Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 13 maja 2013, 10:16

Założyłem zębatkę zdawczą 17. I naprawdę polecam jak ktoś jeszcze tego nie zrobił. Jakbym wsiadł na inne moto, prędkości osiągane na 5 mam teraz na 4 ;) Biegi się fajnie wydłużyły. Silnik pracuje ciszej, równiej mniejsze wibracje i w końcu mogę latać w przedziale 95 - 100km/h bezstresowo ;) A często latam w towarzystwie Hondy 650 i Kawasaki 500 ;) Wcześniej taki komfort miałem do 85km/h.
Zastanawiam się czy przy okazji zmiany tej zębatki nie wymienić łańcuch. Jakiej konkretnie marki polecacie? DiD, RK a moze inny. Czy bez oringowy, tańszy ? I jaki długi przy zębatce 17? Obecnie mam przelatane 2200km.

A teraz przykra sprawa jaka mnie spotkała i proszę o radę co z tym fantem zrobić? W sobotę sprawdzałem wszystkie śruby i pod zbiornikiem zobaczyłem coś takiego, chyba nic gorszego nie mogło mi się trafić :(
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 81f64.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd0 ... 0d33e.html
Pęknięcie a raczej szczelina ma dł. 25mm. Powstała chyba na spawie który był mocno zeszlifowany, przynajmniej tak wydedukowałem;) Pęknięcie jest w miejscu wspornika (tak dodatkowa blacha wzmacniająca)od której idzie rura jako mocowanie przodu silnika. Ciekawi mnie że miejscu tego pęknięcia rama jest bardzo cienka ?
I teraz dzwoniłem do mojego serwisu i serwisu Kalin'a i są 2 różne opinie. 1 opcje odrzuciłem abym sam sobie pospawał. Czy dać do serwisu aby oni to pospawali i zrobili wpis do książki gwarancyjnej? Czy domagać się nowej ramy i niech bebeszą moją romkę ;( Trochę się tego obawiam ale może niepotrzebnie. Na dodatek w gwarancji jest że mogą mi ją przetrzymać nawet 24dni robocze.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Michał_66 dodano: 13 maja 2013, 10:43

mariusz_ino pisze:Założyłem zębatkę zdawczą 17. I naprawdę polecam jak ktoś jeszcze tego nie zrobił. Jakbym wsiadł na inne moto, prędkości osiągane na 5 mam teraz na 4 ;) Biegi się fajnie wydłużyły. Silnik pracuje ciszej, równiej mniejsze wibracje i w końcu mogę latać w przedziale 95 - 100km/h bezstresowo ;) A często latam w towarzystwie Hondy 650 i Kawasaki 500 ;) Wcześniej taki komfort miałem do 85km/h.
Zastanawiam się czy przy okazji zmiany tej zębatki nie wymienić łańcuch. Jakiej konkretnie marki polecacie? DiD, RK a moze inny. Czy bez oringowy, tańszy ? I jaki długi przy zębatce 17? Obecnie mam przelatane 2200km.

A teraz przykra sprawa jaka mnie spotkała i proszę o radę co z tym fantem zrobić? W sobotę sprawdzałem wszystkie śruby i pod zbiornikiem zobaczyłem coś takiego, chyba nic gorszego nie mogło mi się trafić :(
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7 ... 81f64.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd0 ... 0d33e.html
Pęknięcie a raczej szczelina ma dł. 25mm. Powstała chyba na spawie który był mocno zeszlifowany, przynajmniej tak wydedukowałem;) Pęknięcie jest w miejscu wspornika (tak dodatkowa blacha wzmacniająca)od której idzie rura jako mocowanie przodu silnika. Ciekawi mnie że miejscu tego pęknięcia rama jest bardzo cienka ?
I teraz dzwoniłem do mojego serwisu i serwisu Kalin'a i są 2 różne opinie. 1 opcje odrzuciłem abym sam sobie pospawał. Czy dać do serwisu aby oni to pospawali i zrobili wpis do książki gwarancyjnej? Czy domagać się nowej ramy i niech bebeszą moją romkę ;( Trochę się tego obawiam ale może niepotrzebnie. Na dodatek w gwarancji jest że mogą mi ją przetrzymać nawet 24dni robocze.


jak jest na gwarancji ja bym sam tego nie robił (a co kurna nowa rama się należy :D ) jak pogrzebiesz sam to w razie czego jak będą powstawać dalsze pęknięcia to Ci potem nie uznają gwarancji ja wiem że jest sezon i szkoda każdego dnia :) ale decyzja należy do Ciebie ja osobiście sam bym tego nie robił
Michał_66
 

Re: Romet division 249

Postautor: Peliks dodano: 13 maja 2013, 11:31

A ja bym sam to zrobił bo szkoda sezonu. Przy wymianie ramy mogło by to trwać kilka tygodni. Jeśli jest dobre dojście to oszlifuj do gołego metalu znajdź fachowca z TIG'em i niech porządnie pospawa całe wzmocnienie. Ale pamiętaj aby przed spawaniem odłączyć akumulator ! Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 13 maja 2013, 11:43

Po zdjęciu zbiornika jest wszystko na wież ku ;) Ale chyba faktycznie lepiej nich zrobi to serwis i wpisze w książkę serwisową. W razie problemów nie będą się migać że to jakieś moje przeróbki a gwarancja kończy mi się za 2 miesiące. Choć migają się od tej naprawy, ciekawe czy Arkus-Romet dopuszcza spawanie ramy czy tylko wymianę? Umówiłem się na środę do serwisu. Zobaczymy co tam ugram. Przy wymianie ramy pewnie bym musiał jeszcze zmienić dowód rejestracyjny - inne numer :(
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 13 maja 2013, 15:55

Napisz pismo do serisu że motocykl zagraża twojemu życiu i zdrowiu oraz stwarza zagrożenie w ruchu lądowym, oddaj na gwaracje i niech wymienią ramę, a jeśli bedą chcieli wymieniać ramę ( w co wątpię ) niech wymienią Ci motocykl na nowy. Proste.
Fajnie jak byś udal się do rzecznika praw konsumenta i on Ci wszystko ładnie wyjaśni jak napisać pismo i wg. Nie baw się w umawianie na gębe bo masz mało czasu do końca gwarancji. Wszystko załatwiaj pisemnie i niech podpisują CI jeden egzemplarz pisma, bedziesz miał zawsze jakąś podkładkę :)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: Niebieski dodano: 13 maja 2013, 21:25

mariusz_ino pisze:Przy wymianie ramy pewnie bym musiał jeszcze zmienić dowód rejestracyjny - inne numer :(

Na bank byś musiał, zmieniasz wówczas dowód rejestracyjny, przy okazji nowej ramy powinieneś dostać nową kartę pojazdu i homologację. Z tymi papierami musisz iść do jakiegoś mechanika, który wystawi Tobie dokument, choćby fakturę z opisaną usługą wymiany ramy w opisie, następnie do ubezpieczyciela aby zrobił aneks do umowy odnośnie zmiany numerów ramy, to musi sprawdzić i pokwitować znowu diagnosta i dopiero z tymi wszystkimi papierami udajesz się do nie zawsze przygotowanego na takie przypadki urzędu komunikacji. Nie pamiętam dokładnie kolejności, gdzieś tam jak ja latałem kolejność powinna być chyba inna, albo to okazywało się po którymś tam podejściu do biurka w wydziale komunikacji. Generalnie latania trochę, na wszystko odpowiedni papierek i dużo siły i daru przekonywania aby to Tobie w końcu wszyscy zrobili. Czasem warto to zrobić, ja miałem skutra po mały koziołkowaniu, koszty ponosił sprawca wywrotki, do tego części miałem półdarmo od dostawcy, więc moje moto musiało mieć wszystko jak nówka, w końcu miał wówczas dopiero 1000km. Na Twoim jednak miejscu wolałbym sam to zrobić, 2 miesiące to jak kichnięcie, minie moment, a dłużej z tym wszystkim możesz się babrać i do tego może na koniec powiedzą, że w czasie gwarancji się nie wyrobiłeś, albo jakiejś małej pierółki z gwarancji nie spełniłeś, powiedzą to oczywiście w połowie załatwiania, albo pod koniec a do tego obciążą kosztami. Oczywista może być to tylko jeden z najbardziej czarnych scenariuszy, ale mi wydaje się całkiem realny jak czytam to co opisujesz. A teraz myśl ;)
Co do zębatek, do póki jeździsz sam, albo nie trafiłeś na duże wiatry od czoła, czy też spore wzniesienia, to może być fajnie, ale w innych warunkach możesz schodzić z biegów aby podjechać, zawsze to też moto w jakimś tam stopniu osłabia, pracuje ciszej, wolniej, przy niższych obrotach ale przy większym oporze wiatru, toczenia, a niutków i koników jest więcej przy wyższych obrotach silnika :idea:
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 14 maja 2013, 07:21

Jeśli usterkę zgłosi w trakcie trwania gwarancji to nawet jeśli ona minie to dalej usterka bedzie naprawiana w ramach gwarancji
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: Niebieski dodano: 14 maja 2013, 07:39

Tak, to też wiem, ale teoria swoje a praktyka swoje. Od tego jak powinno być do tego jak potrafi być czasem jest różna droga, nie zawsze mamy tyle sił by dochodzić swego.
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 14 maja 2013, 10:52

Dziś byłem w serwisie. Serwisant stwierdził że to nic wielkiego i nie zagraża niebezpieczeństwu i będą to spawać.Dodam, że serwis nie ma na stanie spawarki. Dziwił się jak to zauważyłem ;)
Ważne że odnotują to w książce gwarancyjnej, przynajmniej mam taką nadzieje.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Niebieski dodano: 14 maja 2013, 18:44

Mariusz ale co Ci teraz po tym, że odnotują to w książce serwisowej :?: Na moje to jeszcze gorzej :)) Przecież sam pisałeś, że gwarancja się Tobie kończy, więc nie jest Tobie potrzebne jakieś zabezpieczenie, bo i tak za chwilę ono wygaśnie. Mało tego, sprzedając sprzęta będziesz miał adnotację że było spawane na ramie, myślisz że w większości przypadków gdybyś komuś chciał kiedyś sprzedać ten motocykl, to będzie to na plus :?: Ja wątpię, no ale może zbyt sceptycznie do tego tematu podchodzę. Rób co sam uznasz za słuszne, ja tylko wyraziłem swoje zdanie, bo na takie jak sądzę liczyłeś skoro utworzyłeś ten temat ;) Daj znać jak i co po tym spawaniu wyjdzie.
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron