Problemy z elektryką

Re: Problemy z elektryką

Postautor: mike_russ dodano: 04 sie 2013, 08:14

Na pewno było zwarcie na statorze- podejrzewamy, że od tego się zaczęły kłopoty, bo uzwojenie starego statora ma 0,3 Om a powinno mieć coś koło 400 (patrząc według nowego). Regulator dostał zasilanie nagle "od tyłu" z akumulatora przy zwartym przez uszkodzony stator wejściu i zdechł. Winię stator, bo mój regulator od Lisa też przy tej okazji padł (był podpięty próbnie wcześniej pod ten sam stator i wykazuje teraz takie same objawy - tzn. nie reguluje).
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Problemy z elektryką

Postautor: waludi dodano: 14 lut 2014, 09:49

Ot taki problem mam z przepalającymi się żarówkami, według mojej laickiej wiedzy całe napięcie które daje prądnica regulator napięcia zmniejsza do 12-14 V i doładowuje to akumulator. Czy przypadkiem na żarówki nie powinno iść równe 12V.
Jak mierzyłem miernikiem to napięcie na żarówkach w moim romecie r 150 było między 12 – 14 V. Stąd pytanie czy to jest prawidłowy objaw, czy też może regulator coś nie tak działa, i stąd to palenie się żarówek.
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1277
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Tel. kom.: 507922411
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Problemy z elektryką

Postautor: cezar1t1 dodano: 14 lut 2014, 14:43

Napięcie nominalne w układach z akumulatorem ołowiowo-kwasowym 12V powinno wynosić w czasie pracy silnika 13,5 do 14,5 VDC. I żarówki są do tego przystosowane. Lub przynajmniej powinny ;-)
Poniżej nie doładowywuje akumulatora, powyżej "ugotuje" go i będzie palił żarówki w naszych sprzętach. W nowoczesnych gorzej - może sfajczyć komputer wtrysku.
Jeżeli chodzi o jakość zarówek Made in PRC to szkoda gadać - zanim zmieniłem wkłady w lightbarach wymieniłem 6 w ciągu dwóch miesięcy.
Główną mam h4 - jej nic się nie stało.
Jak pisali Koledzy, reglery w motorach działają na zwieraniu nieodebranej energii w ramę, dlatego warto zawsze "latać" na światłach.
Warto sprawdzić kostki od regulatora i wyprowadzenia alternatora. Profilaktycznie podoginać styki żeńskie i spryskać np. Kontaktem 60 (producentem jest firma Kontakt Chemie) WD40 się do tych celów nie nadaje. Można też doprowadzić dodatkowy przewód masowy do korpusu regulatora od minusa akumulatora.
A tak BTW:
Mój regulator dawał bez reflektora do 15,9 a ze światłami do 15,5. Trochę mu się dobrałem "do zadka" i teraz nie wychyla się poza 14,2.
na biegu jałowym silnika ze światłami mijania mam 13,1VDC na zaciskach akumulatora
Pozdrawiam
Cezar
cezar1t1
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 lis 2012, 11:29
Lokalizacja: Kobyłka
Motocykl: Romet R150, Malibu 320
Tel. kom.: 601320438
Płeć: mężczyzna

Re: Problemy z elektryką

Postautor: eNgine dodano: 14 lut 2014, 15:00

Tak właśnie jest praktycznie w każdym motocyklu i samochodzie, napięcie musi być większe żeby akumulator był ładowany. Żarówki te oryginalne bańki są po prostu bardzo słabej jakości i raczej uszkadzają się w wyniku wibracji lub wad fabrycznych. Też miałem problem z przepalającymi się często żarówkami do momentu aż zmieniłem odbłyśnik na ursusowy na żarówki H4 - od tamtej pory parę tys. nawinięte i ani razu żarówka się nie przepaliła. Zresztą sam zobacz że pada tylko ta żarówka w przednim reflektorze, pozycje przednia i tylna + stop się zazwyczaj nie przepala. Dlatego polecam wymianę na H4, tym bardziej, że takie żarówki w razie kryzysu kupisz na każdej stacji benzynowej czy w hipermarkecie.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Poprzednia

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości