obliczone spalanie w litrach na 100km miedzy tankowaniami. Spalanie jak widać około 3,5 litra/100km
Tankowałem często obawiając się zatrzymania na autostradzie, a i też dla celów pomiarowych - z podziękowaniem dla Szubiszu za wyrozumiałość.

Zaskoczyło mnie ostatnie tankowanie - weszło do baku nagle 3,09 - czyli dużo mniej niż wcześniej, co skłoniło mnie do sprawdzenia barwy świec po powrocie.

Dziś wykręciłem i się okazało, że obie świece są jednakowej barwy (jasnoszare). Obliczone spalanie zaskoczyło mnie jeszcze bardziej, bo spadło do poziomu notowanego rzadko nawet u Lisa (ten zwykle palił około 2,5-2,7).
Równocześnie po kontrolowanym postoju przez noc wszystkie 3 wężyki przelewowe okazały się suche.

Ma się rozumieć będę nadal kontrolował spalanie, jednak ta tą chwilę wygląda na to, że po dłuższej trasie na dość wysokich obrotach gaźnik znienacka sam się wypłukał - co w końcu jest możliwe, a mi oszczędziło by masę rozkręcania. Będę pilnował dalej, bo kto wie, ile syfu tam jeszcze jest, i myślę też na zmianie filtra na papierowy - jednak dokładniejszy.

Joluni pewnie kamień z serca spadł w tym względzie ;) Na moje to najprawdopodobniej po prostu jakiś paproch wpadł do gaźnika i zawiesił zaworek pływaka, a duża ilość świeżego paliwa wypłukała go, rozwiązując na razie (i oby na stałe) problem.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Paliwo

Postautor: cruenzo dodano: 05 maja 2013, 18:49

Miki...wiem, ze Szerszeń to nie rządówka a V-ka, ale przy spokojnej jeździe przy moich gabarytach potrafił zejść do ~2,8 l/100 km. Ja mu dałem w palnik, to i 4 litry wciągał. W mieście odnotowałem nieco ponad 3 litry na setkę. Jak piszą przedmówcy, moze wystarczy wyczyścić i porządnie wyregulować gaźnik, ale może warto zerknąć do zaworów?
Ew. jak nie chcesz póki co rozbierać gaźników to moze zainwestuj w butelczynę dodatku do paliwa, które powoduje oczyszczenie gaźniora. Jak mi szerszeń zaczął kichać i fochy stroić, to buteleczka tego specyfiku pomogła.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Paliwo

Postautor: mike_russ dodano: 05 maja 2013, 19:18

Na razie zobaczę czy spalanie na poziomie poniżej 3ltr/100 się utrzyma. Jeśli tak, to profilaktycznie zastosuję odpowiedni "szuwaks" do paliwa, bo i do Liska takowy stosowałem. Jeśli zaś spalanie wróci do zawyżonego poziomu, to pojeżdżę do wypłaty i zacznę działać coś więcej. W piątek tankowanie kontrolne, zobaczymy ile wyjdzie w trybie mieszanym. Do zaworów przy okazji też zerknę, luzy sprawdzić nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Paliwo

Postautor: Luca dodano: 06 maja 2013, 10:09

mike_russ pisze:Dziś wykręciłem i się okazało, że obie świece są jednakowej barwy (jasnoszare). Obliczone spalanie zaskoczyło mnie jeszcze bardziej, bo spadło do poziomu notowanego rzadko nawet u Lisa (ten zwykle palił około 2,5-2,7).

Wygląda na to, że sprzęt potrzebował po prostu przegonienia po zimie :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Paliwo

Postautor: andrzej dodano: 09 maja 2013, 18:39

cruenzo pisze:... w butelczynę dodatku do paliwa...


Masz sprawdzoną markę tego specyfiku?
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości