Górna półka i mocowanie silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: mariusz_ino dodano: 26 maja 2013, 17:19

Problem pierwszy: przy odkręconych lagach ruszając kierownicą na boki rusza mi się górna półka. Widać to na filmie. Śruba od główki ramy jest dokręcona maksymalnie a półka ma duży luz :( Czy tak ma być? Lagi ją usztywnią ale czy ta śruba też nie powinna jej trzymać? Czy pod nią macie jakieś podkładki bo u mnie nie ma. Taka podkładka by to wszystko usztywniła.
http://www.youtube.com/watch?v=Cdn3smABrOY

Problem drugi to mocowanie silnika. Silnik jest mocowany na sztywno ale jak widać na filmie średnica śruby jest mniejsza od otworu w ramie i tym bardziej od otworu uchwytu silnika. W oryginale jest tam śruba fi10. W tej opcji silnik jest trzymany na ściskanie bo nawet minimalne wybicie podkładki (tak było u mnie) powoduje pracę silnika przód i tył o ten luz.
http://www.youtube.com/watch?v=j0j8D0_V_e0
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: Karol dodano: 26 maja 2013, 18:10

W rzędowych 250 silnik też jest mocowany na mniejsze śruby, niż otwór. Niektórzy wymienili je na większe.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: eNgine dodano: 26 maja 2013, 18:48

W moim zippie śruby były spasowane do otworów i nie było luzów.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 23:27 przez eNgine, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: Michał_66 dodano: 26 maja 2013, 19:04

najważniejsze żeby sama zwrotnica lub jak by tego nie nazwał nie miała luzu na łożyskach główki a górna półka to pikuś
Michał_66
 

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: mariusz_ino dodano: 26 maja 2013, 19:09

Odkręciłem tą śrubę od półki i okazuje się że jest tam mniejsza podkładka ale ten trzpień od dolnej półki, który przechodzi przez główkę ramy wystaje 1mm ponad górną półkę. Skręcając to śrubą podkładka opiera się na trzpieniu a nie na półce. Jest luz na górnej półce. Dodam że borykałem się z problemem trzęsienia przedniego zawieszenia jakby ruch przód tył opisywałem to w innym wątku). Na mój chłopski rozum jak laga jest podparta sztywno tylko na dolnej półce to wibracje muszą być. Jeżeli 2 półki trzymają lagę sztywno wszystko powinno być fajnie. Jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Te trzęsiawki już tak mnie denerwowały że zmieniam olej w lagach, cały napęd, wyważam koła a teraz widzę że winna jest odpowiednio dobrana podkładka która się oprze na półce a nie na trzpieniu. Prawdopodobnie od tych wibracji dostały łożyska w przednim kole bo jak złapię zdjęte koło i trzymam za ośkę i kręcę kołem to czuć lekkie przycieranie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: Miro dodano: 26 maja 2013, 21:02

Mariusz witaj,na przednim zawieszeniu nie ma prawa być żadnych luzów.Na twoim miejscu to bez usunięcia tego luzu nie wyjechałbym nawet z garażu,to jak dla mnie w najlepszym wypadku grozi kalectwem.A tym doradcą co ci piszą że tak może być i że w motocyklu są zwrotnice to podziękuj bo nie wiedzą co czynią.W motorze ni może być żadnych luzów,motor ma drgania,wibracje a to potęguje powiększanie się luzów.Skasuj wszystkie luzy jakie u ciebie występują jak chcesz jaździć bezpiecznie.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: Miro dodano: 26 maja 2013, 21:15

Michał_66 pisze:najważniejsze żeby sama zwrotnica lub jak by tego nie nazwał nie miała luzu na łożyskach główki a górna półka to pikuś

Czeeść w samochodzie na układzie kierowniczym co też są luzy ? to widać skąd tyle ofiar śmiertelnych na naszych drogach.Michale jak nie masz pojęcia o mechanice to nie doradzaj,bo jeszcze ktoś te twoje rady weźmie na poważnie.A u nas pikuś to na psa wołają .Pozdrwaiwm
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: mariusz_ino dodano: 26 maja 2013, 21:25

No nie wyjadę ;) To zrobiłem z romką w deszczową sobotę ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3bb ... 8e904.html

Po przejechaniu moto 2000 km byłem nieźle zdesperowany że zrobiłem to romce;) Na uwagi o wibracjach pa serwisant mi na to że mam się przyzwyczaić i mam masaż jąder. Romka jest jeszcze na gwarancji ale co z tego :(
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: Miro dodano: 26 maja 2013, 22:03

Wiesz co,to jest Chińczyk i one wszystkie,jaki by nie był model tak mają,też miałem Chińczyka i wiesz co zrobiłem,sprzedałem.Postaraj się w serwisie niech ci ten luz na główce skasują,bo łaski nie robią.Nie odbieraj moto z serwisu jak ci tego nie zrobią,to nie powinno opuścić salonu w takim stanie,bo podejrzewam że ten luz jest od samego początku.Serwisanci się nie przyłożyli do przeglądu zerowego i to oni odpowiadają za stan moto jaki do ciebie trafił.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Miro
Forumowicz
 
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: Pawłowice
Motocykl: BMW r1100r ,HONDA CB 500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Górna półka i mocowanie silnika

Postautor: krysz dodano: 26 maja 2013, 22:14

Miro pisze:Wiesz co,to jest Chińczyk i one wszystkie,jaki by nie był model tak mają,też miałem Chińczyka i wiesz co zrobiłem,sprzedałem.


znafca q.... :))
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości