Alternator/Prądnica - sporo przydatnych informacji

Re: Alternator

Postautor: krysz dodano: 09 lut 2014, 12:17

Tak wygląda "elektrownia" :)) w małych pojemnościach
Obrazek
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: jacuś dodano: 09 lut 2014, 12:39

to ciekawe czy w challengerze 200 ccm jest taka sama lub przynajmniej podobna elektrownia ,i jeszcze jeno to to nie jest zalane olejem?
Awatar użytkownika
jacuś
Forumowicz
 
Posty: 100
Rejestracja: 04 sty 2014, 21:16
Lokalizacja: świerklany/kolo rybnika
Motocykl: challenger200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Alternator

Postautor: Michał_66 dodano: 09 lut 2014, 14:15

krysz pisze:Tak wygląda "elektrownia" :)) w małych pojemnościach


A to to jakaś piędziesiątka jest chyba :D :D
Michał_66
 

Re: Alternator

Postautor: mike_russ dodano: 09 lut 2014, 15:39

Ale w 150 i w 250 jest podobnie, różna jest liczba cewek i sposób ich połączenia, no i naturalnie rozmiar. Magnes lata - z punktu widzenia konstrukcji magneta - na zewnątrz, a w środku są nieruchome cewki, zamontowane- jak widać- na kapie. W sumie nic skomplikowanego, byle nawój był cały...

Zalana olejem jest na pewno w jl150, prawdopodobnie też w K-125. W Zippie Ravenie 250 kapa jest sucha. Trzeba by przez korek do regulacji zaworów wpuścić delikatnie jaki wężyk ze strzykawką i sprawdzić czy się olej wyciągnie...
Ostatnio zmieniony 10 lut 2014, 21:27 przez mike_russ, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Alternator

Postautor: jacuś dodano: 09 lut 2014, 15:51

może wystarczy moto przechylić na bok i odkrecić pokrywe tylko szkoda uszczelnienia w razie czego no i czy nie trzeba jakiegoś ściagacza
Awatar użytkownika
jacuś
Forumowicz
 
Posty: 100
Rejestracja: 04 sty 2014, 21:16
Lokalizacja: świerklany/kolo rybnika
Motocykl: challenger200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Alternator

Postautor: jacek.rc dodano: 09 lut 2014, 16:00

W moim motorku na środku pokrywy(w osi wału) jest śruba,jak ją kiedyś odkręciłem to na śrubie był o-ring i wolno zaczął cieknąć olej,to mój Keeway chyba też ma elektrownię zalaną.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: krysz dodano: 09 lut 2014, 17:44

Na mojej fotce magneto z silnika 50/110 (Zipp Neken). W Cruiserze elektrownia też pracuje na sucho...
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: jacuś dodano: 10 lut 2014, 00:02

no to teraz już można powiedzieć że jestem w majzie a może warto by było wprowadzić nowe posty z elektrowniami zalanymi i suchymi i każdy mógł by sie wpisać w poście zalanych ze swoją marką i symbolem lub w suchych elektrowniach i wtedu wiedzielibyśmy kto co ma bez potrzeby rozkręcania
Awatar użytkownika
jacuś
Forumowicz
 
Posty: 100
Rejestracja: 04 sty 2014, 21:16
Lokalizacja: świerklany/kolo rybnika
Motocykl: challenger200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Alternator

Postautor: Luca dodano: 10 lut 2014, 10:11

mike_russ pisze:....Co do jazdy bez akumulatora, to w naszych pojazdach chińskich jest to możliwe jak najbardziej. Nawet baterii 4,5V nie potrzeba, bo jak wspominałem układ zapłonowy jest zasilany osobnych biegunów (cewek statora) i żaden akumulator w ogóle nie jest mu potrzebny. Ma to dobre strony, bo póki magnes i te dwie cewki są całe, to można jechać, o ile obwody zasilania i wygaszania zapłonu w wiązce są całe i stacyjka włączona. Szczegóły tego systemu mogę podać na zlocie w 4 oczy ;)

No nie całkiem tak. To, że można nie znaczy, że powinno się. Akumulator działa w tym układzie jak stabilizator napięcia i wszystkie gwałtowne skoki łagodzi.
Jeśli braknie akumulatora regulator napięcia będzie znacznie bardziej obciażony. Jeśli w motocyklu jest elektronika to może zostać uszkodzona, właśnie z braku akumulatora.
W prostych obwodach z oświetleniem skoki napięcia nie są groźne, ale czym więcej elektroniki w motocyklu, tym bardziej trzeba dbać, by podłączony był sprawny akumulator.
Tego typu zasilania nie wymyślili Chińczycy, tylko zerżneli z japońskich motocykli.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: mike_russ dodano: 10 lut 2014, 22:06

Ma się rozumieć - zasilanie elektroniki wymaga stabilizacji, szczególnie dotyczy to np. nawigacji, i akumulator spełnia taką rolę. Zamiennikiem akumulatora mógłby być filtr czyli opornik + kondensator równolegle włączone zamiast aku - z tym że to rozwiązanie wymagało by bardzo starannego doboru parametrów i pozbawiło by nas możliwości rozruchu rozrusznikiem, stąd takie rozwiązanie wobec powszechnej dostępności akumulatorów nie ma większego sensu. W chińskich motorkach elektroniki jest mało, stąd taki awaryjny półśrodek - wyjątkiem są modele z wtryskiem paliwa. Bo moduł zapłony ma swoje zasilanie, ale komputer wtrysku już niekoniecznie. Oberwać może także wskaźnik poziomu paliwa, i elektryczny obrotomierz.

Co zasilania delikatnej elektroniki,np. nawigacji czy ładowarki telefonu podczas jazdy sugerowałbym użycie dodatkowego filtru w postaci diody i kondensatora elektrolitycznego:
Obrazek
- wprawdzie chroni on tylko przed nagłymi spadkami napięcia nie zaś przez bardziej szkodliwymi skokami - ale zawsze to lepsze niż nic..
Przez podobny układ zasilam licznik rowerowy - tyle że tam mam przed filtrem stabilizator 12V~ / 3,3V=
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość