Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Peliks dodano: 24 lut 2013, 20:40

marcin1989l pisze:Jak tylko wymienię olej, poinformuję czy pomogło.


Wlej Platinium (niebieska butelka nie czerwona) z Orlenu i będzie dobrze. Miałem taki motocykl i na tym oleju chodził najlepiej. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: kubuś 66 dodano: 25 lut 2013, 19:58

panowie, problem w tym że ta przypadłość zdarza się w tych motocyklach do czasu regulacji sprzęgła ale nie na lince ale po zdemontowaniu pokrywy od strony sprzęgła i należy wyregulować znajdującą się tam śrubę regulacyjną. Swego czasu cały ten proces był już na forum opisany i zobrazowany, trzeba szukać.... _bezradny
Awatar użytkownika
kubuś 66
Klubowicz
 
Posty: 313
Rejestracja: 09 lip 2011, 15:02
Motocykl: Romet R250V
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: waludi dodano: 11 sty 2014, 18:28

Layconik tak z ciekawości jak się sprawa z tym olejem przekładniowym, podejrzewam że narażam się poruszając znów podobny temat jak twój na forum, Forumowicze proszę nie krzyczcie za to na mnie, ale pytam bo miałem takie zdarzenie. Sprawa wydaje się trochę dziwna ale zrobiono to na serwisie i to w ramach przeglądu gwarancyjnego, ale do rzeczy. W Romecie r150 , wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju, w wlaniu do poziomu jaki jest pokazany w okienku. I to wszystko robi się z prawej strony silnika, tzn tam gdzie jest hamulec.
Lecz zauważyłem że mechanik wlał olej jeszcze jak to określił przekładniowy z drugiej strony czyli lewej tzn tam gdzie jest dźwignia biegów. Trochę się zdziwiłem , ale w końcu mechanik to mechanik chyba wie co robi. Nie rozbierałem nigdy silnika, ale po lekturze forum, coś mi zaczyna nie pasować, Dodam że motorek chodzi normalnie , nic mu nie szwankuje, ale czy tak się robi w tych motorkach. może mechanik się szkolił też na takiej instrukcji co miał Layconik
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1277
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Tel. kom.: 507922411
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Michał_66 dodano: 11 sty 2014, 18:40

tu nie musisz się pytać Layconika bo na to pytanie odpowie Ci każdy posiadacz 250V nie ma żadnego oleju przekładniowego skrzynia biegów jest zintegrowana z silnikiem i jest smarowana tym samym olejem z tej samej miski olejowej pojemność oleju w silniku to 1,4 l przy normalnej wymianie a przy pełnej wymianie z czyszczeniem odstojnika który znajduje się pod spodem silnika ok 1,7 l i podejrzewam że w 150 jest tak samo a nawet twierdze że na pewno tak jest, z tym że ilość oleju jest mniejsza :)

olejem przekładniowym typu hipol smarujemy łańcuch napędowy
Michał_66
 

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: waludi dodano: 11 sty 2014, 19:12

no to kicha, trzeba będzie wszystko rozebrać , dobrze że nic się nie nawyrabiało bo prawie 1500km tak zrobiłem, jest jeszcze szansa że powolutku w między czasie przez jakieś nieszczelności sobie wyciekło, choć wyraźnych śladów plam oleju nie zauważył. Przygoda ta nadwyrężyła moją wiarę w fachowość serwisów
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1277
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Tel. kom.: 507922411
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Michoł dodano: 11 sty 2014, 22:57

Waludi pamiętaj że większośc silników motocyklowych jest tak zbudowana że komora korbowo-tłokowa nie jest oddzielona od komory skrzyni biegów i wszystko smaruje jeden olej. Ale są motocykle, w których jest ten podział i osobno jest silnik a osobno skrzynia. Przede wszystkim w silnikach dwusuwowych występuje tylko olej przekładniowy, bo tam tylko smarowana jest skrzynia biegów, natomiast smarowanie całej komory korbowo-tłokowej odbywa się poprzez mieszanie specjalnego oleju do paliwa. Jeśli zachodzisz w głowę, ja to paliwo z olejem dostaje się do panewek wału i łożysk oraz smaruje gładź cylindra od strony korbowodu, to zachęcam cię do wygoglowania sobie zasady działania silnika 2T. :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: beniamin82 dodano: 11 sty 2014, 23:20

Michoł, kolega ma R150... a nie dwusuwową WSKa...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: waludi dodano: 12 sty 2014, 12:16

Benimin82 ma rację jest to romet r150 , czterosuw , mniej więcej zasadę działania silników cztero i dwusówowych pamiętam jeszcze że szkoły. cały problem jest w tym po jakiego grzyba został nalany tam ten olej
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1277
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Tel. kom.: 507922411
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: jacuś dodano: 12 sty 2014, 15:12

w 200-ce w silniku jest jeden olej i smaruje skrzynie i korbowód zawory i prądnice przez to cza dobierać odpowiedni olej
Awatar użytkownika
jacuś
Forumowicz
 
Posty: 100
Rejestracja: 04 sty 2014, 21:16
Lokalizacja: świerklany/kolo rybnika
Motocykl: challenger200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Romet R250V - Kilka pytań i problemów

Postautor: Luca dodano: 13 sty 2014, 09:59

waludi pisze: mechanik wlał olej jeszcze jak to określił przekładniowy z drugiej strony czyli lewej tzn tam gdzie jest dźwignia biegów. Trochę się zdziwiłem , ale w końcu mechanik to mechanik chyba wie co robi.

Ten mechanik nie wie co robi.
Patrzyłeś jaki masz stan oleju teraz?
Mechanik zmieszał Ci olej silnikowy z przekładniowym. Te silniki nie mają oddzielonej skrzyni biegów i wszystko pracuje na jednym silnikowym oleju.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Romet 250V

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość