Arcon pisze:No ale kacpero dobrze pisał - pęknięcie nie musi sięgać gładzi cylindra, wystarczy że prowadzi od któregoś z kanałów olejowych. Wtedy nie ma przedmuchu, nie ma okopcenia - a olej cieknie. Niestety, bez demontażu cylindra chyba się tego nie sprawdzi

dokładnie. Tylko demontaż i próba ciśnieniowa kanałów olejowych. To może być mikropęknięcie wynikające w wad odlewniczych, względnie (choć osobiście wątpię) specyficznego uszkodzenia mechanicznego. Tak naprawdę tam nie ma skąd wziąć się olej. Jeżeli nie kapie spod uszczelki głowicy to niby skąd? Dość osobliwa usterka, ale w końcu wszystko się może zdarzyć
Pochopnie sugerujecie się Panowie pęknięciem dochodzącym do komory spalania. Uszkodzenie na poziomie ciągów olejowych nie będzie skutkowało spadkiem mocy, przydźwiękiem czy okopceniem.